TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Grecja potrzebuje strategii turystycznej

Grecja potrzebuje długoterminowej strategii turystycznej, zarządzania miejscem docelowym, polityki gospodarczej z niższymi podatkami i środowiska przyjaznego inwestycjom, aby chronić swoją konkurencyjność turystyczną przed pogarszającym się globalnym klimatem gospodarczym, który nabiera kształtu - wynika z raportu przygotowanego przez INSETE, dział badań Greckiej Konfederacji Turystyki (SETE).


Autorzy, cytowanego przez serwis Greek Travel Pages podkreślają, że popyt na podróże rekreacyjne w dużej mierze zależy od dochodów urlopowiczów. INSETE ostrzega, że spodziewane spowolnienie w gospodarce światowej stworzy niepewność i wpłynie negatywnie zarówno na międzynarodowe oczekiwania dotyczące wzrostu gospodarczego, jak i zaufania konsumentów. Autorzy raportu przekonują, że jeśli zaufanie turystów z głównych greckich rynków źródłowych zacznie spadać, ich wydatki na wakacje także spadną i mogą nawet całkowicie zmienić kierunek podróży.

Biorąc za przykład rynek brytyjski, INSETE zauważa, że spadek liczby przyjazdów (-2 proc.), średnich wydatków na osobę (-4,3 proc.) oraz wpływów z podróży (-6,2 proc.) z Wielkiej Brytanii w 2018 r. może być pierwszą oznaką tego, że niepewność gospodarcza, w tym przypadku Brexit, w połączeniu ze słabszym potencjałem gospodarczym może doprowadzić do zmniejszenia ruchu turystycznego i przychodów z turystyki.

W międzynarodowym środowisku, w którym konkurencja będzie się nasilać, utrzymanie i zwiększanie konkurencyjności greckiego produktu turystycznego musi być stałym celem, tak aby mógł on nadal przyczyniać się do rozwoju gospodarki i społeczeństwa - można przeczytać w raporcie.

INSETE podkreśla, że należy ustanowić długoterminową strategię krajową w celu ulepszenia produktu turystycznego. Istotne znaczenie dla sektora turystycznego kraju ma również zarządzanie miejscami docelowymi, polityka gospodarcza, która nie będzie obciążać konkurencyjności wysokimi podatkami i środowisko sprzyjające inwestycjom. Poprawa konkurencyjności greckiego produktu turystycznego poprzez skoordynowane działania nie tylko ma nie tylko zminimalizować wpływ potencjalnie gorszej sytuacji gospodarczej na świecie, ale także ma pozwolić zająć silniejszą pozycję, gdy gospodarka się ożywi.

Według prognoz ekonomistów z początku tego roku, gospodarka światowa powinna doświadczyć umiarkowanego spowolnienia. Wzrost gospodarki światowej i handlu międzynarodowego w 2018 roku spadł odpowiednio do 3,6% i 3,8%, z 3,8% i 5,2% odpowiednio w 2017 roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
grecja sete insete grecka konfederacja turystyczna konkurencja podatki




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję