Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Zobacz także
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet Mobilności
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Priorytety Rady UE dla transportu i turystyki
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
Negocjatorzy Rady UE i Parlamentu Europejskiego osiągnęli wstępne porozumienie w sprawie wniosku dotyczącego rewizji przepisów z 2006 r. dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i okresów odpoczynku w okazjonalnym transporcie pasażerskim sektor.
Jesteśmy dumni, że udało nam się tak szybko osiągnąć porozumienie z Parlamentem w tej ważnej sprawie. Nowe przepisy dotyczące minimalnych przerw i odpoczynków zapewnią kierowcom autobusów lepsze warunki pracy i zagwarantują lepszą obsługę wycieczek turystycznych po Europie. -powiedział Georges Gilkinet, belgijski minister mobilności.
Główne cele znowelizowanego rozporządzenia
Zmienione przepisy obejmują ukierunkowane zmiany rozporządzenia z 2006 r., mające na celu wprowadzenie pewnej ściśle określonej elastyczności, w drodze odstępstwa i według uznania kierowcy, do przepisów dotyczących przerw i okresów odpoczynku dla kierowców zawodowych wykonujących okazjonalny transport pasażerski, takich jak autobusy wycieczkowe.
Zmieniona ustawa ma na celu lepsze dostosowanie tego sektora do specyficznego rytmu pracy i zapewnienie pasażerom lepszej obsługi. Nie zmienia to jednak w żaden sposób maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu ani minimalnych okresów odpoczynku dla danych kierowców zawodowych.
Kluczowe elementy porozumienia tymczasowego
W tymczasowym porozumieniu zachowano główną myśl wniosku Komisji. Legislatorzy zmienili jednak niektóre aspekty wniosku, głównie związane z zakresem szczegółowych przepisów dotyczących odpoczynku, w następujący sposób:
- elastyczność w podziale wymaganego minimalnego okresu odpoczynku wynoszącego 45 minut na dwie przerwy rozłożone na 4,5-godzinny okres prowadzenia pojazdu
- możliwość przesunięcia dziennego okresu odpoczynku o 1 godzinę, pod warunkiem, że łączny czas prowadzenia pojazdu w tym dniu nie przekracza 7 godzin oraz że z możliwości tej skorzysta się jednorazowo podczas podróży trwającej co najmniej 6 dni lub dwukrotnie w ciągu podróż trwająca co najmniej 8 dni
- możliwość przesunięcia tygodniowego okresu odpoczynku o maksymalnie 12 kolejnych dni po poprzednim regularnym tygodniowym okresie odpoczynku
- ostatnia z wymienionych opcji, stosowana już w usługach międzynarodowych, będzie mogła teraz zostać zastosowana także w usługach krajowych
Oprócz tego znowelizowane prawo ma poprawić standardy bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez ulepszone ramy kontroli. Uzgodniono także ścieżkę w kierunku formularzy cyfrowych przyjaznych dla użytkownika i ułatwiających kontrolę. Bardziej konkretnie:
- w sprawie przepisów dotyczących kontroli tymczasowe porozumienie przewiduje, że dokumentacją wymaganą do korzystania z odstępstw jest pojedynczy formularz podróży na pokładzie, który po przeprowadzeniu przez Komisję badania w tym zakresie zostanie zastąpiony formularzem cyfrowym
- dokumentacja na pokładzie obejmuje poprzednie podróże w określonym okresie, za które należy mieć przy sobie kopie, w formie papierowej lub elektronicznej
Dążeniu do cyfryzacji sprzyja dodatkowo konieczność zmiany specyfikacji tachografów najpóźniej 18 miesięcy od wejścia w życie rozporządzenia, tak aby można było odczytać z urządzenia rodzaj transportu pasażerskiego, oraz wymóg posiadania na pokładzie dokumentów z poprzednich podróży zostanie przerwane, gdy tachograf będzie używany. Zmienione rozporządzenie doprecyzowuje, że naruszenia przepisów dotyczących tachografów popełnione na terytorium innego państwa członkowskiego mogą być ścigane w państwie członkowskim wykrycia
Następne kroki
W następstwie tymczasowego porozumienia kontynuowane będą prace techniczne mające na celu przedstawienie obu instytucjom kompromisowego tekstu zmienionego rozporządzenia do zatwierdzenia w nadchodzących tygodniach. Ze strony Rady prezydencja belgijska zamierza jak najszybciej przekazać tekst do zatwierdzenia przedstawicielom państw członkowskich (Coreperowi). Tekst zostanie następnie poddany ocenie prawno-językowej, zanim zostanie formalnie przyjęty przez współprawodawców, opublikowany w Dzienniku Urzędowym UE i wejdzie w życie.
Komentarze
Tagi:
Dział przewodnicy i piloci:
MSiT chce 10 strategii dla
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Internetowy agent turystyczny dołącza do PIT
Ilu turystów odwiedziło Dubaj?
Lotnisko w Singapurze potencjalnym partnerem przy budowie CPK
PLL LOT zacieśniają współpracę z amerykańskim przewoźnikiem
Sfinks otwiera swoją pierwszą Fabrykę Pizzy
Niemcy dołączają Polskę do listy obszarów wysokiego ryzyka zakażeniem
Promocja na zlecenie - czy tak to powinno wyglądać?
Kolejny przewoźnik lotniczy zawiesza działalność
Użytkownicy Skytrax wybrali najlepsze linie lotnicze 2019 roku
Flixtrain dąży do wejścia na francuski rynek
IGHP w trosce o odbudowę prestiżu zawodu hotelarza