Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
AirHelp świętuje 10-lecie działalności
Ponad półtora miliona pasażerów linii lotniczych uzyskało odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty dzięki pomocy AirHelp. Ta wywodząca się z Danii firma działa obecnie na całym świecie, wspierając podróżnych w egzekwowaniu ich praw.
Pierwsza dekada już za nami. Jesteśmy liderem rynku, z czego ogromnie się cieszymy, ale nie spoczywamy na laurach. Odsetek pasażerów lotniczych nieznających swoich praw jest dziś wprawdzie mniejszy niż w 2013 roku, kiedy zaczynaliśmy, ale nadal jest duży. W Europie chodzi o ponad połowę osób uprawnionych do odszkodowań. To oznacza, że czeka nas wiele pracy - także tej edukacyjnej - podkreśla Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp. Jak dodaje, aktualne plany firmy to rozwój jej działalności w m. in. Turcji, Kanadzie i kilku krajach Azji.
Rozwijamy też nowe produkty, w tym ubezpieczenia czy też model subskrypcyjny, w którym klienci będą mieli dostęp do szerokiej gamy usług i pomocy, którą świadczymy dwadzieścia cztery godziny na dobę. Cały czas kładziemy nacisk na automatyzację i zwiększenie kompetencji pracowników, a wszystko to z myślą o zapewnieniu klientom możliwie najlepszego serwisu wymienia Pawliszyn i przypomina, że już ponad sto tysięcy klientów wystawiło AirHelp najwyższe noty w serwisach i aplikacjach recenzyjnych. Jesteśmy za to wdzięczni klientom, te oceny są najlepszym dowodem dobrze wykonanej pracy i dlatego staramy się o kolejne.
Rozwijane przez AirHelp przez 10 lat wiedza prawna i wizja uprawnień pasażerskich pomogły wzmocnić pozycję pasażerów wobec linii lotniczych i ukształtować obecne przepisy. Firma ma na swoim koncie wiele zwycięskich spraw i precedensów, z których korzystają obecnie wszyscy, bez wyjątku - niezależnie od tego, czy korzystają z usług AirHelp, czy nie. Najgłośniejszą sprawą jest niewątpliwie ta, którą zapoczątkowały wydarzenia 2019 roku, kiedy to w wyniku strajku pilotów skandynawskie linie lotnicze SAS pozostawiły na lotniskach aż około 370 tysięcy pasażerów! Dwa lata później AirHelp odniósł wielkie zwycięstwo przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości (ETS), który orzekł, że pasażerowie poszkodowani strajkami personelu linii lotniczych mają prawo do odszkodowania.
Kolejnym przykładem skutecznego działania AirHelp na rzecz pasażerów lotniczych jest wyrok ETS z grudnia 2021 roku - firma wygrała wtedy sprawę przeciwko liniom lotniczym Laudamotion, a Trybunał orzekł, że przyspieszenie terminu odlotu na godzinę przed pierwotnym czasem startu powinna być kwalifikowana jako odwołanie lotu, więc i w takich przypadkach pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowania. Kilka miesięcy wcześniej belgijski sąd najwyższy zdecydował, że pasażerowie w tym kraju mają pięć lat na złożenie wniosku o odszkodowanie - wcześniejsze, o wiele mniej korzystne przepisy mówiły o jednym roku. Na skutek starań AirHelp okres przedawnienia roszczeń został wydłużony aż o cztery lata.
Inną z głośniejszych spraw wygranych przez AirHelp była ta z 2017 roku - dotyczyła odszkodowań za zakłócenia lotu dla niemowląt, nawet jeśli nie miały one wyznaczonego miejsca w samolocie.
Jednym z ciekawszych przykładów zwycięstw AirHelp na rzecz pasażerów była sprawa, która rozstrzygnęła się we wrześniu 2017 roku w Polsce. Firma wygrała wówczas proces na rzecz pasażera domagającego się odszkodowania za zakłócony lot łączony, którego opóźnienie zdarzyło się podczas drugiego etapu podróży. Linia lotnicza zapłaciła odszkodowanie tylko za ów drugi etap - dzięki staraniom AirHelp sąd zdecydował, że odszkodowanie należy się za całą trasę.
