Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Millenialsi podróżują inaczej
Pokolenie urodzone po 1980 roku inaczej patrzy na wyjazdy. Podróż ma być szybka i najlepiej cały czas z dostępem do Internetu. Ważne jest też utrzymanie tzw. work-life balance stąd trend "bleisure", czyli połączenie podróży biznesowych z urlopem. Jednak to co w podróżowaniu Millenialsów jest najważniejsze to doświadczenia - ich życiowe credo to nie być bogatym, a mieć bogate życie - opisuje Colonnade Insurance.
Już za rok Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1980-2000 mają odpowiadać za połowę wszystkich wydatków na podróże - wynika z prognoz Boston Consulting Group. Polscy dwudziesto- i trzydziestolatkowie planują w tym roku wydać na podróże średnio nawet 4 tys. zł. Wszystko dlatego, że traktują podróżowanie jako element własnej tożsamości, a dzięki nowym technologiom mają poczucie nieograniczonych możliwości.
Niezależni indywidualiści
Millennialsi to indywidualiści - podróżując chcą być jak najbardziej niezależni i mieć maksymalnie duży wpływ - od rezerwacji do wyboru aktywności na miejscu. Nie ma mowy o wycieczce od muzeum do muzeum - podróż ma być swego rodzaju spersonalizowanym doświadczeniem.
Nowe wymagania odmieniły sposób działania m.in. branży hotelarskiej. Airbnb, z liczbą ponad 150 mln aktywnych użytkowników stał się jednym z najważniejszych graczy w tej kategorii. Millenialsi chętnie przyjęli propozycję spojrzenia na miasto z innej perspektywy - mieszkanie wynajmowane od tubylca pozwala zerwać z nudnym losem zwykłego turysty, a dodatkowe usługi takie jak specjalne wycieczki czy warsztaty organizowane przez lokalnych mieszkańców sprawiają, że wyjazd staje się naprawdę wyjątkowy.
Work-life balance w podróży
90% Millenialsów uważa możliwość podróżowania za ogromną zaletę w pracy, a 39% z nich twierdzi, że nie podjęłoby pracy, która takich opcji nie oferuje - wynika z badania TripActions. To potwierdza, że pracodawcy, którzy chcą zatrudniać Millenialsów muszą dobrze przemyśleć swoją politykę podróży służbowych.
Przy tym nie wystarczy tylko zwiększenie liczby podróży służbowych - taka podróż ma być przede wszystkim dobrym doświadczeniem. Dobrze wpisuje się w to założenie trend tzw. bleisure. Millenialsi chętnie pojadą w podróż biznesową, jeśli będą mogli dodać do niej klika dni wolnego i zostać na miejscu. Taka elastyczność daje im poczucie wolności i pozwala zachować równowagę psychiczną.
Bogactwo doświadczeń
Tak pragnienie niezależności jak próba łączenia pracy i urlopu ma jedną podstawę - budowanie jak najlepszych doświadczeń podczas podróży. Z tego powodu Millenialsi wolą wydawać pieniądze na te elementy wycieczek, które dają im wartościowe wspomnienia. Mimo tak dużego znaczenia doświadczeń w podróżach Millenialsów paradoksalnie jest to grupa, która często podróżuje bez ubezpieczenia - w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych tylko co piąta osoba w tym wieku (23,6 proc.) deklarowała, że w kolejnym roku planuje częściej kupować ubezpieczenia podróżne.
"W dobie mediów społecznościowych doświadczenia stały się właściwie nową walutą społeczną. Millenialsi nie chwalą się tym, co posiadają, ale właśnie tym, co przeżyli - najlepiej na Instagramie." - mówi Anna Wieconkowska, Head of Travel Insurance w Colonnade Insurance S.A.
Wyzwaniem w kontekście ubezpieczania wyjazdów Millenialsów jest też częstotliwość ich podróży. Podróżują nawet kilka razy w roku, dlatego dobrym rozwiązaniem są długookresowe pakiety ubezpieczenia podróżnego. Roczny pakiet "ubezpiecza" dobre doświadczenia, a przy tym jest mało angażujący, ponieważ trzeba o nim pamiętać tylko raz w roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział hotele, pensjonaty:
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Mobilne paczkomaty dla
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Odwołany lot: przewoźnik ma zwrócić także prowizję?
W kwietniu szczyt zapaści w wyszukiwaniu fraz turystycznych
Zarzuty dla kierowcy po wypadku na Dolnym Śląsku
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego przewoźnika
Rośnie liczba udzielonych noclegów w Niemczech
Z czym borykają się organizatorzy turystyki młodzieżowej?
Prezes gdańskiego lotniska przeciw podniesieniu opłat lotniskowych
Zarząd Lufthansy dostanie premie także za okres pandemii
POT uruchamia narzędzie dla branży spotkań
Paryż przeciwko autobusom w centrum miasta
Cypr dla MICE - spotkanie dla branży
Chiny obniżają ceny wiz przyjazdowych
Tarcza antykryzysowa dla hotelarzy - webinar
Ruszył sezon żeglarski na Mazurach
Komisja Europejska wzywa do dalszego, tymczasowego ograniczania podróży do Indii
Rośnie wpływ turystyki na grecką gospodarkę
Wybuch wulkanu na Wyspach Kanaryjskich
Kulig w Janowie Lubelskim-oferta dla małych i dużych grup
Kulig w Janowie Lubelskim-oferta dla grup małych i większych