Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Travelist: Wzrasta liczba rezerwacji na rodzinne pobyty wypoczynkowe
Jak wynika z danych Travelist, Polacy najczęściej decydują się na krajowy urlop, trwa on kilka dni i jest wykupiony z pewnym wyprzedzeniem. Najchętniej odwiedzane w tym sezonie miejscowości to Gdańsk, Kołobrzeg, Mielno, Zakopane oraz Szklarska Poręba.
Najchętniej odwiedzane regiony przez naszych użytkowników w te wakacje to przede wszystkim miejscowości nadmorskie, czyli województwo zachodniopomorskie i pomorskie. Na kolejnym miejscu uplasowały się góry, czyli województwo małopolskie. Wśród TOP 3 miejscowości były Gdańsk, Kołobrzeg i Mielno, a na kolejnych miejscach miejscowości górskie, czyli Zakopane i Szklarska Poręba - wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Agata Prosińska, dyrektor sprzedaży i planowania w firmie Travelist.
Tegoroczne wakacje były nieco droższe niż ubiegłoroczne. Za tygodniowy pobyt trzeba było zapłacić średnio 14 proc. więcej niż w sezonie 2018 roku.
Cena za osobę za dobę wynosiła 193 zł i jest to również lekki wzrost - o 10 proc. Na Mazurach wzrost cen był największy - aż o 19 proc. - wylicza Agata Prosińska. Mazury, Karkonosze, Bałtyk, Pieniny i Suwalszczyzna to top 5 najdroższych destynacji w Polsce.
Najczęściej wyjeżdżamy na wyjazdy 5-dniowe (80 proc.). Polubiliśmy też city breaki (z dwoma noclegami). Oprócz rezerwacji last minute (20 proc.), często decydujemy się na również na rezerwację wyjazdu od 7 do 30 dni wcześniej.
Co ciekawe, z roku na rok delikatnie rośnie liczba wyjazdów bardzo spontanicznych, czyli rezerwowanych na dzień przed wyjazdem - zauważa Agata Prosińska.
Większość Polaków ceni wygodę podczas wypoczynku, ale nie przepłaca za hotele. Według danych klubu Travelist 40 proc. turystów wybiera obiekty o nieskategoryzowanym standardzie, niemające przypisanego stopnia jakości, 35 proc. decyduje się na 4-gwiazdkowe hotele. Te najdroższe i luksusowe wybiera zaledwie 5 proc.
Z roku na rok coraz więcej turystów wybiera obiekty niestandaryzowane, niestandardowe, np. zamki czy pałace - mówi ekspertka Travelist.
Na urlop wybieramy się we dwoje lub całą rodziną. Według badań Travelist od wprowadzenia programu "Rodzina 500+" liczba rezerwacji na rodzinne pobyty wypoczynkowe wzrosła o 28 proc.
W tym roku wyjazdy z dziećmi stanowiły 46 proc. wszystkich rezerwacji, natomiast w zeszłym roku było to 42 proc. Widać więc wyraźny wzrost - ocenia Agata Prosińska.
Ze względu na wysokie ceny w wakacje Polacy coraz częściej decydują się na krótki urlop poza sezonem.
Szczególnie chętnie wyjeżdżają we wrześniu i październiku. Najbardziej popularne są weekendy. W tym okresie nasi użytkownicy najchętniej wybierają Bałtyk z tego powodu, że w tym okresie można pojechać do hotelu o bardzo fajnym standardzie w znacznie niższej cenie niż w sezonie - przekonuje ekspertka Travelist.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Emirates przywracają połączenia do Stansted
UNWTO: tylko dzięki zdecydowanym działaniom politycznym będzie można otworzyć turystykę w lecie
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną
RegioJet rozszerza ofertę połączeń
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi obowiązkami
Rzecznik MŚP apeluje o zmiany podatkowe w Polskim Ładzie
Pyszne.pl sprawdza jak przez dekadę zmieniły się trendy w gastronomii
Hotel Gołębiewski nie ruszy w terminie
Pinta sfinansuje budowę browaru z crowfundingu?
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do gospodarki
Lufthansa chce przejąć włoskiego przewoźnika
Wrocławski hotel kończy działalność
Litwa - kary za oprowadzanie przez pilotów