Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Wydarzenia sportowe coraz częstszą motywacją do podróży
Expedia zaprezentowała wyniki badania "Destination: Football - An Expedia Group Study on Football Travel Trends". Analitycy wzięli pod lupę kibiców piłkarskich na całym świecie i ich chęć podróżowania.
Według badań zleconych przez Expedia Group, markę Expedia i Hotels.com, 68 procent podróżnych na całym świecie przynajmniej raz zaplanowało wakacje mając na uwadze wydarzenia sportowe. Z tego, 70 procent kobiet i 67 procent mężczyzn przyznało się do uwzględniania terminarza rozgrywek przy planowaniu wakacji. Pokazując swoje zaangażowanie, prawie połowa ankietowanych (47 procent) przyznała się do faktycznej zmiany rezerwacji wakacyjnych, aby móc obejrzeć mecz.
Popularne kierunki piłkarskie i wymarzeni towarzysze meczów
Barcelona zajmuje pierwsze miejsce na liście najbardziej pożądanych miejsc do oglądania meczów piłki nożnej na żywo, na co głosowała prawie jedna trzecia (30 procent) globalnych kibiców. 15% ankietowanych kibiców chce zobaczyć mecz FC Barcelony na Camp Nou. Wielka Brytania pozostaje w tyle - 20 procent respondentów z całego świata uważa Londyn i Manchester za swoje ulubione miejsca docelowe. W rzeczywistości 11% respondentów chce odwiedzić Old Trafford, aby obejrzeć mecz.
Badanie wykazało, że dwie trzecie (67 proc.) respondentów było na meczu wyjazdowym, a co dziesiąty był nawet skłonny do odbycia ponad 11-godzinnej podróży w celu obejrzenia swojej drużyny w akcji.
Wśród znanych osób, w towarzystwie których kibice chcieliby obejrzeć mecz znaleźli się byli zawodowi piłkarze. Były brazylijski napastnik Ronaldo jest najbardziej pożądaną gwiazdą w tym rankingu (17%). Na drugim miejscu w rankingu znalazł się David Beckham (15%). Wśród obecnie grających piłkarzy, kibice chcieliby wspólnie obejrzeć mecz z Lionelem Messim i Cristiano Ronaldo.
Blisko stadionu, z wliczonym w cenę śniadaniem i 24-godzinnym zakwaterowaniem
Przy rezerwacji miejsc noclegowych na mecze wyjazdowe, ponad 50% respondentów uznało bliskość stadionu za obowiązkową, a 5-gwiazdkowe hotele za odpowiednik podróżowania jak supergwiazda piłki nożnej. Inne kluczowe czynniki decydujące o zakwaterowaniu to wliczone w cenę śniadanie (35 procent), bliskość centrum miasta (34 procent) oraz możliwość zakwaterowania przez całą dobę (31 procent).
Wiele osób postrzega podróżowanie w celach piłkarskich jako okazję do poznania nowego miasta. Oprócz oglądania meczów piłki nożnej, 62 procent z nich traktuje zwiedzanie jako priorytet podczas wizyty w nowym miejscu. Zakupy są drugą pod względem popularności formą spędzania wolnego czasu. Ponad połowa ankietowanych miała nadzieję, że uda się zrobić zakupy po okazyjnej cenie. Kibic staje się wędrowcem, a jedzenie odgrywa ważną rolę podczas podróży. 46% ankietowanychposzukuje restauracji, podczas gdy ponad jedna trzecia (39%) woli spróbować lokalnych przysmaków z ulicznych targów żywności.
Przygotowanie jest kluczowe, ale jesteśmy gotowi pominąć zobowiązania rodzinne, aby uniknąć przegapienia meczu.
Jeśli chodzi o rezerwację, fani nie czekają. 40 proc. respondentów potwierdziło, że rezerwuje podróż, gdy tylko zostanie ogłoszony terminarz zespołu, przy czym kobiety (46 proc.) są bardziej zorganizowane niż mężczyźni (38 proc.).
Część kibiców jest w stanie nawet okłamywać swojego partnera, przy czym niewiele mniej niż jedna trzecia (32 proc.) respondentów przyznała, że udawała romantyczny wyjazd, żeby obejrzeć mecz. Często jesteśmy bardziej lojalni wobec naszej drużyny piłkarskiej niż wobec rodziny - 25% osób odpuściłoby urodziny, 12%, a 11% nie poszłoby na ślub w rodzinie, gdyby kolidowały z meczem.
Dane Expedia Group pokazały, że w dniu ogłoszenia terminarza ważnych meczów piłki nożnej, ceny lotów i/lub zakwaterowania mogą wzrosnąć nawet trzykrotnie w stosunku do średniej. Organizacja Finału Ligi Mistrzów UEFA jest szczególnie korzystna dla turystyki, wg Expedii, liczba wyszukiwań noclegów w Madrycie, wzrosła o 30% w okresie poprzedzającym finał w 2019 r. w porównaniu do tych samych ram czasowych w 2018 r.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
ZTM chce ułatwić poruszanie się grupom po Warszawie
Europejskie Centrum Konsumenckie o cenach wakacji w serwisach internetowych
Władze Krakowa zamykają postój dorożek na Rynku Głównym
Turyści zaatakowani na hotelowej plaży w Hurghadzie
Poznań wyróżniony w Convention Cities Index 2021
NSA oceni, czy Zakopane legalnie pobiera opłaty miejscowe od turystów
ULC: polskie lotniska obsłużyły prawie 46 mln pasażerów
Touroperator radzi uważać z internetem w roamingu
Koniec kąpieli w chorwackim parku narodowym
Polscy turyści napadnięci w Meksyku
Profitroom łączy siły z The Hotels Network
Muzeum Troi zostanie otwarte później niż zakładano
Biura wchodzą na wyższe obroty
Kto został Touroperatorem Roku?
Touroperator kwestionował czy brak odpowiedzi na reklamację w terminie oznacza jej słuszność
Bułgaria: do restauracji, czy hotelu tylko z certyfikatem covidowym
LOT Mazowsza Zachodniego z dofinansowaniem. Na co przeznaczy pieniądze?
POTRZEBUJĘ Tłumacza Polsko - Czeskiego!!!!