TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Projekt zmian organizacji ruchu w Rzymie budzi niepokój branży

2018-05-09

Rada miasta Rzymu prowadzi prace nad zmianami reguł poruszania się po mieście dla autokarów. Jeśli zostanie one przyjęte, ich wdrożenie spodziewane jest na początek 2019 r.

r e k l a m a


Nowe propozycje władz Rzymu zakładają m.in. likwidację parkingu San Gregorio, a także parkingów przy via Milano i via del Teatro, ograniczenia wjazdu do Watykanu, zniesienie abonamentów rocznych, które mają zostać zastąpione karnetami na 50, 100, 200, lub 300 wjazdów i będą kosztować do 26 tys. euro, w zależności od kategorii ekologicznej autokaru. Zgodnie z projektem do wjazdu do Watykanu i pod Koloseum mają być konieczne wcześniejsze rezerwacje. Wjazd do strefy C (centrum historyczne) zostanie zabroniony dla autokarów, wyjątek mają stanowić autobusy przewożące uczniów i dowożące turystów do hoteli. Ma tu jednak obowiązywać limit 30 autobusów dziennie. Więcej szczegółów - www.comune.roma.it

Niedawne badanie przeprowadzone przez ETOA - europejskie stowarzyszenie, zrzeszające przedsiębiorców turystycznych, wskazuje, że skutki ekonomiczne dla lokalnych przedsiębiorstw turystycznych będą znaczące, jeśli nowe propozycje zostaną wdrożone w niezmienionej formie. Prawie 70% touroperatorów zgłosiło, że nowe rozporządzenie zmniejszy liczbę noclegów w Rzymie, które włączają do swoich programów. Ponad 55 % organizatorów turystyki przyjazdowej stwierdziło, że będzie to miało negatywny wpływ na liczbę rezerwacji w restauracjach.

Ograniczenie dostępu do hoteli dla grup będzie miało znikomy wpływ na ruch uliczny w Rzymie, a goście nocujący spędzają więcej czasu i wydają więcej pieniędzy niż jednodniowi odwiedzający. Jeśli gospodarka turystyczna ma pozostać istotną częścią planu strategicznego Rzymu, miasto potrzebuje bardziej konstruktywnego dialogu między touroperatorami, lokalnymi przedsiębiorstwami i decydentami w celu opracowania rozwiązań, które będą odpowiadały długoterminowym potrzebom - powiedział Tim Fairhurst, dyrektor ETOA ds. polityki.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
rzym autokar przepisy rada miasta regulacje prawne przewoźnik prawo




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję