Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
- Sprzedawca wycieczek luksusowych
- Szukasz partner? MICE EXPO!
- Specjalista/ka ds turystyki (Warszawa)
- Specjalista ds turystyki
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Skórzewo...
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Białystok
- Przewodnik Kulinarny/ Gdańsk
- Lokal W CH Nowa Sukcesja
Cypr aktualizuje procedury, jakie będą obowiązywały przy przylotach
Cypryjskie władze poinformowały o uaktualnionych procedurach, jakie będą obowiązywały przy przylotach do tego kraju.
Kraje zostały podzielone na dwie kategorie (A i B) na podstawie dostępnych międzynarodowych danych epidemiologicznych. Od 20 czerwca osoby przylatujące z państw należących do kategorii A nie będą podlegać żadnym restrykcjom przy wjeździe na terytorium Cypru. Osoby podróżujące z krajów należących do kategorii B są zobowiązane do wykonania testu PCR w kraju wylotu na 72 godziny przed podróżą. Okazanie wyniku testu będzie wymagane przed wejściem na pokład samolotu, a także podczas kontroli granicznej po przylocie. Polska, wraz z Rumunią i Izraelem zostały sklasyfikowane w kategorii B (stan na 18 czerwca). Listę krajów można sprawdzić pod adresem cyprusflightpass.gov.cy
W przypadku osób podróżujących z kraju należącego do kategorii B, w którym nie ma możliwości wykonania testu zgodnie z wymogami, obowiązkowe będzie wykonanie testu zaraz po przylocie na lotnisku na Cyprze. Koszt wykonania testu ponosi podróżny a szacunkowa opłata wynosić będzie 50 euro od osoby (opłata może jeszcze ulec zmniejszeniu ze względu na dokonujący się postęp technologiczny i zwiększającą się dostępność zestawów testowych). Wynik testu będzie dostępny w ciągu 24 godzin, a do czasu jego otrzymania podróżni będą zobowiązani do pozostania w samoizolacji w miejscu swojego zakwaterowania.
Podróż z krajów niezakwalifikowanych do powyższych dwóch kategoriach, będzie możliwa tylko w wyjątkowych okolicznościach i za zgodą rządu cypryjskiego. Dotyczy to również tranzytu.
Jakie dokumenty będą wymagane dodatkowo?
Przepustka Cyprus Flight Pass uprawniająca do odbycia lotu na Cypr, dostępna na stronie internetowej www.cyprsflightpass.gov. Dokument można wypełnić elektronicznie. Formularze będą także dostępne dla podróżnych w punktach odprawy na lotniskach. Wypełnioną przepustkę należy okazać przed wejściem na pokład samolotu oraz podczas kontroli granicznej w miejscu docelowym.
Przepustka uprawniająca do odbycia lotu na Cypr będzie zawierała:
- kwestionariusz z informacjami na temat podróży odbytych w ciągu 14 dni przed wyjazdem na Cypr
- potwierdzenie, że na 14 dni przed przylotem podróżny nie podróżował do / z kraju lub nie mieszkał w kraju nieujętym w liście państw należących do kategorii A i B
- potwierdzenie, że podróżny nie okazywał żadnych objawów związanych z COVID-19 na 72 godziny przed podróżą
- potwierdzenie, że dana osoba nie miała świadomego kontaktu z osobami zarażonymi COVlD- 19 w ciągu 14 dni przed podróżą
- oświadczenie, że podróż odbywa się na własną odpowiedzialność i w razie zarażenia COVID-19 podróżny nie będzie rościł sobie żadnych pretensji do Republiki Cypru ani do działających na miejscu usługodawców
- oświadczenie, że jeżeli w ciągu 14 dni od powrotu do kraju podróżny będzie wykazywał objawy COVID-19, poinformuje o tym fakcie cypryjskie służby medyczne.
Jakie kryteria brane są pod uwagę przy umieszczaniu państw w określonych kategoriach?
Cypr postanowił wprowadzić system kategoryzacji w celu zapewnienia równego traktowania krajów o podobnej sytuacji epidemiologicznej. System kategoryzacji jest przejrzysty, niedyskryminujący, dynamiczny i będzie weryfikowany codziennie, tak aby kraje mogły być dodawane do i usuwane z odpowiednich kategorii na podstawie dostępnych najnowszych danych. W skład zespołu, który będzie dokonywał cotygodniowych analiz weszli naukowcy, epidemiolodzy, specjaliści zdrowia publicznego.
