IATA: Powrót zasady 80-20 przedwczesny
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) obawia się, że przedwczesny powrót do przedpandemicznych zasad wykorzystania przydziałów czasu na start lub lądowanie w UE tej zimy grozi ciągłymi zakłóceniami dla pasażerów.
Komisja Europejska ogłosiła, że zamierza powrócić do obowiązującej od dawna zasady 80-20 wykorzystania przydziałów czasu na start lub lądowanie, która wymaga od linii lotniczych obsługi co najmniej 80% każdej zaplanowanej sekwencji przydziałów. Zasady dotyczące przydziału slotów stanowią skuteczny system zarządzania dostępem do ograniczonej przepustowości portów lotniczych i jej wykorzystaniem. System ten przetrwał próbę czasu i choć linie lotnicze chętnie wznawiają usługi, to brak możliwości zaspokojenia popytu w kilku kluczowych portach lotniczych, w połączeniu z rosnącymi opóźnieniami kontroli ruchu lotniczego, oznacza, że przedwczesny powrót do zasady 80-20 może doprowadzić do dalszych zakłóceń dla pasażerów.
Dotychczasowe dane z tego lata nie były zachęcające. Porty lotnicze dysponowały harmonogramami na sezon letni 2022 oraz ostatecznymi rezerwacjami slotów w styczniu i nie oceniły, jak sobie z tym poradzić na czas. Lotniska deklarujące, że pełna przepustowość jest dostępna, a następnie wymagające od linii lotniczych cięć tego lata, pokazują, że system nie jest gotowy na ożywienie "normalnego" wykorzystania slotów w tym sezonie zimowym (który rozpoczyna się pod koniec października).
Chaos, który widzieliśmy na niektórych lotniskach tego lata, miał miejsce przy progu wykorzystania slotów na poziomie 64%. Obawiamy się, że porty lotnicze nie będą gotowe na czas do obsługi progu 80% do końca października. Istotne jest, aby państwa członkowskie i Parlament dostosowały wniosek Komisji do realistycznego poziomu i pozwoliły na elastyczność zasad wykorzystania przydziałów czasu na start lub lądowanie. Porty lotnicze są równoprawnymi partnerami w procesie przyznawania przydziałów czasu na start lub lądowanie, pozwólmy im wykazać się zdolnością do zadeklarowania i zarządzania swoją przepustowością w sposób dokładny i kompetentny, a następnie przywróćmy wykorzystanie przydziałów latem przyszłego roku - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Enter Air odebrał pierwszego Boeinga 737 MAX 8
Michelin będzie recenzował hotele
Ceny paliwa lotniczego rekordowo niekorzystne dla touroperatorów
IGHP: Nie wszystkie condohotele działają sprzecznie z prawem
Andrzej Gut-Mostowy o terminie rejestracji do programu bonów turystycznych
Maya Bay pozostanie zamknięta dla turystów
Wystartowała emisja akcji Real Food
KLM: nowe narzędzie dla pasażerów
Nieco niższe ceny wyjazdów turystycznych
Marszałkowie trzech województw podpiszą listy intencyjne w sprawie Szlaku Kopernikowskiego
KFC zmienia model działania lokali
IGGP: obniżyć VAT na usługi gastronomiczne
Wspólny bilet dla kilku przewoźników kolejowych
SITE Poland: Incentive Travel w świetle ustawy
Turcja rozpoczyna program rejestracji szczepień dla pracowników branży turystycznej
Pracownicy Ryanair planują protest
Norwegian zwiększa obecność na polskich lotniskach
W październiku więcej opóźnień na polskich lotniskach
Średnie ceny letnich wyjazdów wzrosły na wszystkich, najważniejszych kierunkach
"Podróże marzeń" - kolekcja 30 tomów - SPRZEDAM