Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Nowe narzędzie kontroli granicznej zagrożeniem dla prywatności?
Na niektórych europejskich lotniskach będzie testowana nowa, nieco kontrowersyjna technologia, mająca za zadanie usprawnienie odprawy.
Jak podaje CNN, projekt o nazwie iBorderCtrl, to wykrywacz kłamstw napędzany sztuczną inteligencją. Wirtualny strażnik będzie zadawał pytania, a przy odpowiedziach będzie analizował mimikę, tempo odpowiadania i ton głosu. Jeśli uzna, iż podróżujący nie mówi prawdy, skieruje go do tradycyjnej kontroli. Wirtualny strażnik będzie zadawał pytania m.in. o imię i nazwisko, wiek, datę urodzenia, cel podróży czy osobę, która finansuje podróż.
Wartość projektu to 4,5 mln euro. Będzie on testowany na lotniskach na Węgrzech, Łotwie i w Grecji, na pasażerach przylatujących spoza Unii Europejskiej. Co istotne, będzie testowany tylko na tych pasażerach, którzy wyrażą na to zgodę. Formularze zgód będą dostępne na lotniskach.
Pomysłodawcy nowego narzędzia przekonują, że ma ono służyć usprawnieniu kontroli. Rozwiązanie budzi jednak liczne kontrowersje. Cytowana przez CNN, Frederike Kaltheuner, z Privacy International krytykuje projekt twierdząc, że jest to część szerszego trendu w kierunku stosowania nieprzejrzystych i często wadliwych, zautomatyzowanych systemów oceny, oceny i klasyfikacji ludzi. Wskazuje, że ta technologia, w jej obecnym kształcie została przetestowana na próbie zaledwie 32 osób. Dodaje, że dotychczasowe wykrywacze kłamstw mają niepokojącą historię oskarżania niewinnych osób.
Kontrola na lotnisku, zwłaszcza dla osób, które podróżują pierwszy raz, często jest stresującym przeżyciem. W takiej sytuacji często ma się podniesione ciśnienie, niepewny tembr głosu, co może zostać maszynowo odebrane jako kłamstwo. Wówczas pasażerowie staną przed jeszcze bardziej stresującą koniecznością udowadniania tego, że mówią prawdę. Automatyczne ocenianie czy ktoś mówi prawdę, czy nie, na podstawie zmiany zachowania, tętna itp, w sytuacji podwyższonego stresu może okazać się drogą prowadzącą na manowce.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział dla turystów:
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Śmierć trójki Polaków na
Starsze aktualności:
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Polska uczelnia z akredytacją THE ICE
LOT podpisuje umowę interline z wietnamskim przewoźnikiem
Hotelarze niezadowoleni z polityki Booking.com
Policja zajmie się rzekomą dyskryminacją w restauracjach?
Czy pasażer to już turysta? Kto kogo nabija w butelkę?
Korzystny dla branży wyrok WSA
Lipsk promuje się w Krakowie światłem i muzyką
WSTiE wykształci menedżerów turystyki medycznej
Jednak więcej firm będzie mogło skorzystać ze zwolnienia z ZUS?
Letni wypoczynek: o czym należy pamiętać
USA i Indie wprowadzają ograniczenia dotyczące podróży
Wakacje.pl: Po decyzji rządu znacznie wzrosło zainteresowanie wyjazdami do Turcji
Komisja Europejska chce przedłużenia przepisów dot. opłat roamingowych
PLL LOT przedłużają umowę na obsługę techniczną rozrywki pokładowej dla Dreamlinerów
Powolne wzrosty globalnych przewozów lotniczych
Niższe ceny wody na Lotnisku Chopina?