Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
IATA: branża lotnicza traci pieniądze w zastraszającym tempie
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) ostrzega, że w drugiej połowie 2020 r. branża lotnicza straci ok. 77 miliardów dolarów (prawie 13 miliardów dolarów miesięcznie, czyli 300 000 dolarów na minutę), pomimo ponownego uruchomienia operacji.
Powolne ożywienie w transporcie lotniczym spowoduje, że w 2021 r. branża lotnicza będzie nadal tracić gotówkę w średnim tempie od 5 do 6 miliardów dolarów miesięcznie.
IATA wezwała rządy do wsparcia branży w nadchodzącym sezonie zimowym dodatkowymi środkami zaradczymi, w tym pomocą finansową, która nie spowoduje zwiększenia zadłużenia w bilansie branży, który już teraz jest bardzo wysoki. Do tej pory rządy na całym świecie udzieliły wsparcia w wysokości 160 mld dolarów, w tym pomocy bezpośredniej, subsydiów płacowych, ulg podatkowych dla firm oraz specjalnych ulg podatkowych dla branży, w tym podatków paliwowych.
Jesteśmy wdzięczni za to wsparcie, które ma na celu zapewnienie, że branża transportu lotniczego pozostanie rentowna i gotowa do ponownego łączenia gospodarek, oraz wsparcia milionów miejsc pracy. Kryzys jest jednak głębszy i dłuższy, niż ktokolwiek z nas mógłby sobie wyobrazić. A początkowe programy wsparcia są na wyczerpaniu. Dziś musimy ponownie bić na alarm. Jeśli te programy wsparcia nie zostaną zastąpione lub rozszerzone, konsekwencje dla i tak już obciążonej branży będą tragiczne - powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA.
Historycznie rzecz biorąc, pieniądze zarabiane w szczytowym okresie lata stanowią zapas dla przewoźników, na słabsze miesiące zimowe. Niestety, w tym roku katastrofalna wiosna i lato nie dostarczyły żadnej rezerwy. W rzeczywistości, linie lotnicze spalały gotówkę przez cały ten okres. A ponieważ nie ma harmonogramu, w którym rządy mogłyby ponownie otworzyć granice bez kwarantanny zabijającej podróże, nie możemy liczyć na to, że pod koniec sezonu wakacyjnego odbijemy się - powiedział de Juniac.
IATA szacuje, że pomimo obniżenia kosztów o nieco ponad 50% w drugim kwartale, branża straciła 51 miliardów dolarów, ponieważ przychody spadły o prawie 80% w porównaniu z okresem poprzedzającym rok. Drenaż gotówki trwał nadal w miesiącach letnich, a linie lotnicze spodziewają się, że w drugiej połowie tego roku stracą dodatkowe 77 miliardów dolarów w gotówce, a w 2021 r. kolejne 60-70 miliardów dolarów. Oczekuje się, że do 2022 r. branża nie osiągnie dodatniego salda.
Linie lotnicze podjęły szeroko zakrojone działania samopomocowe w celu obniżenia kosztów. Obejmują one uziemianie tysięcy samolotów, obcinanie tras i cięcia wydatków oraz zwalnianie wielu tysięcy pracowników.
Potrzebne jest rządowe wsparcie dla całego sektora. Wpływ ten rozciągnął się na cały łańcuch wartości w branży turystycznej, w tym na naszych partnerów w zakresie infrastruktury lotnisk i nawigacji lotniczej, którzy są uzależnieni od przedkryzysowego poziomu ruchu lotniczego, aby utrzymać swoją działalność. Podwyżki stawek dla użytkowników systemu w celu nadrobienia zaległości byłyby początkiem błędnego i bezlitosnego cyklu dalszej presji kosztowej i redukcji. - powiedział de Juniac.
W niedawnym badaniu IATA około dwóch trzecich podróżnych wskazało już, że odłoży podróże do czasu ustabilizowania się ogólnej sytuacji gospodarczej lub osobistej sytuacji finansowej. Wzrost kosztów podróży w tym newralgicznym momencie opóźni powrót do podróży i utrzyma zagrożone miejsca pracy - powiedział de Juniac.
Według najnowszych danych grupy ds. działań w zakresie transportu lotniczego, poważne spowolnienie gospodarcze w tym roku, w połączeniu z powolnym ożywieniem gospodarczym, zagraża 4,8 mln miejsc pracy w całym sektorze lotniczym. Ponieważ każde miejsce pracy w sektorze lotniczym wspiera o wiele więcej w szeroko pojętej gospodarce, globalny wpływ to 46 milionów potencjalnych miejsc pracy i 1,8 biliona dolarów zagrożonych działalności gospodarczej.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Czy zawieszenie lotów może być nieprzewidzianą okolicznością, gdy umowę zawarto po jego ogłoszeniu?
Boeing z największą kwartalną stratą w historii
Wysokie kary dla nieautoryzowanych przewodników we włoskim parku narodowym
Banki zapowiadają pomoc dla przedsiębiorców dotkniętych COVID-19
Popularna aktorka na obozach Almaturu
Skandaliczne zachowanie zakopiańskiego kwaterodawcy
Niższe, niż przed tygodniem, ceny na najpopularniejszych zimowych kierunkach
Grecos promuje Grecję podcastami
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych Polaków
Air France wznawia porozumienie code-share z Qantas
PKO udostępni mobilne bankomaty nad morzem
Lawina wdarła się do austriackiego hotelu
Ile czasu zajmuje wyszukiwanie lotów?
Oprogramowanie CRM dla biura podróży
Czerwone, najwyższe ostrzeżenie na terenie całej Irlandii
Gruzja otworzy granice tylko dla obywateli 5 krajów
Projekt zmian organizacji ruchu w Rzymie budzi niepokój branży
Czechy i Słowacja zaostrzają restrykcje sanitarne
Wizz Air otworzył bazę w Kraków Airport
Porozumienie płacowe w Przewozach Regionalnych