Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Zobacz także
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi niepełnosprawnościami
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw podróżnych
Komisja Europejska wydała wytyczne dot. praw pasażerów
Rządy krajowe wprowadziły różne środki, w tym ograniczenia w podróżowaniu i kontrole graniczne. Komisja Europejska opublikowała wytyczne, dotyczące praw pasażera, których celem jest zapewnienie pasażerom pewności, że ich prawa są chronione.
W świetle masowych odwołań i opóźnień, z jakimi borykają się pasażerowie i przewoźnicy z powodu pandemii COVID-19, Komisja pragnie zapewnić pewność w zakresie stosowania praw pasażerów w UE. W przypadku odwołanych lotów przewoźnik musi zwrócić pasażerom koszty lub zmienić trasę podróży. Jeżeli pasażerowie sami zdecydują się na odwołanie podróży, zwrot kosztów biletu zależy od jego rodzaju, a firmy mogą oferować bony do późniejszego wykorzystania. Przedstawione dziś wytyczne zapewnią bardzo potrzebną pewność prawa co do sposobu skoordynowanego stosowania praw pasażerów w UE w całej Unii. Nadal monitorujemy szybko zmieniającą się sytuację i w razie potrzeby podejmiemy dalsze kroki - mówi unijna komisarz ds. transportu Adina Valean.
Wytyczne mają pomóc pasażerom, branży i władzom krajowym w sytuacji, w której rządy krajowe nakładają ważne ograniczenia na podróże pasażerskie i wywołują efekt domina w usługach transportowych w całej UE. Komisja Europejska spodziewa się, że wytyczne przyczynią się również do zmniejszenia kosztów ponoszonych przez sektor transportu, który został poważnie dotknięty skutkami wybuchu epidemii. Wytyczne obejmują prawa pasażerów podróżujących drogą lotniczą, kolejową, morską i wodną śródlądową, statkiem lub autobusem/autokarem, a także odpowiednie obowiązki przewoźników.
Jeżeli na przykład pasażerowie stoją w obliczu odwołania podróży, mogą wybrać między zwrotem ceny biletu a zmianą trasy podróży w celu dotarcia do miejsca docelowego w późniejszym terminie. Jednocześnie w wytycznych wyjaśniono, że obecne okoliczności są "nadzwyczajne", w związku z czym nie można powoływać się na pewne prawa - takie jak odszkodowanie w przypadku odwołania lotu w okresie krótszym niż dwa tygodnie od daty rozpoczęcia podróży.
Z unijnymi wytycznymi można zapoznać się pod adresem ec.europa.eu
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Lockdown rozszerzony o Pomorskie, Mazowieckie i Lubuskie
Są ofiary pożaru hotelu w Indiach
Wybrano miejsce przekopu Mierzei Wiślanej
Amadeus wprowadza nowe narzędzie dla biur podróży
Kurs doszkalający pilotów zakończony
50 meleksów będzie mogło wozić turystów po Krakowie
Rekord Frekwencji na Dniach Twierdzy Poznań
Greccy hotelarze apelują o ułatwienia dla przyjeżdżających transportem drogowym
Targi EuroGastro tracą sponsora
Problemy przewoźników jednym z tematów Seminarium Turystyczno-Transportowego
Paweł Niewiadomski zostaje Prezesem ECTAA
Jest porozumienie PAŻP i kontrolerów
Podsumowanie II konferencji dla nauczycieli hotelarstwa
TUI Group zawiesza większość działalności
Nowy cykl Przewodników bez Granic
Zmowa izraelskich biur podróży
WTTC: Francuska turystyka odbije się w przyszłym roku
Należące do UBM Hotels hotele sieci IHG stawiają na wspólną sprzedaż i marketing
Dwaj bliskowschodni przewoźnicy zintegrują siatki połączeń
Mapa i zdjęcia z uzdrowiska Swoszowice