TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turystyka umacnia grupę Wirtualna Polska

2025-03-27

Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 roku zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1,568 mld zł. To oznacza wzrost o 9% w porównaniu do 2023 roku.

r e k l a m a


Rok 2024 był kolejnym okresem wyjątkowo dynamicznego wzrostu przychodów w segmencie turystycznym. W skali całego roku ten wzrost przekroczył 20%, a w czwartym kwartale, w którym sprzedaż jest zazwyczaj niższa, sięgnął aż 24%. Przychody z segmentu turystyki wyniosły w 2024 595,1 mln złotych wobec 494,7 mln złotych w 2023. Natomiast zysk (EBITDA) wyniósł 162,3 mln złotych w 2024 wobec 132,5 mln zł we wcześniejszym roku, co dało wzrost do 22%, większy niż wzrost przychodów (20%).

To właśnie w obszarze turystyki zagranicznej Grupa WP dokonała pod koniec roku akwizycji o wartości 1 mld zł - największej w swojej historii. WP podpisała ramową umowę nabycia 100% akcji Invia Group - firmy działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech oraz w Polsce. Po sfinalizowaniu nabycia Grupy Invia (transakcja oczekuje na zgody regulacyjne) segment travel Grupy WP będzie stanowił jedną z największych grup turystycznych w Europie.

Na 30-lecie swojego istnienia Wirtualna Polska zmieni swój profil zarówno branżowo, jak i geograficznie. I co najważniejsze, będzie to zmiana wynikająca wprost z naszej oczywistej potrzeby biznesowej. Potrzeby skokowego zwiększenia skali.[ ] Mamy wzajemne, oczywiste synergie produktowe w rejonie Europy Środkowej, a rynek niemiecki, gdy się do niego dobrze przygotujemy marketingowo i znajdziemy w sobie wystarczające ambicje, podwoi skalę naszej działalności. Nie możemy się doczekać, aby położyć obie ręce na tej kierownicy pisze Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A., w corocznym liście do akcjonariuszy.

Konsekwentne inwestowanie w rozwój własnych technologii, wspieranych sztuczną inteligencją, przynosi wymierne efekty również w segmencie reklamowo- subskrypcyjnym. Dzięki wdrożonym technologiom rekomendacyjnym od października liczba odsłon w portalach WP wzrosła o 25%. W WP Ads, platformie umożliwiającej reklamodawcom - w tym małym i średnim firmom - łatwe planowanie, targetowanie i emisję reklam w serwisach WP oraz w sieci partnerskiej, zarejestrowało się już prawie 3 tys. klientów. WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala wydawcom z całej Europy na skuteczne monetyzowanie swoich powierzchni reklamowych, dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej na modelu programmatic.

Sroce spod ogona nie wypadliśmy. Dzisiaj to Polacy i inni Europejczycy pracujący dla amerykańskich firm, współtworzą bigtechy i ich technologiczne rozwiązania. To jednak nie znaczy, że środkowoeuropejskie firmy takich rozwiązań nie są w stanie stworzyć, czy że ich już nie mają. [ ] Sponsorujemy rozwój cudzych technologii i firm, zamiast inwestować we własne. Wiele polskich firm, w tym Wirtualna Polska Holding ma własne rozwiązania chmurowe, które z powodzeniem rozwija od lat i stanowią one serce przewagi technologicznej naszej grupy. Naiwnością jest nazywanie w Polsce "chmurą krajową" rozwiązania, które jest po prostu kupowane od firm, które - poza zatrudnianiem polskich informatyków - z naszym krajem wiele wspólnego nie mają. A amerykańscy dostawcy do "inwestycji w Polsce" zaliczają kupno biurowca w Warszawie dodaje w liście prezes Jacek Świderski.

Wirtualna Polska co roku inwestuje około 150 mln zł w rozwój własnych technologii, a część tych rozwiązań udostępnia innym podmiotom na rynku, wzmacniając krajowy ekosystem reklamowy, mediowy i e-commerce.

Wybrane pozycja ze sprawozdania finansowego Wirtualna Polska Holding SA.





Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie holding.wp.pl



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wirtualna Polska Holding turystyka wyniki przychody EBIDTA 2024 2023




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję