Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rainbow Tours Kraków Doradca Klienta
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Specjalista ds. turystyki - Trzebinia
- Pracownik Glampingu
- Doradca klienta w biurze podróży najlepsze zarobki
- Przedstawiciel na Destynacji w sezonie 2025
- Rezydent Turystyczny na Sezon 2025
- specjalista ds. organizacji wyjazdów
- Specjalista ds. Turystyki - Gdynia
- Pilot wycieczek - Turcja
Hałas problemem w hotelach
Cena, zdjęcia i lokalizacja to tylko kilka powodów tego, czy dany obiekt noclegowy będzie chętnie wybierany przez turystów. Ważne jest to, co goście przeżyją na miejscu. Wszystkie elementy składają się na ogólną ocenę, czyli rosnącą siłę Guest Experience. Jak sprawić by doświadczeń nie popsuła zła akustyka?
Hasło Guest Experience, podobnie jak wcześniej w innych branżach Customer Experience, stało się kluczowe w zarządzaniu hotelami. Managerowie obiektów skupiają swoje wysiłki patrząc holistycznie na wypoczynek gości. Architekci wnętrz takie podejście rozumieją od lat, ale w rzeczywistości skupiają się głównie na sferze wizualnej. Budynki projektowane są dla oka, a nie dla ucha. A to właśnie nadmierny hałas czy pogłos bywają powodem złego samopoczucia i złych opinii.
Idea dbania o całość doświadczeń zapoczątkowana została w 1994 roku. Steve Haeckel i Lou Carbone, managerowie z doświadczeniem w zarządzaniu i reklamie, opublikowali pierwszy, przełomowy artykuł na temat Customer Experiences. Nazwali to zjawisko "wrażeniem na wynos". Porównanie idealnie pasuje do branży hotelowej. Doświadczenia i opinie w serwisach bookingowych turyści zostawiają właśnie na bazie tego, co wynoszą po pobycie. Jednym z najczęściej pojawiających się wątków w negatywnych ocenach jest hałas i zła akustyka hoteli.
Problem złej akustyki łatwo wyeliminować już na etapie projektowania. Co więcej, dobrze opracowane wnętrze restauracji, pokoi, wyciszone korytarze i strefy SPA trudno zepsuć wyjaśnia Wojciech Krzyżowski, Doradca ds. Technicznych w Knauf Ceiling Solutions. I jak dodaje, akustyka po otwarciu obiektu nie jest zależna od czynników zmiennych: nie jest związana z obsługą, brakiem pracowników, nie jest jak jakość dań w restauracji. Jednym słowem czynnik, który może być jednoznacznie pozytywnie lub negatywnie oceniony przez turystów. Dlatego jest tak ważny.
Lobby hotelowe choć duże, nie musi przytłaczać pogłosem i echem odbijających się dźwięków. Na suficie lub ścianach zainstalować można akustyczne sufity, a na ścianach okładziny ścienne np. Heradesign.
Najtrudniejszą akustycznie częścią hotelu są wszystkie przestrzenie, w których goście gromadzą się tłumnie: restauracja, basen, lobby. Kubatura pomieszczeń, fakt, że wokół są gładkie, duże powierzchnie ścian, podłóg, sufitów, a przede wszystkim duża liczba rozmawiających i śmiejących się osób sprawia, że hałas i pogłos są tu najbardziej uciążliwe. Architekt musi dobrać więc produkty, które mają wysoki poziom pochłaniania dźwięków - klasa A, gdzie materiał ma współczynnik ( w) od 0,90 do 1,00. Dlatego w przemyślanych wnętrzach hoteli pojawiają się nie tylko wykładziny dywanowe, ale też akustyczne sufity podwieszane. Przestrzenie podłogi i sufitu są w stanie najefektywniej wpłynąć na akustykę. W zależności od designu wnętrz Knauf Ceiling Solutions, jako jeden z największych producentów sufitów i okładzin ściennych, pomaga architektom dopasować rozwiązania pod względem wyglądu i kosztów.
Restauracje pełnią rolę miejsc spotkań. Dlatego panuje tu tzw. efekt spotkania towarzyskiego: jest głośno, więc ludzie mówią coraz głośniej by być dobrze słyszanymi, co z kolei powoduje, że poziom hałasu się jeszcze podnosi. W efekcie wszyscy do siebie krzyczą. Poziom hałasu może wynosić więc nawet ok. 80 dB.
