Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Ile wydajemy na posiłki na mieście?
Często szukamy miejsc, które oferują dobrą jakość i korzystną cenę. A co z napiwkami?
Polacy wydają coraz więcej w restauracjach. Kwota zostawiana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, wynosi od 10 do 30 zł - takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. respondentów badania "Polska na Talerzu 2017".Rozwój trendów gastronomicznych pokazuje, że Polacy coraz częściej korzystają z restauracji. W stosunku do ubiegłego roku ten wzrost jest ponad 3 procentowy. Dojrzewamy też do tego, żeby za dobrą pracę za dobrą obsługę, jakość jedzenia nagradzać napiwkami. Napiwki zazwyczaj wynoszą 10 procent wartości rachunku. Z własnej perspektywy mogę powiedzieć, że jest to doceniane przez obsługę - mówi newsrm.tv Paweł Oszczyk, "Szef Roku" Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska 2016.
Jak pokazał raport "Polska na Talerzu 2017" Polacy cenią sobie wysoką jakość dań (62 proc. respondentów), przystępne ceny (52 proc. respondentów) oraz dogodną lokalizację (29 proc. respondentów). To właśnie te trzy czynniki miały największy wpływ na decyzję dotyczącą ponownego odwiedzenia lokalu. Choć ,,obsługa" uplasowała się w tym roku dopiero na czwartym miejscu (27 proc. respondentów), aż 89 proc. przebadanych potrafiła wskazać zachowania personelu, które są dla nich nieakceptowalne. Brak zainteresowania klientem ze strony obsługi to problem, który przebadani ocenili jako najbardziej uciążliwy - aż 70 proc. irytuje długi czas oczekiwania na kelnera, danie, bądź rachunek. Drugim istotnym problemem, dla ponad połowy przebadanych, jest nieutrzymywanie czystości w lokalu.
Dzisiaj restauracja nie jest tylko miejscem gdzie "tankujemy brzuszek", tylko jest to miejsce, w którym sympatycznie spędzamy czas, a przy okazji możemy dobrze zjeść i napić się dobrego trunku. Często szukamy miejsc, które oferują dobrą jakość i korzystną cenę - opowiada Jarek Walczyk, doradca gastronomiczny, Prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Goście często pytają o składniki dań, o alergeny czy sposób przygotowania potraw i to wymaga dużego przygotowania od personelu. Odwiedzający restaurację zwracają uwagę na ceny, chociaż rzeczywiście są ostatnio w stanie wydawać dużo więcej za dania. Trzecim elementem istotnym dla gościa jest obsługa. Zwracamy uwagę na to np. w jaki sposób czekamy na stolik, czy obsługa ich zauważa, czy muszą na nią czekać - dodaje Malka Kafka, przedsiębiorczyni, właścicielka sieci Tel Aviv Urban Food.
Choć jakość polskiej gastronomii rośnie z każdym rokiem, w wielu lokalach wciąż zauważalny jest brak rozwiązań istotnych dla klientów. Wśród tych najczęściej powtarzających się znalazły się brak możliwości zamiany składników w potrawach (42 proc. respondentów), brak dostępności sieci Wi-Fi (28 proc. respondentów) oraz brak rozwiązań dla dzieci, np. kącika zabaw czy przewijaka (25 proc. respondentów).
Głównym powodem, dla którego jada się ,,na mieście", jest wygoda. Badani często wskazywali również na oszczędność czasu i chęć spotkania ze znajomymi czy zamiłowanie do jadania poza domem.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
KLM: pociągiem zamiast samolotem
Wizz Air uruchomia ofertę czarterów
Najpopularniejsze kierunki Polaków notują spadek cen
Nowy system audio-video w zabrzańskim hotelu
Wakacje.pl radzą turystom jak (taniej) wyjechać
Grecja przedłużyła ograniczenia podróżowania
Prawie 100 połączeń w zimowej siatce PLL LOT
Lublin dołącza do projektu Miasta Historyczne
Emirates rozszerza umowę code-share z przewoźnikiem z Afryki
Grupa eSky wdraża protokół NDC Finnaira
Kolejne kraje zaostrzają przepisy covidowe
Linie Emirates rozszerzają współpracę z Airlink
Coraz więcej turystów zagranicznych w Polsce
Thomas Cook zamknie 21 salonów
Wczasy z lotami Ryanairem w ofercie Neckermanna
ESky.pl: Rośnie sprzedaż biletów lotniczych na najbliższe 5 miesięcy
Lotnisko Chopina zlikwidowało nieprawidłowości
Bośnia i Hercegowina promowały się na Tragach
Sabre stworzyło nową metodę analizy danych lotniczych
Lotnisko Berlin-Brandenburg (BER) w końcu gotowe
KPP przeciwna wprowadzeniu całkowitego zakazu palenia