Og³oszenia
Og³oszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podró¿y...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podró¿y...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzeda¿y i Obs³ugi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Ma³opolska odzyskuje zagranicznych turystów
Ma³opolska odzyskuje turystów. W lipcu region odwiedzi³o o 150% wiêcej turystów ni¿ w 2022 roku.
Ma³opolska to jeden z najatrakcyjniejszych i najczê¶ciej odwiedzanych przez turystów regionów w Polsce, a Kraków to najbardziej rozpoznawalna polska marka turystyczna na ¶wiecie. Jeste¶my na pó³metku wakacji i odnotowujemy spektakularne odbicie. Liczba go¶ci z zagranicy przyje¿d¿aj±cych do Ma³opolski w miesi±cu lipcu wzros³a o 150 %. W lipcu 2022 roku odwiedzi³o Ma³opolskê niewiele ponad 65 tys. turystów zagranicznych a w lipcu 2023 roku przekroczyli¶my liczbê 165 tys. osób. I co istotne, przewa¿aj±ca wiêkszo¶æ z nich nocuje w Ma³opolsce i p³aci za us³ugi w Ma³opolsce. Z badañ ubieg³ego roku wyliczyli¶my, ¿e ¶rednie wydatki turysty zagranicznego to ok 1810 z³/osobê a turysty krajowego to 539 z³/osobê. Tak wiêc wzrost turystów zagranicznych to tak¿e wymienne wzrosty wp³ywów z turystyki - mówi³a Iwona Gibas z zarz±du województwa.
Na pó³metku wakacji, Ma³opolska odnotowuje spektakularne odbicie. W porównaniu z ubieg³ym rokiem liczba go¶ci z zagranicy przyje¿d¿aj±cych do Ma³opolski w miesi±cu lipcu wzros³a o 150%. Nast±pi³ te¿ znacz±cy przyrost turystów zagranicznych w stosunku od czerwca br. o prawie 94%. Najczê¶ciej odwiedzaj± Ma³opolskê tury¶ci z Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, S³owacji, Izraela, W³och.
Na uwagê zas³uguje fakt, ¿e w lipcu nast±pi³ przyrost turystów krajowych odwiedzaj±cych Ma³opolskê - w stosunku do poprzedniego miesi±ca wzrost nast±pi³ o prawie 27%. Ma³opolskê najchêtniej odwiedzali mieszkañcy województw: ¶l±skiego, mazowieckiego, podkarpackiego, dolno¶l±skiego, wielkopolskiego, ³ódzkiego.
Do tak du¿ych wzrostów przyczyni³y siê dzia³ania zapocz±tkowane ju¿ w 2021 roku w ramach projektu "Ma³opolska - cel podró¿y". Dodatkowo w czerwcu i lipcu mia³a miejsce g³o¶na kampania promocyjna "Daj siê ugo¶ciæ. Odwied¼ Kraków. Odkryj Ma³opolskê" na antenie RMF FM. W trakcie wakacji z ró¿nych stron kraju przyjecha³y do Ma³opolski 4 sk³ady poci±gów, na pok³adzie których znalaz³y siê gwiazdy polskiej muzyki, sportowcy, influencerzy, kucharze, trenerzy, a przede wszystkim Polki i Polacy - s³uchacze radia, którzy wygrali bilety w ogólnopolskim konkursie.
Ma³opolska turystyka jest jednym z dynamiczniej rozwijaj±cych siê sektorów gospodarki regionalnej i pod±¿a za trendem wzrostu krajowej gospodarki. W latach bezpo¶rednio poprzedzaj±cych wybuch pandemii wykorzystanie turystycznych obiektów noclegowych w kraju, w porównaniu rok do roku, wzrasta³o w przedziale pomiêdzy 5% a 6%, co ¶wiadczy³o o stabilnym rozwoju bran¿y. Tego typu dynamikê odnotowano równie¿ w zakresie wzrostu ruchu turystycznego, kiedy to w 2019 roku odnotowano w Ma³opolsce blisko 18 mln odwiedzaj±cych krajowych i zagranicznych.
Lockdown i wybuch wojny na Ukrainie wyhamowa³y te tendencje. Ich oddzia³ywanie zarówno na turystykê jak i komunikacjê marketingow± w turystyce by³o tak olbrzymie, ¿e wymusi³y one zmiany w funkcjonowaniu rynku gospodarki turystycznej. W praktyce wydarzenia te spowodowa³y konieczno¶æ przegrupowania i zmian w zarz±dzaniu gospodark± turystyczn±, w której zaczê³y przewa¿aæ kompetencje zwi±zane z komunikacj± produktów turystycznych. W zwi±zku z tym podjêli¶my decyzjê, o przygotowaniu intensywnej kampanii promocyjnej na rynkach zagranicznych i rynku polskim. Dzia³ania promocyjne skupili¶my przede wszystkim na kampanii w Internecie i prasie bran¿owej, dzia³aniach ambientowych oraz realizacji misji dla ma³opolskich przedsiêbiorców turystycznych. Dzia³amy przede wszystkim na rynku niemieckim, brytyjskim, skandynawskim i amerykañskim oraz rynku polskim - doda³a Iwona Gibas.
.
Komentarze
Tagi:
Dzia³ biura turystyczne:
POT i PPL bêd± wspó³pracowaæ na rzecz promocji
Miasta upominaj± siê o op³atê
Rada UE przyjê³a mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dzia³ hotele, pensjonaty:
POT i PPL bêd± wspó³pracowaæ na rzecz promocji
Nastroje w¶ród kwaterodawców nie
Miasta upominaj± siê o op³atê
Rada UE przyjê³a mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualno¶ci:
Przed³u¿enie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowa³a najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Bran¿y
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wej¶ciówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kusz± do¶wiadczonych
Polska Rada Turystyki apeluje o odroczenie sp³at na TFZ
Ministerstwo rozpisa³o konkurs na nowego prezesa POT
Grupa AmRest wykupi 42 restauracje we Francji
Parlament Europejski przyj±³ nowe przepisy dotycz±ce wynajmu krótkoterminowego
Mapa skrzy¿owañ szlaków wodnych z liniami energetycznymi ma zwiêkszyæ bezpieczeñstwo ¿eglarzy
Cypr aktualizuje procedury, jakie bêd± obowi±zywa³y przy przylotach
Hiszpania: s±d nakazuje Ryanairowi zmianê zasad przewozu baga¿u podrêcznego
Zado¶æuczynienia w us³ugach turystycznych
Wyciek³y dane klientów sieci hotelowej
Z jakim wynikiem rok zakoñczy³a grupa Sfinks Polska?
Cypr bêdzie mia³ odrêbne ministerstwo turystyki
Przerwa w wydawaniu paszportów
Rz±d: nowe zasady bezpieczeñstwa
Nowa dyrektor regionalna IGHP w województwie warmiñsko-mazurskim
Klienci Coral Travel polec± do Turcji z kolejnego, polskiego lotniska
Funclub: Nowa strona www bardziej przyjazna dla agentów
Po tygodniach spadków w biurach podró¿y, co¶ drgnê³o w góre
Wysoka kara dla kierowcy Ubera
Skandal na ITB - konieczna interwencja policji
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania podró¿y
W poznañskim hotelu powsta³o izolatorium