Knauf Ceiling Solutions wśród kilkuset rozwiązań akustycznych ma też takie, które można zamontować w działającym już hotelu, by poprawić przyjazność akustyki. Rozwiązania dobrać można nawet do hoteli popularnych, nie tylko tych 4- i 5-gwiazdkowych. Architekci z niemieckiej pracowni raumUNDfunktion zdecydowali się na taką poprawę akustyki w jednej z przestrzeni gastronomicznych. Na suficie zainstalowano wiszące zielone, okrągłe płyty Mineral Sonic Element. Swobodnie montowane panele mogą mieć wiele kształtów, nie wymagają całościowej konstrukcji, a ich zdolność pochłaniania pogłosu jest wysoka, ponieważ odbijające się dźwięki "chłoną" powierzchnią z obu stron płyty.
Strefy relaksu: baseny, jacuzzi, sauny bywają równie trudne do wyciszenia jak restauracje. I choć w SPA turyści nie rozmawiają, powierzchnia wody silnie odbija dźwięki. Nie da się tu położyć wykładzin, zawiesić zasłon czy wstawić tapicerowanych mebli. Jedynym rozwiązaniem, które obniży nieprzyjemny pogłos są akustyczne sufity. Problemem w tym przypadku jest jednak wilgoć, dlatego panele sufitowe muszą być odporne na takie warunki. Wymagania te spełniają m.in. sufity z linii Hygena Aquatec od Knauf Ceiling Solutions, a także niektóre gładkie płyty metalowe czy panele z trwałej wełny drzewnej Heradesign. Każda sytuacja jest jednak inna, dlatego przy wyborze najlepiej skonsultować się z profesjonalistą.
Przykładem doskonale zaprojektowanego obiektu jest basen w szwajcarskim mieście Uster. Na całej powierzchni sufitu nad wodą zastosowano trwałe panele z aluminium odpornego na korozję i słoną wodę, wykorzystywanego m.in. w przemyśle stoczniowym. Metaliczne wykończenie w odcieniach złota i alpejskiej bieli sprawia, że podczas pływania można odnieść wrażenie, jakby nad głową połyskiwały promienie słońca. Projektanci z pracowni K+L Architekten zadbali o to, by panele nie tworzyły jednolitej, gładkiej powierzchni - ułożenie ich na różnych wysokościach pozwoliło osiągnąć efekt falowania.
Najmniej spektakularną częścią hoteli są korytarze, ale to właśnie tu uciążliwość złej akustyki jest największa. Goście skarżą się na przenikające do pokoi hałasy z ciągów komunikacyjnych: odgłosy kroków, rozmowy i koszmar dudniących kół walizek. Korytarz można wyciszyć stosując na podłodze i suficie materiały, które mają wysoki współczynnik pochłaniania dźwięków, ale też izolacyjności. Dlatego architekci często sięgają po płyty sufitowe z linii ADAGIO. Mają odpowiedni kształt - podłużne wymiary 2000x300 mm, dobry poziom dźwiękoizolacyjności (do 39 dB), a jednocześnie doskonały poziom odbicia światła 88%, co akurat w przypadku ciemnych ciągów komunikacyjnych ma duże znaczenie wyjaśnia Wojciech Krzyżowski z Knauf Ceiling Solutions.
W hotelu sieci Moxy na warszawskiej Pradze sufit zdobią ciemne panele współgrające z szarą wykładziną.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Dział hotele, pensjonaty:
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
Starsze aktualności:
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Rekordowy styczeń w Kraków
Ryanair tnie siatkę połączeń z
Priorytety Rady UE dla transportu i
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
LOT znów poleci z Rzeszowa do
Coolcation nie tylko w
UIA: więcej pasażerów niż przed rokiem
Wyciekły dane klientów sieci hotelowej
Z jakim wynikiem rok zakończyła grupa Sfinks Polska?
Cypr będzie miał odrębne ministerstwo turystyki
Przerwa w wydawaniu paszportów
Rząd: nowe zasady bezpieczeństwa
Nowa dyrektor regionalna IGHP w województwie warmińsko-mazurskim
Małopolska odzyskuje zagranicznych turystów
Funclub: Nowa strona www bardziej przyjazna dla agentów
Po tygodniach spadków w biurach podróży, coś drgnęło w góre
Wysoka kara dla kierowcy Ubera
Skandal na ITB - konieczna interwencja policji
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania podróży
W poznańskim hotelu powstało izolatorium
Zadośćuczynienia w usługach turystycznych
Polska Rada Turystyki apeluje o odroczenie spłat na TFZ
Ministerstwo rozpisało konkurs na nowego prezesa POT
Grupa AmRest wykupi 42 restauracje we Francji
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu krótkoterminowego
Mapa skrzyżowań szlaków wodnych z liniami energetycznymi ma zwiększyć bezpieczeństwo żeglarzy
Cypr aktualizuje procedury, jakie będą obowiązywały przy przylotach
BIURO WITOURS !!!!!OSZUŚCI !!!!