AirHelp to największa na świecie firma specjalizująca się w prawach pasażerów linii lotniczych, o które walczy od 2013 roku. Od tamtej pory rozwinęła się z przebojowego start-upu w lidera branży travel-tech, uzyskując odszkodowania dla ponad półtora miliona podróżnych z całego globu. Dziś AirHelp komunikuje się ze swoimi klientami w kilkunastu językach, a liczący ponad 350 osób personel firmy to m.in. największy na świecie zespół prawników specjalizujących się w prawach podróżujących samolotami. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie lokalnych partnerów, z którymi AirHelp współpracuje w 30 krajach, a także ciągle inwestując w sztuczną inteligencję, technologie przetwarzania danych i Big Data oraz inne najnowocześniejsze rozwiązania, firma jest bardzo dobrze przygotowana do wspierania pasażerów linii lotniczych.
10 lat w punktach, czyli ważne momenty AirHelp:
* 25.01.2013 - Duńczyk Henrik Zillmer zakłada AirHelp. W pierwszym roku działania firma uruchamia strony internetowe w ośmiu krajach i pięciu językach.
* 10.2015 - Pierwsza edycja AirHelp Score - rankingu najlepszych linii lotniczych na świecie, ocenianych według punktualności, ocen klientów i poziomu sprawności obsługi wniosków o odszkodowania pasażerskie.
* 08.2016 - AirHelp pozyskuje fundusze serii A w wysokości 12 mln USD. Wśród inwestorów są Khosla Ventures oraz były dyrektor generalny Twittera Evan Williams.
* 01.2017 - Uruchomienie programu członkowskiego AirHelp Plus, którego uczestnicy otrzymują 100 proc. przysługujących im odszkodowań.
* 03.2017 - AirHelp tworzy pierwszego na świecie prawnika" Hermana opartego na sztucznej inteligencji. Herman" szybko i skutecznie pomaga firmie przetwarzać roszczenia odszkodowawcze na dużą skalę.
* 01.2018 - Współzałożenie Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera - APRA (Association of Passenger Rights Advocates), którego celem jest prowadzenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych na rzecz pasażerów linii lotniczych.
* 09.2020 - Rusza sprzedaż pełnego pakietu AirHelp Plus, obejmującego dostęp do poczekalni lotniskowych w przypadku opóźnienia lotu.
* 03.2021 - Przełomowe zwycięstwo AirHelp przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości! Odtąd pasażerom przysługuje prawo do odszkodowania za zakłócenia spowodowane strajkami linii lotniczych.
* 08.2021 - Wsparcie AirHelp na czacie na żywo jest odtąd dostępne 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
* 05.2022 - Pierwsza edycja Przewodnika po prawach pasażerów linii lotniczych.
* 08.2022 - Pojawia się AirPayout - pierwszy produkt ubezpieczeniowy AirHelp (na razie korzystają z niego wybrani członkowie programu AirHelp Plus).
* 01.2023 - AirHelp przekracza liczbę ponad 1,5 miliona klientów i świętuje 10 lat działalności.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Piwa bezalkoholowe szybko zwiększają swój udział w rynku
Tatry odwiedzane częściej niż rok temu
Sylwester i Święta last minute - gdzie są wolne miejsca?
Co pasażerowie sądzą na temat bezpieczeństwa w samolocie?
Drobne przyjemności motywem przewodnim kampanii Travelist
Unia przygotowuje zmiany w systemie opłat drogowych
Niemcy będą się promować przez kuchnię
Wrocławskie lotnisko z unijnym certyfikatem
Zdrojowa Hotels nawiązuje współpracę z Teslą
Słynny kucharz zamknie sieć swoich restauracji?
Jak rozpocząć organizowanie imprez neutralnych dla klimatu?
Transgraniczne skargi konsumentów
Wakacje.pl analizują preferencje wyjazdowe turystów
MyTravel ponownie z ofertą Rainbowa
Czy zagraniczne podróże motywują do ubezpieczania się?
Wizz Air otwiera szóstą bazę we Włoszech
Opinie o hotelach są dla Polaków ważne
Czy będą loty z Polski? Znów wraca spór z kontrolerami lotów [aktualizacja]