Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Ile czasu zajmuje wyszukiwanie lotów?
Czas, jaki podróżni poświęcają na wybór optymalnej propozycji, pokazuje, jak złożona i zawiła może być droga do zarezerwowania biletu. Badania w tym zakresie na grupie 2200 podróżnych z Europy Zachodniej przeprowadziła firma Sabre, dostarczająca oprogramowanie dla branży lotniczej.
Wyniki z jednej strony pokazują, że mamy do wyboru szeroki wachlarz opcji, a z drugiej, że wcale nie tak łatwo znaleźć odpowiednią ofertę. Wraz z nadejściem sezonu jesienno-zimowego, ponad 43% mieszkańców Europy Zachodniej decyduje się na krótki urlop lub podróż w takie miejsca jak Wyspy Kanaryjskie w poszukiwaniu słońca. Zanim jednak wsiądą na pokład samolotu, spędzają średnio 3,5 godziny przed monitorem komputera, w poszukiwaniu optymalnej oferty. Nierzadko trwa to dłużej niż sam lot. Nawet analiza długich tras, jak Londyn - Nowy Jork wykazała, że podróżni spędzają na poszukiwaniu najlepszej propozycji aż 7 godzin. Czyli niemal tyle, ile trwa podróż.
Wakacje mają być ucieczką, ale zanim ludzie dotrą do celu, spędzają wiele godzin na poszukiwaniu lotu, który najlepiej odpowiada ich potrzebom - mówi Roshan Mendis, wiceprezes Sabre na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Jest to spowodowane m.in. ofertą samych linii lotniczych, które coraz częściej rozdzielają poszczególne opłaty i sprzedają szerszą gamę dodatków. To prawdziwy paradoks - z jednej strony pasażerowie mają fantastyczny wybór, ale z drugiej wyszukiwanie lotów staje się żmudne i skomplikowane. Rekordziści odwiedzają aż 38 stron internetowych przed dokonaniem rezerwacji - podkreśla.
Postępy w analizie danych mogą pomóc liniom lotniczym przezwyciężyć istniejący rezerwacyjny bałagan. Rozwiązaniem ma być oferowanie podróżnym specyficznych i dostosowanych opcji, przygotowanych w oparciu o indywidualne potrzeby. Ten poziom personalizacji jest świętym graalem dla branży turystycznej, a Sabre mocno się angażuje, aby stało się to rzeczywistością - dodaje Roshan Mendis.
Przeprowadzone badanie wykazało również, że po bankach, to właśnie linie lotnicze są firmami, z którymi klienci najchętniej dzielą się informacjami, dzięki którym mogą uzyskać spersonalizowaną i dopasowaną ofertę. Pod tym względem linie lotnicze wyprzedzają przedsiębiorstwa z takich branż jak sprzedaż internetowa, muzyka, telewizja czy moda.
Narzędziem, które może pomóc w dopasowaniu oferty, jest technologia NDC
(New Distribution Capability), której kluczowym elementem jest tworzenie profilu każdego podróżnego. Takie rozwiązanie ma pomóc liniom lotniczym i biurom podróży w lepszym zrozumieniu ich klientów i dostarczeniu niestandardowych ofert poprawiających podróżowanie. Wraz z rozwojem technologii i wprowadzaniem w branży turystycznej nowych rozwiązań możemy spodziewać się więc nie tylko szybszej i sprawniejszej obsługi, ale także spersonalizowanych ofert dostosowanych do naszych potrzeb.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Dział transport:
Skąd Polacy przylecą na
Dokąd polecą Polacy w okresie
Kolejny przewoźnik pod lupą
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Porozumienie płacowe w Przewozach Regionalnych
Maleje liczba ofert pracy na OLX
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów lotniczych
Północna Izba Gospodarcza: Dane GUS to sygnał alarmowy do odmrożenia gospodarki
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Po wyjściu z Unii brytyjskiej turystyce zabraknie pracowników?
Niższe, niż przed tygodniem, ceny na najpopularniejszych zimowych kierunkach
Hotelarze obawiają się wzrostu kosztów i braku pracowników
Ecco Travel zawiezie kibiców na mistrzostwa świata w koszykówce
Coraz więcej turystów będzie chciało doświadczać przygód
Co się działo na Targach Lato i Regionalia
Sinice niestraszne turystom, tłumy nad Bałtykiem
Thomas Cook z nowym konceptem hotelowym
Wycieczki first minute tanieją
Ustawa o Polskim Bonie Turystycznym podpisana
Sfinks Polska chce zwiększyć udział franczyzy w sieci
Wizz Air zapowiedział 15 nowych tras z Polski
BIURO TURYSTYCZNE WITOTOURS Z BIELSKO-BIAŁEJ