Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Transgraniczne skargi konsumentów
Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga konsumentom w problemach transgranicznych, podsumowuje 2022 rok.
ECK w 2022 roku otrzymało prawie 7 tysięcy zgłoszeń (+21% względem 2021 i +16% względem 2019 roku). Największy wzrost ilości skarg liczony rok do roku dotyczy opóźnionych lotów i uszkodzonych bagaży - ogółem skargi na usługi transportowe to 2500 w 2022 roku (wzrost +78%, 1400 skarg w 2021 roku). Liczba skarg rosła jednak z powodu powracającego ruchu turystycznego i gospodarczego.
Pomoc ECK dotyczyła spraw:
- 62% spraw stanowiły skargi transgraniczne (polski konsument, przedsiębiorca z innego kraju UE, Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii).
- 38% spraw stanowiły zapytania (m.in. sprawy krajowe, pytania od przedsiębiorców, skargi na przedsiębiorców zarejestrowanych poza UE, Norwegią, Islandią lub Wielką Brytanią).
Główne sektory skarg - statystyki:
40% Transport lotniczy
17% Odzież i obuwie
10% Różne towary i usługi
5% Zakwaterowanie
W 2021 roku w związku z opóźnionymi i odwołanymi lotami ECK otrzymało około 800 zgłoszeń - w 2022 r. było ich prawie dwukrotnie więcej. W 2021 roku ECK odnotowało 162 zgłoszenia dotyczące opóźnionych lotów, natomiast w 2022 r. było ich 678 (czterokrotnie więcej). Prawie trzykrotnie w porównaniu do roku 2021 wzrosła również liczba zgłoszeń na uszkodzenia bagaży w przewozie lotniczym (363 skargi w 2022).
Pamiętajmy, że pomoc ECK nie obejmuje standaryzowanych spraw, które rozwiązujemy w Polsce (np. z polskim przedstawicielem firmy lub dystrybutorem) lub spraw rozwiązanych przez konsumenta samodzielnie. Stąd można tylko ocenić, że podróże, a zwłaszcza kwestie dotyczące bagażu i odwołań/opóźnień lotów są problemowe i generują dużo problemów polskim podróżnym.
Polscy konsumenci najczęściej skarżyli się na przedsiębiorców z:
Węgier - 13 %
Niemiec - 12%
Irlandii - 7%
Wielkiej Brytanii - 6%
Holandii - 5%
Na polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli się konsumenci z:
Czech - 15%
Litwy - 12%
Niemiec - 8%
Wielkiej Brytanii - 7%
Węgier - 7%
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Organizator turystyki ogłasza niewypłacalność
AmRest kupi restauracje KFC France
Icelandair i Air Baltic podpisały umowę code-share
Wzrosty sprzedaży w Ecco Travel
Zakaz lotów ponownie przedłużony
Jakie wyjazdy były najpopularniejsze w minionym tygodniu?
Turystyka dużo lepiej oceniana przez klientów?
Trybunał Sprawiedliwości o ściganiu Ubera
Branża piwowarska chce stabilnych regulacji
Wieliczka osiąga już milion odwiedzających
Jadwiga Emilewicz o bonach turystycznych
W październiku ceny w hotelach malały?
Kurort na Bali zakazuje korzystania z urządzeń elektronicznych