Kryteria, które są brane pod uwagę przy kategoryzacji danego kraju to, między innymi: współczynnik reprodukcji wirusa R(t)<1, dzienna liczba zarażeń na 100 tys. mieszkańców, tygodniowy wskaźnik śmiertelności na 100 tyś mieszkańców, tygodniowa liczba przeprowadzanych testów na 100 tys. mieszkańców, stopień rozprzestrzeniania się wirusa w społeczeństwie, ocenę ryzyka na podstawie danych z WHO i ECDC. Na ocenę sytuacji w danym kraju będą wpływały wszystkie składowe.
Jakich procedur można spodziewać się na pokładzie samolotów?
Przed wejściem do samolotu pasażerowie będą musieli okazać ważny wynik testu PCR (jeśli dotyczy) oraz przepustkę Cyprus Flight Pass. Podróżny musi liczyć się z tym, że zanim zostanie wpuszczony na pokład samolotu, zostanie mu zmierzona temperatura. Podczas podróży samolotem może obowiązywać nakaz noszenia maseczki ochronnej.
Jakich procedur należy się spodziewać na cypryjskich lotniskach / terminalach portowych?
Na lotnisku będą mogli przebywać wyłącznie podróżni oraz pracownicy (przy wejściach, bramkach, korytarzach). Podróżnym podczas kontroli granicznej zostanie zmierzona temperatura.. Dla pasażerów, którzy będą chcieli uzyskać informacje po przylocie będzie dostępny specjalny punkt informacyjny COVID-19.
Procedury bezpieczeństwa na miejscu
We wszystkich obiektach turystycznych wprowadzono rygor sanitarny, a przed ich otwarciem dodatkowym szkoleniom poddani zostali pracownicy. We wszystkich częściach wyspy obowiązywały będą środki mające zapewnić zachowanie dystansu społecznego, aby osoby nienależące do tej samej grupy pozostawały w rozsądnym oddaleniu (2 m2 na zewnątrz, 3 m2 wewnątrz budynków). W miejscach, gdzie zachowanie dystansu społecznego nie będzie możliwe, noszenie maseczek ochronnych na twarzy będzie obowiązkowe zarówno dla personelu, jak i gości (na pokładzie samolotu, na lotnisku, w porcie, w taksówce, autobusie, podczas jeep safari, w windach).
Wszystkie pomieszczenia będą regularnie wietrzone, co poprawi cyrkulację powietrza, a klimatyzacja ma zapewniać stały przepływ powietrza.Płyny antybakteryjne będą dostępne we wszystkich obiektach, przy wejściach, na recepcji, w lobby, toaletach publicznych, windach itd.
Autobusy będą regularnie wietrzone i dezynfekowane. Wynajmowane samochody i kluczyki będą regularnie dezynfekowane po
zwróceniu do wypożyczalni. Wszystkie często dotykane powierzchnie (klamki, siedzenia etc.) będą dezynfekowane po przewiezieniu każdej grupy pasażerów (dotyczy to taksówek, jeepów).
Na basenach, plażach i w parkach wodnych leżaki, parasole i skrytki będą dezynfekowane po każdorazowym użyciu. Pomiędzy parasolami będzie zachowany odstęp 4 metrów, natomiast pomiędzy leżakami używanymi przez osoby z różnych grup - 2 metrów. Ratownicy wykonujący czynności ratujące życie będą zwolnieni z zasady dystansu społecznego.
W obiektach noclegowych personel, zwłaszcza sprzątający, będzie miał obowiązek noszenia maseczek i utrzymanie odpowiedniej higieny rąk. Gości będzie obowiązywać zachowanie dystansu podczas meldowania w recepcji. Pokoje nie będą udostępniane gościom przed upływem czasu niezbędnego do dezynfekcji, właściwego sprzątnięcia i wywietrzenia po opuszczeniu ich przez poprzednich gości. Karty/klucze do pokojów będą dezynfekowane po każdym wymeldowaniu gości.
Przy każdym stanowisku z bufetem samoobsługowym będą zamontowane osłony ochronne lub będą dostępne maseczki oraz będą zainstalowane dyspensery płynu dezynfekującego. Posiłki i napoje mogą być także serwowane bezpośrednio przez obsługę.
