Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Zobacz także
McDonald`s przegrał przed Sądem UE
Wyrok w sprawie kolejnej skargi Ryanair
Turysta może pozwać organizatora przed sąd właściwy dla swojego miejsca zamieszkania?
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Ryanair przegrał przed litewskim sądem
Litewski sąd uznał, że Ryanair nie może zakazać swoim pasażerom cedowania roszczeń na podstawie rozporządzenia 261/2004 na osoby trzecie. Wyrok zapadł 23 grudnia 2019 r.
"Pasażerowie nie muszą wnosić roszczeń bezpośrednio do Ryanair, jeśli nie chcą. Mogą oni również swobodnie uzgadniać warunki finansowe i inne z osobami trzecimi, pomagając im w odzyskaniu odszkodowania - mówi adwokat Nerijus Zaleckas, reprezentujący interesy Skycop.
W rozpatrywanej sprawie pasażerowie nie zgłosili roszczeń bezpośrednio do Ryanair i nie czekali na odpowiedź Ryanair przez 28 dni, jak przewiduje to jego regulamin. Scedowali swoje prawa do roszczenia na Skycop, który następnie złożył wniosek o odszkodowanie. Przewoźnik odmówił zapłaty, stwierdzając, że pasażerowie musieli złożyć roszczenie bezpośrednio i odczekać 28 dni, i nie mogli przenieść swoich praw do odszkodowania.
Sąd stwierdził, że umowy cesji są ważne i Ryanair nie może zakazać pasażerom cesji ich praw do odszkodowania, jeżeli pasażerowie uważają, że w taki sposób będą mogli szybciej i wygodniej korzystać ze swoich praw. Warunki umowne Ryanaira uznał niesprawiedliwe i nieważne.
Sąd stwierdził również, że zgłaszając roszczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej Skycop spełnił wszystkie warunki dotyczące wypłaty odszkodowania, a Ryanair jest zobowiązany do jego zapłaty. Oznacza to, że firmy zgłaszające roszczenia, takie jak Skycop, nie muszą korzystać z platformy do zgłaszania roszczeń firmy Ryanair, ponieważ w rzeczywistości nie jest ona nawet przeznaczona dla takich firm.
Ryanair prawdopodobnie odwoła się od tego orzeczenia.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Gdzie Polacy latali samodzielnie w 2024?
Jakie korzyści mają obiekty zrzeszone w ramach Polish Prestige Hotels?
Południe Polski apeluje o nieodwoływanie przyjazdów
Niedługo zaczyna się 12 edycja Restaurant Week
Spragnieni Podróży - fragment książki
Travelplanet chwali się swoją ofertą i siecią
Marka Golden Tulip promowana przez Wojciecha Fiedorczuka
Net Holiday - czy to już koniec?
Flixbusem dojedziesz do Finlandii
Przewoźnik lotniczy ogłasza niewypłacalność
Coraz gorsza punktualność w PLL LOT?
Polacy coraz chętniej latają do Azji
EXIM nagradza swoich najlepszych agentów
Rzecznicy praw pasażera nie podejmą się roszczeń o odszkodowania związane z koronawirusem
Gdzie szukać ofert pracy w Łodzi bez doświadczenia?
Lufthansa City Center International uruchamia dystrybucję ofert turystycznych