Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Piwa bezalkoholowe szybko zwiększają swój udział w rynku
Tylko w tym roku Polacy wydali ponad 800 mln zł na piwa bezalkoholowe. Jego udział w rynku rośnie w tempie dwucyfrowym, nawet w warunkach pandemii.
Kompania Piwowarska opublikowała raport "0% alkoholu. 100% smaku. Raport Kompanii Piwowarskiej o piwach bezalkoholowych w Polsce w 2020 roku".
Jak wynika z raportu, piwo bezalkoholowe stanowi obecnie 5,9% rynku piwnego w Polsce pod względem wartości i 4,9% pod względem wolumenu. Może się wydawać, że to niewiele, jednak segment ten już od dłuższego czasu notuje dynamiczny, dwucyfrowy wzrost - w 2019 r. ponad 60%, w 2020 r. 20,5%2 - spadek spowodowany pandemią.
W czasie pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku wydatki na piwo bezalkoholowe w naszym kraju wyniosły 823 mln zł (wg Nielsen). Wraz ze spożyciem zwiększa się grupa konsumentów "zerówek": w 2019 r. sięgało po nie już 57% dorosłych Polaków (w 2018 - 47%), 46% piwoszy piło je przynajmniej raz w miesiącu (w 2018 - 38%), a tylko 24% nigdy (w 2018 - 33%). Wśród osób pijących piwo bez procentów przeważają mężczyźni (60%), choć nie w sposób tak zdecydowany jak w przypadku piw zawierających alkohol (65%). Piwa bezalkoholowe mają też więcej amatorów w młodszych grupach wiekowych - wybiera je 51% osób do 35. roku życia (dla porównania - piwo alkoholowe pije 41%). Półka piw niezawierających alkoholu również staje się coraz bardziej obszerna i różnorodna. Dzisiaj konsumenci mogą wybierać spośród bezalkoholowych odpowiedników lagerów, piw smakowych i specjalności, które stanowią odpowiednio 64%, 34% i 2% segmentu (2020 r.).
Oprócz danych dotyczących samego produktu raport przynosi interesujące informacje na temat użytkowników piw 0,0%, ich nastawienia i motywacji oraz okazji do konsumpcji. Okazuje się, że "zerówki" potrafią zadowalająco zrealizować potrzebę przynależności czy chwili dla siebie - które są atrybutami tradycyjnego piwa. Doskonale odnajdują się w sytuacjach, których przynajmniej część można nazwać "typowo piwnymi": grill, piknik (zdaniem 66% respondentów), spokojny relaks (63%), na świeżym powietrzu, np. na plaży (62%), czy impreza (60%).
Warto zwrócić uwagę, że odsetek mężczyzn pijących piwo 0,0% jest znaczący, podczas gdy kilka lat temu było ono kojarzone z kobietami i postrzegane jako "mało męskie". Wśród osób sięgających po piwa bez procentów można wyróżnić grupę ludzi dorosłych i dojrzałych - takich, którzy wiedzą, czego chcą od życia, podejmują odpowiedzialne decyzje, nie ulegając presji otoczenia; aktywnych, żyjących szybko, którym piwo bezalkoholowe pomaga godzić wiele ról i potrzeb, "nadążyć" za swoim życiem; poważnych i zaangażowanych w pracę, szczególnie taką, która wymaga skupienia, precyzji, wiąże się z dużą odpowiedzialnością; wreszcie aktywnych fizycznie, które rezygnują z alkoholu z powodu treningów lub diety.
Badani deklarowali, że piwa bezalkoholowe wybierają dla przyjemności (73%), z konieczności - ponieważ nie mogą spożywać alkoholu (55%) i dlatego, że stanowią one zdrowszy wybór (56%). Te statystyki dobrze obrazują zmiany, jakie zaszły w postawach konsumentów w ciągu ostatnich lat. Motywacja piwoszy dotycząca piw bezalkoholowych przesuwa się bowiem z "muszę" w kierunku "chcę"; z niechętnego poddania się konieczności w stronę podjęcia satysfakcjonującej decyzji.
"0% alkoholu. 100% smaku. Raport Kompanii Piwowarskiej o piwach bezalkoholowych w Polsce w 2020 roku" został opublikowany w listopadzie 2020 r. Bazuje na raportach i badaniach krajowych i zagranicznych, przygotowanych przez firmy Mintel, Nielsen, IQS, Ipsos i Kantar.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Wrocławskie lotnisko z unijnym certyfikatem
Zdrojowa Hotels nawiązuje współpracę z Teslą
Słynny kucharz zamknie sieć swoich restauracji?
Jak rozpocząć organizowanie imprez neutralnych dla klimatu?
Transgraniczne skargi konsumentów
Zakopane znów przeżyje oblężenie
Trybunał Sprawiedliwości o ściganiu Ubera
łódź - Zakopane, prawie darmo!!!
Czy zagraniczne podróże motywują do ubezpieczania się?
Wizz Air otwiera szóstą bazę we Włoszech
Opinie o hotelach są dla Polaków ważne
Czy będą loty z Polski? Znów wraca spór z kontrolerami lotów [aktualizacja]
Organizator turystyki ogłasza niewypłacalność
Wykorzystanie środków z TFP na zwroty za wyjazdy na Ukrainę - MSiT publikuje FAQ
Tatry odwiedzane częściej niż rok temu
Sylwester i Święta last minute - gdzie są wolne miejsca?
Co pasażerowie sądzą na temat bezpieczeństwa w samolocie?
Drobne przyjemności motywem przewodnim kampanii Travelist
Turystyka dużo lepiej oceniana przez klientów?
AmRest kupi restauracje KFC France
Nierzetelne Biura Podróży - proszę o konkretne wpisy