TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Hotelowe gwiazdki to nie wszystko

2017-11-02

Polska goni Europę Zachodnią - ceny hoteli, jak i ilość obiektów w Polsce wciąż rosną. Mimo rosnącego popytu, konkurencja na rynku jest spora. Trzeba też pamiętać, że dobra koniunktura nie musi trwać wiecznie - w pewnym momencie przyjdzie spowolnienie lub załamanie wzrostu. Wtedy dobrze mieć jakiegoś asa w rękawie.

r e k l a m a


Budowa standardowego obiektu niemającego nic dodatkowego do zaoferowania poza zwykłym wyposażeniem i lokalizacją nie jest już tak atrakcyjna. Eksperci oczekują np. rozwoju segmentu hoteli luksusowych, które ofertę kierują do najzamożniejszych, w tym głównie do firm i turystów. Hotel Raffles Europejski Warsaw, który ma otworzyć swe podwoje w 2018 roku jest tego najlepszym przykładem. W Polsce działa także wiele hoteli butikowych oraz obiektów we wnętrzach zabytkowych (często bez kategoryzacji), których oferta nie jest skierowana i dostępna dla przeciętnego Polaka i segment ten się rozwija.

Na drugim biegunie można pokazać obiekty, których koncept biznesowy polega na dostosowaniu się do jakiejś niszy (najlepiej rozwijającej się). Przykładem z Polski może być hostel z Katowic, który za 6 osobowy pokój (3 łóżka piętrowe!) życzy sobie 280 euro za noc przy minimalnym pobycie na 4-ry noce. Mowa tu o Katowice Gaming House, czyli obiekcie dla grup trenujących esport (czyli zespołowe gry komputerowe). Obiekt za 280 euro za noc oferuje 6-cio osobowej drużynie ok. 150m2 przestrzeni oraz 6 komputerów i salę przygotowaną do gier. Nie ma tu mowy o luksusach we wnętrzu www.katowicegaminghouse.com , ale w esport grają młodzi ludzie dla których się liczy co innego w tym klimat i dobre warunki do gry.

Innym pomysłem jest np. hotel o oryginalnej nazwie The Resort na Bahamach. Jest to obiekt, który wyspecjalizował się w przyjmowaniu osób plus-size. Jest on zarówno dostosowany do nich (wzmocnione sprzęty itp.) jak i obsługa działa w kierunku cieszenia się wypoczynkiem, a nie mobilizowaniem do ćwiczeń, czy chudnięcia. Pomysł nie jest bardzo oryginalny (są hotele dla kobiet, są obiekty bez dzieci), ale cieszy się zainteresowaniem www.facebook.com i z pewnością wielu sympatyków pomysłu będzie skłonnych dopłacić więcej lub dłużej jechać, aby tam nie musieć się stresować nieprzyjaznymi spojrzeniami innych urlopowiczów.

W czasach, gdzie ludzie oczekują coraz więcej i gdzie technika i różne zagrożenia mogą ograniczać podróże, wybór mniejszej grupy klientów, ale takiej do której potrzeb jesteśmy w stanie się lepiej dopasować jest coraz lepszym pomysłem na biznes.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotele marża wyróżnianie się oryginalne pomysły


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję