Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Nowe narzędzie kontroli granicznej zagrożeniem dla prywatności?
Na niektórych europejskich lotniskach będzie testowana nowa, nieco kontrowersyjna technologia, mająca za zadanie usprawnienie odprawy.
Jak podaje CNN, projekt o nazwie iBorderCtrl, to wykrywacz kłamstw napędzany sztuczną inteligencją. Wirtualny strażnik będzie zadawał pytania, a przy odpowiedziach będzie analizował mimikę, tempo odpowiadania i ton głosu. Jeśli uzna, iż podróżujący nie mówi prawdy, skieruje go do tradycyjnej kontroli. Wirtualny strażnik będzie zadawał pytania m.in. o imię i nazwisko, wiek, datę urodzenia, cel podróży czy osobę, która finansuje podróż.
Wartość projektu to 4,5 mln euro. Będzie on testowany na lotniskach na Węgrzech, Łotwie i w Grecji, na pasażerach przylatujących spoza Unii Europejskiej. Co istotne, będzie testowany tylko na tych pasażerach, którzy wyrażą na to zgodę. Formularze zgód będą dostępne na lotniskach.
Pomysłodawcy nowego narzędzia przekonują, że ma ono służyć usprawnieniu kontroli. Rozwiązanie budzi jednak liczne kontrowersje. Cytowana przez CNN, Frederike Kaltheuner, z Privacy International krytykuje projekt twierdząc, że jest to część szerszego trendu w kierunku stosowania nieprzejrzystych i często wadliwych, zautomatyzowanych systemów oceny, oceny i klasyfikacji ludzi. Wskazuje, że ta technologia, w jej obecnym kształcie została przetestowana na próbie zaledwie 32 osób. Dodaje, że dotychczasowe wykrywacze kłamstw mają niepokojącą historię oskarżania niewinnych osób.
Kontrola na lotnisku, zwłaszcza dla osób, które podróżują pierwszy raz, często jest stresującym przeżyciem. W takiej sytuacji często ma się podniesione ciśnienie, niepewny tembr głosu, co może zostać maszynowo odebrane jako kłamstwo. Wówczas pasażerowie staną przed jeszcze bardziej stresującą koniecznością udowadniania tego, że mówią prawdę. Automatyczne ocenianie czy ktoś mówi prawdę, czy nie, na podstawie zmiany zachowania, tętna itp, w sytuacji podwyższonego stresu może okazać się drogą prowadzącą na manowce.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Polska uczelnia z akredytacją THE ICE
LOT podpisuje umowę interline z wietnamskim przewoźnikiem
Hotelarze niezadowoleni z polityki Booking.com
Policja zajmie się rzekomą dyskryminacją w restauracjach?
Czy pasażer to już turysta? Kto kogo nabija w butelkę?
Korzystny dla branży wyrok WSA
Lipsk promuje się w Krakowie światłem i muzyką
WSTiE wykształci menedżerów turystyki medycznej
Jednak więcej firm będzie mogło skorzystać ze zwolnienia z ZUS?
Letni wypoczynek: o czym należy pamiętać
USA i Indie wprowadzają ograniczenia dotyczące podróży
Wakacje.pl: Po decyzji rządu znacznie wzrosło zainteresowanie wyjazdami do Turcji
Komisja Europejska chce przedłużenia przepisów dot. opłat roamingowych
PLL LOT przedłużają umowę na obsługę techniczną rozrywki pokładowej dla Dreamlinerów
Powolne wzrosty globalnych przewozów lotniczych
Niższe ceny wody na Lotnisku Chopina?