W lokalach gastronomicznych wymagane jest noszenie maseczek i dbanie o odpowiednią higienę rąk przez wszystkich pracowników, będących w kontakcie z klientami i pracujących na zapleczu. Maski nie będą obowiązkowe dla personelu obsługi restauracji działających w ciągu dnia na świeżym powietrzu, ze względu na intensywne upały. Godziny otwarcia zostaną wydłużone, będzie możliwość dokonania wcześniejszej rezerwacji, aby ułatwić zachowanie należytego dystansu. Maksymalna liczebność podejmowanej grupy gości wynosi 10 osób. Minimalna odległość pomiędzy osobami nienależącymi do tej samej grupy wynosi 2 metry kwadratowe na zewnątrz i 3 metry kwadratowe wewnątrz.
Karty menu będą dezynfekowane po każdym użyciu, chyba że są jednorazowego użytku; ewentualnie będą umieszczane w ogólnie dostępnych miejscach lokalu lub będą udostępniane elektronicznie. Goście będą zachęcani do płacenia kartą, a nie gotówką. Wszystkie często dotykane powierzchnie będą dezynfekowane po każdym użyciu, np. krzesła, stoły, pojemniki na pieprz i sól, butelki do sosu, elektroniczne terminale płatnicze itp.
Przy wejściu powinna znajdować się informacja dot. maksymalnej dozwolonej liczby gości przebywających w lokalu.
Przeprowadzanie testów na miejscu
Niektórzy podróżni, po przylocie zostaną losowo poproszeni o poddanie się testowi na COVID-19, niezależnie od tego, z którego kraju przybyli. Koszt przeprowadzenia testu zostanie pokryty przez rząd cypryjski.
Rząd Republiki Cypryjskiej zadeklarował zaopiekować się wszystkimi podróżnymi, którzy zarażą się COVID-19, podczas pobytu, a także ich rodzinami i bliskimi. Rząd cypryjski pokryje koszty zakwaterowania, wyżywienia i leczenia, we wszystkich wyżej wymienionych przypadkach. Podróżny będzie musiał jedynie opłacić koszt transferu na lotnisko oraz lotu repatriacyjnego, we współpracy z jego biurem podróży i/lub liniami lotniczymi.
Zostanie uruchomiony osobny szpital przystosowany do leczenia podróżnych zakażonych COVID-19 ze 100 łóżkami. W miarę potrzeby liczba łóżek może zostać w krótkim czasie zwiększona. W razie, gdyby stan chorego uległ pogorszeniu, do dyspozycji jest dodatkowych 112 miejsc na intensywnej terapii oraz 200 respiratorów do natychmiastowego użytku.
Zostanie udostępnionych 500 pokoi w hotelach przeznaczonych do odbycia kwarantanny dla bliskich osób, u których zdiagnozowano COVID-19. Jeśli zajdzie taka potrzeba również ta liczba może zostać szybko zwiększona. Dzięki temu, osobom tym zostanie zagwarantowana odpowiednia opieka, a inni podróżni będą mogli mieć pewność, że ich hotel jest wolny od COVID-19. Obiekt, który gościł osobę zakażoną COVID-19, nie zostanie objęty 14-dniową kwarantanną. Natomiast pokój, który osoba zakażona zajmowała, zostanie dokładnie wyczyszczony i zdezynfekowany przed ponownym oddaniem do użytku.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
TOO: opieszałość MSiT jest
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz
ECTAA krytykuje Pakiet
Starsze aktualności:
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
Niezły wynik lotniska w
Boeingi 737 MAX 9 uziemione w
Chorwacja z delikatnym wzrostem przyjazdów z
Nowa dyrektor regionalna IGHP w województwie warmińsko-mazurskim
Klienci Coral Travel polecą do Turcji z kolejnego, polskiego lotniska
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
Polscy przedsiębiorcy turystyczni na targach FITUR
Rosną wydatki turystów w Grecji
Wyłoniono najlepszą restaurację świata
Wysoki popyt na sierpniowe wyjazdy
W poznańskim hotelu powstało izolatorium
Przychody Turcji z turystyki spadają
Internetowy agent turystyczny dołącza do PIT
Ilu turystów odwiedziło Dubaj?
Lotnisko w Singapurze potencjalnym partnerem przy budowie CPK
PLL LOT zacieśniają współpracę z amerykańskim przewoźnikiem
Sfinks otwiera swoją pierwszą Fabrykę Pizzy
Hiszpania: sąd nakazuje Ryanairowi zmianę zasad przewozu bagażu podręcznego
POT rozpoczęła kampanię zachęcającą turystów do wyboru voucherów
Promocja na zlecenie - czy tak to powinno wyglądać?
Kolejny przewoźnik lotniczy zawiesza działalność
Użytkownicy Skytrax wybrali najlepsze linie lotnicze 2019 roku