TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Więcej ludzi doceni podróże

2020-06-18

Polacy zmieniają myślenie o wydatkach - według badań ARC Rynek i Opinia ograniczają wydatki, ale także zmieniają sam sposób myślenia o zakupach. To zła informacja dla branży handlowej, ale może się ona okazać dobrą informacją dla turystyki.

r e k l a m a


Około 32 procent Polaków bardzo ograniczyło inne wydatki niż jedzenie, a 43% Polaków ograniczyło wydatki w niewielkim stopniu. Co ważne 30 procent badanych wskazało, że w skutek zakazów uświadamiało sobie jak dużo rzeczy posiada. To ciekawa informacja, bowiem doznania i wrażenia z podróży staną się dla takiej grupy klientów szczególnie ważne. Nie wiemy jednak, czy zmiana postawy jest trwała, po zakończeniu pandemii cześć ludzi wróci do dawnych nawyków.

Polacy rezygnowali z tego co nie wydawało im się bezpieczne lub niezbędne tj. wyjść do restauracji (81%), wyjść galerii handlowych i wielkich sklepów (79%). Spędzają także mniej czasu na zakupach (76%) i rzadziej kupują rzeczy przypadkowe (72%). Za to częściej robią zakupy on-line (47%) i częściej zamawiają jedzenie z dowozem (32%).





Wyniki naszego badania pokazują, że Polacy są obecnie mniej skłonni wydawać pieniądze na produkty inne niż spożywcze. Pierwszy zasadniczy powód to obawa związana z niepewnością związaną z dochodami. Do tego dochodzi czynnik, który nie jest tak oczywisty, a mianowicie czas spędzony w domu spowodował przewartościowanie podejścia do kupowania i wiele osób zaobserwowało, jak dużo rzeczy posiada i jak mało z nich w pełni wykorzystuje. Pojawiła się refleksja, że być może nie mają potrzeby gromadzenia większej ilości rzeczy. Oczywiście, zgodnie z danymi rynkowymi, wzrosła sprzedaż elektroniki, co wydaje się naturalne, gdyż nagle wielu Polaków musiało sobie lub swoim domownikom zorganizować miejsce pracy, zaopatrzyć się w laptopy, być może nośniki pamięci czy w skanery. Wyraźnie widać również tendencję dokonywania zakupów online. Z pewnością wygoda i bezpieczeństwo tutaj wygrały i osoby, które dotychczas okazjonalnie dokonywały takich zakupów lub w ogóle nie dokonywały, częściej się na nie decydowały, co nie oznacza, że w ogóle kupowały więcej niż dotychczas, zmieniły jedynie miejsce dokonywania zakupów - komentuje dr nauk ekonomicznych Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Wielu Polaków podczas minionych miesięcy nie czuło się komfortowo i wiele osób zrozumiało, że radość daje im swoboda, spotkania lub wspólne działanie. Nie zastąpią tego wideokonferencje, czy rozmowy przez telefon. W tym kontekście wydająca się humorystyczną informacja o wylotach z lotniska "na niby" już taką nie jest. Port lotniczy Songshan, jedno z dwóch międzynarodowych lotnisk w Tajpej (Taiwan) zaproponował w ramach wycieczek organizowanych, aby uczestnicy przechodzili odprawę jak do wylotu na lotnisku, zjedli posiłek w strefie bezcłowej, a potem przez 15 minut posiedzieli na pokładzie samolotu słuchając m.in. instrukcji bezpieczeństwa. Potem uczestnicy opuszczają samolot i przechodzą przez kolejne procedury - tak, jakby wylądowali na lotnisku. Taka wyprawa na trwać 3,5 i być dostępna dla grup wylosowanych spośród osób, które zgłoszą się do losowania na stronie akcji.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
zakupy ograniczenie wydatków Polska Polacy turystyka szansa


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję