Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik Salonu Sunnytime.pl
- pilot
- Salon Franczyzowy Coral Travel Wrocław
- Itaka Zawiercie - specjalista ds. turystyki
- Szukam pilota na wycieczkę na Litwę 13-14.09.2025
- Oman - Hotel Representative & Guide (Polish...
- pilotaż wycieczki do Hiszpanii 18-26.09
- Starszy Specjalista ds. turystyki
- Pilot Włochy 17-27.09.2025
- Przewodnik Wycieczek Kulinarnych/ GDAŃSK


Europejskie Centrum Konsumenckie o cenach wakacji w serwisach internetowych
2017-06-22Wariantów zakupu usług wakacyjnych jest wiele. Poza wybraniem się do biura podróży lub lokalu przedsiębiorcy możemy skorzystać z serwisu internetowego. Rezerwacji można dokonać nawet za jednym kliknięciem. Zgodnie z najnowszym raportem sieci ECC-Net aż 19% skarg otrzymanych przez Europejskie Centra Konsumenckie dotyczyło problemów z urlopem, zakupionym przez internet.
r e k l a m a
Sieć ECC-Net przeprowadziła badanie, którego celem była weryfikacja, czy ceny lotów, hoteli, wynajmu samochodów, timeshare lub innych usług wakacyjnych wskazane w ofercie (promowane w internecie za pośrednictwem reklamy lub pojawiające się na początku procesu rezerwacji) odpowiadają cenie końcowej, którą ostatecznie płaci konsument.
Badanie przeprowadzone przez sieć ECC-Net polegało na przeglądzie 539 skarg otrzymanych przez ECC-Net, wykonaniu 237 symulacji rezerwacji, a także analizie 513 odpowiedzi respondentów internetowej ankiety.
Wyniki potwierdzają, że istnieją różnice cenowe między początkową wartością usługi, a płatnością końcową. W większości przypadków są związane z:
opłatami manipulacyjnymi, opłatą za karty kredytowe, pułapkami reklamowymi, czy opłatami za serwis.
Sieć ECC-Net odnotowała znacznie mniejszy odsetek podwyższenia ceny początkowej w przypadku rezerwacji hoteli oraz wypożyczania aut w porównaniu z rezerwacjami biletów lotniczych. Badanie wykazało, że 3 główne przyczyny wzrostu cen lotów to: opłata za karty kredytowe, opłata za rezerwację miejsca, a także opłata za bagaż.
Wyniki badania sieci ECC-Net
W większości przypadków problemy napotkano podczas rezerwacji wykonanych na stronie internetowej firmy z usług której korzystamy, a nie na portalach pośredników. W ankiecie respondenci głównie skarżyli się na opłatę za kartę kredytową. Potwierdziły to również liczne symulacje rezerwacji. Analiza skarg, które trafiły do sieci ECC-Net wykazała, że w 67% reklamacji (365 z 539) ostateczna cena lotów nie odpowiadała "cenie początkowej". Ten wynik został potwierdzony w trakcie przeprowadzonych symulacji, bowiem wzrost cen odnotowano w przypadku 77% (92 z 119) rezerwacji lotniczych wykonanych online.
W 83% (49 na 59) przypadkach symulacji na stronie tanich przewoźników lotniczych cena uległa podwyższeniu. Porównując rezerwacje, które zostały dokonane bezpośrednio na stronie linii lotniczej z rezerwacjami wykonanymi na innych platformach internetowych lub stronach biur podróży, zdecydowanie częściej cena ulega zmianie w przypadku rezerwacji wykonanych na stronie tanich przewoźników.
W 25 % skarg, które trafiły do Europejskich Centrów Konsumenckich, sieć odnotowała potencjalne naruszenie prawa i skontaktowała się z przedsiębiorcą. W ponad połowie z nich uzyskano pozytywną odpowiedź.
Zaledwie 27 % konsumentów (32 z 118) reklamuje podwyższenie ceny początkowej. Jak wynika z przeprowadzonej ankiety, konsumenci nie zgłaszają problemu z następujących przyczyn:
- brak wiedzy nt. możliwości złożenia skargi,
- zajmuje to zbyt wiele czasu,
- konsumenci nie wierzą, że przedsiębiorca rozwiąże ich problem,
- szkoda jest zbyt niska,
- konsumenci nie wiedza gdzie złożyć reklamację.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
eSky wystartowało z odświeżoną
First minute dalej kusi niską
Dział hotele, pensjonaty:
Nowa dyrektor generalna Moxy Poznań
Starsze aktualności:
Itaka podpisuje nową umowę z
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę
eSky zmienia model obsługi
Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski
Obiekty noclegowe zanotowały wzrost liczby gości w pierwszym
Niemcy krytykowani za przywrócenie kontroli
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet
TFP zacznie wypłacać pieniądze, zamiast je
Kiepskie dworce autobusowe szkodzą
Touroperator radzi uważać z internetem w roamingu
Koniec kąpieli w chorwackim parku narodowym
Polscy turyści napadnięci w Meksyku
Profitroom łączy siły z The Hotels Network
Grecja aktualizuje zasady dla podróży lotniczych
Przewoźnik nie może uzależniać sposobu zapłaty od miejsca zamieszkania
Touroperator kwestionował czy brak odpowiedzi na reklamację w terminie oznacza jej słuszność
Bułgaria: do restauracji, czy hotelu tylko z certyfikatem covidowym
LOT Mazowsza Zachodniego z dofinansowaniem. Na co przeznaczy pieniądze?
Prezydent podpisał dwie ustawy, które będą mieć wpływ na turystykę
Turystyka z dużym wpływem na zatrudnienie w Grecji
Nowi członkowie Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
POTRZEBUJĘ Tłumacza Polsko - Czeskiego!!!!