TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Transport pasażerski na celowniku Unii

Oczekiwana przez Unię redukcja emisji CO2 z transportu pasażerskiego do 2050 wynosi 70 procent! Takie szacunki o pakiecie Fit 55 Unii Europejskiej przedstawił Polski Instytut Ekonomiczny.


Przyczynkiem do tak radykalnych oczekiwań do redukcji emisji jest fakt, iż emisje w sektorze transportu wzrosły prawie 214% od 1990 roku i tak wysokiego wzrostu nie odnotowano w żadnej innej gałęzi gospodarki. Nie ma tu znaczenia, że ludzie jeżdżą więcej, że państwa które wstąpiły to Unii na tyle się wzbogaciły, że ich obywateli stać na to, aby wyjechać na wakacje, a i wyjazdy i loty służbowe się zdarzają.

Unia chce w pakiecie Fit 55, aby firmy transportowe musiały kupować uprawnienia do emisji w systemie określanym ETS 2 i dzięki zwiększeniu kosztów eksploatacji pojazdów spalinowych ma to doprowadzić do redukcji emisji. Oczywiście planowane są też zachęty, dotacje czy też dopłaty do pojazdów napędzanych alternatywnie (elektryczne, wodorowe).

W prawdzie większość tych informacji odnosi się do transportu publicznego rozumianego jako komunikacja miejska i lokalna, to znając zakusy urzędników wszystkie firmy transportowe mogą trafić do jednego systemu. I może się okazać, że urzędnik nie będzie rozróżniał pomiędzy autobusem komunikacji miejskiej, autokarem do tras krajowych, a transportem międzynarodowym.

Oczekiwanie tak znacznych redukcji emisji CO2 w okresie 28 lat, bez przełomu technologicznego, wskazuje, że Unia chce zlikwidować transport pasażerski (poza pociągami... choć te jeżdżą na prąd generowany u nas z węgla) i sprawić, że do pracy i na wakacje będziemy jechać rowerem i pociągiem.


Możesz także pobrać plik: turinfo_20220908_pie-raport_transport-pasazerski_2022.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
redukcja emisji transportu pasażerskiego Unia pakiet Fit 55




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję