Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rainbow Tours Kraków Doradca Klienta
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Specjalista ds. turystyki - Trzebinia
- Pracownik Glampingu
- Doradca klienta w biurze podróży najlepsze zarobki
- Przedstawiciel na Destynacji w sezonie 2025
- Rezydent Turystyczny na Sezon 2025
- specjalista ds. organizacji wyjazdów
- Specjalista ds. Turystyki - Gdynia
- Pilot wycieczek - Turcja
Kto dołączył do Polskich Marek Turystycznych
W dniu 27 lutego w Hotelu Arche w Warszawie kolejnym Laureatom przyznano tytuł Polska Marka Turystyczna. To prestiżowe wyróżnienie, którego inicjatorem jest Ministerstwo Sportu i Turystyki realizowane jest wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną.
Ideą przedsięwzięcia Polskie Marki Turystyczne jest stworzenie katalogu profesjonalnie zarządzanych, najbardziej atrakcyjnych regionów Polski, w których wysoka jakość świadczonych usług, bez trudu identyfikowalna przez turystów, zachęca do odwiedzenia tych miejsc. Naturalne walory przyrodnicze i turystyczne w połączeniu z poziomem obsługi to fundament do tworzenia silnych marek. Jednocześnie, oferta opracowana na bazie zasobów marki powinna odpowiadać oczekiwaniom odwiedzających. Niezwykle istotne pozostaje kompleksowe zarządzanie obszarem recepcyjnym, które umożliwia spójną linię marketingowego przekazu.
Uroczystość wręczenia tytułów PMT poprzedziła konferencja, w której udział wzięli przedstawiciele Regionalnych Organizacji Turystycznych. Zaprezentowano na niej m.in. kluczowe działania promocyjne ROT w roku 2024 oraz "Źródła informacji o Funduszach Europejskich". Zgromadzeni goście wysłuchali także wykładu "Potęga Marki w Turystyce" dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, prof. UE we Wrocławiu.
Tegoroczną edycję Projektu Polskie Marki Turystyczne podsumował i uzasadnił wybór członek Kapituły Adam Mikołajczyk, prezes Fundacji Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Do trzeciego naboru napłynęło 27 zgłoszeń, szesnaście z nich uzyskało ponad 50 punktów. Rywalizacja między podmiotami była bardzo wyrównania. Ostatecznie Kapituła przyznała 3 nowe tytuły.
O samym projekcie Polskich Marek Turystycznych, jak i o dotychczasowych laureatach mówił także wicedyrektor Departamentu Turystyki MSiT Bartłomiej Karolczyk.
Do członków poprzednich edycji, którymi są: Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń, Poznań, Łódź, EnoTarnowskie i Jura Krakowsko-Częstochowska dołączyły: Sopot, Roztocze oraz Kraina Górnej Odry. Wyróżnienia nowym markom wręczyli sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Piotr Borys oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Szmytke, a ceremonię prowadziła Jolanta Grus - kierownik Biura Rzecznika ds. Kontaktu z Mediami POT.
Marka Sopot, którą zarządza Sopocka Organizacja Turystyczna wykorzystuje potencjał turystyczny miasta. A miasto z kolei kontynuuje sięgające 200 lat tradycje uzdrowiskowe. Zarządca z powodzeniem wykorzystuje nowoczesne technologie i promuje Markę za pośrednictwem portalu turystycznego Sopotu. Wykorzystuje również inne, efektywne kanały komunikacji. O profesjonalnym zarządzaniu Marką, świadczy m.in. bogate doświadczenie w realizacji projektów realizowanych w ramach dofinansowania uzyskanego w otwartych konkursach oraz prowadzenie certyfikacji usług poprzez organizowanie konkursu Sopockie Perły. W ten sposób wyławiane są talenty którego zadaniem jest wyróżnienie najlepszych przedstawicieli z branży turystycznej w kurorcie.
Marka Turystyczna Roztocze to kraina geograficzna posiadająca wyjątkowe walory przyrodnicze, kulturowe i historyczne. W Polsce obejmuje część województwa lubelskiego i część województwa podkarpackiego. Charakteryzują ją gęste lasy, rzadka zabudowa, cisza oraz wyjątkowy w skali Polski klimat i atmosfera. Najcenniejsze obszary leśne zostały objęte ochroną w ramach wprost bajecznego Roztoczańskiego Parku Narodowego, który, co warto podkreślić jest najbardziej zalesionym wśród polskich parków.
Marka Kraina Górnej Odry położona jest w województwie śląskim, przy granicy z Republiką Czeską i województwem opolskim. Ta malownicza kraina oferuje wiele przyciągających turystów atrakcji. Już samo określenie "kraina" kojarzy się w języku polskim z czymś bardzo pozytywnym. Bo przecież jest : "kraina mlekiem i miodem płynąca", "kraina szczęśliwości", "kraina dzieciństwa" czy nawet "kraina baśni". Kryje w sobie również jakiś pierwiastek tajemniczości, co z turystycznego punktu widzenia z pewnością stanowi zachętę do jej poznania.
Udział w projekcie stwarza wiele możliwości rozwoju i promocji. Ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej Laureaci włączani są w działania promocyjne prowadzone na rynku krajowym, w tym na dedykowanych profilach Polskich Marek Turystycznych oraz mediów społecznościowych prowadzonych przez POT, mogą również skorzystać z przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Priorytety Rady UE dla transportu i
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Dział hotele, pensjonaty:
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
Starsze aktualności:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
eSky zawalczy o rynek
Turystyka z gorszą obsługą
Przewoźnik zapłaci za zbyt późne wydanie biletu
Czy hotel może pozwać Booking.com we własnym kraju?
Grupa Novaturas: liczba klientów zwiększyła się na wszystkich kierunkach
Sprzedaż w Merlinie X ciągle w górę
Biuro Podróży OSKAR realizuje nową strategię reklamową
Czy zawieszenie lotów może być nieprzewidzianą okolicznością, gdy umowę zawarto po jego ogłoszeniu?
Jak zaprezentować ofertę hotelu?
LOT partnerem Astana Expo 2017
Jakie wymagania mają turyści szukający apartamentów?
Oświadczenie Sri Lanka Tourism po zamachach terrorystycznych
Grecos promuje Grecję podcastami
World Class Poland ogłosił finalistów konkursu
Przewoźnik zapłaci za nieprawidłowości przy ważeniu samolotów?
Wielkopolska Izba Turystyczna ma nowego prezydenta
TPN informuje o zamkniętych szlakach
Hotelowe gwiazdki to nie wszystko
IATA: branża lotnicza traci pieniądze w zastraszającym tempie