Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki

Zobacz także
McDonald`s przegrał przed Sądem UE
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na lot
Wyrok w sprawie kolejnej skargi Ryanair
Turysta może pozwać organizatora przed sąd właściwy dla swojego miejsca zamieszkania?
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
Ryanair przegrał przed litewskim sądem
2019-12-27Litewski sąd uznał, że Ryanair nie może zakazać swoim pasażerom cedowania roszczeń na podstawie rozporządzenia 261/2004 na osoby trzecie. Wyrok zapadł 23 grudnia 2019 r.
r e k l a m a
"Pasażerowie nie muszą wnosić roszczeń bezpośrednio do Ryanair, jeśli nie chcą. Mogą oni również swobodnie uzgadniać warunki finansowe i inne z osobami trzecimi, pomagając im w odzyskaniu odszkodowania - mówi adwokat Nerijus Zaleckas, reprezentujący interesy Skycop.
W rozpatrywanej sprawie pasażerowie nie zgłosili roszczeń bezpośrednio do Ryanair i nie czekali na odpowiedź Ryanair przez 28 dni, jak przewiduje to jego regulamin. Scedowali swoje prawa do roszczenia na Skycop, który następnie złożył wniosek o odszkodowanie. Przewoźnik odmówił zapłaty, stwierdzając, że pasażerowie musieli złożyć roszczenie bezpośrednio i odczekać 28 dni, i nie mogli przenieść swoich praw do odszkodowania.
Sąd stwierdził, że umowy cesji są ważne i Ryanair nie może zakazać pasażerom cesji ich praw do odszkodowania, jeżeli pasażerowie uważają, że w taki sposób będą mogli szybciej i wygodniej korzystać ze swoich praw. Warunki umowne Ryanaira uznał niesprawiedliwe i nieważne.
Sąd stwierdził również, że zgłaszając roszczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej Skycop spełnił wszystkie warunki dotyczące wypłaty odszkodowania, a Ryanair jest zobowiązany do jego zapłaty. Oznacza to, że firmy zgłaszające roszczenia, takie jak Skycop, nie muszą korzystać z platformy do zgłaszania roszczeń firmy Ryanair, ponieważ w rzeczywistości nie jest ona nawet przeznaczona dla takich firm.
Ryanair prawdopodobnie odwoła się od tego orzeczenia.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Dział dla turystów:
Nowości w letniej siatce połączeń z Lotniska
Tajlandia zmieni przepisy
Grecja przyciąga turystów również po wysokim
Starsze aktualności:
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Gdzie Polacy latali samodzielnie w 2024?
EXIM nagradza swoich najlepszych agentów
Rzecznicy praw pasażera nie podejmą się roszczeń o odszkodowania związane z koronawirusem
Gdzie szukać ofert pracy w Łodzi bez doświadczenia?
Lufthansa City Center International uruchamia dystrybucję ofert turystycznych
Travelplanet chwali się swoją ofertą i siecią
Sposób Air France na cele klimatyczne
Jakie korzyści mają obiekty zrzeszone w ramach Polish Prestige Hotels?
Południe Polski apeluje o nieodwoływanie przyjazdów
Niedługo zaczyna się 12 edycja Restaurant Week
Spragnieni Podróży - fragment książki