Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Wyraźny wzrost polskiego rynku gastronomicznego
Badania pokazują, że gastronomia w Polsce ma się coraz lepiej. Jak wynika z raportu, rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł o ponad 10,5 pkt proc. i jest wart niemal 36,12 mld zł.
GFK opublikował raport "Rynek gastronomiczny 2017", z którego wynika, iż liczba aktywnych placówek całorocznych wzrosła o 1,8 pkt proc. Z wyjątkiem lokali zaliczanych do kategorii klubów nocnych, pubów i sieci fast food, w każdym z segmentów rynku gastronomicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się liczba punktów.
Jednocześnie, o ponad 13 pkt proc. spadła liczba punktów gastronomicznych uruchamianych sezonowo, w porównaniu do 2016 roku. Co ciekawe, zmalał o 5 pkt proc. odsetek Polaków w wieku 15+, którzy odwiedzili punkt gastronomiczny w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w porównaniu do roku ubiegłego. Obecnie wynosi on 49%. Ponadto Polacy odwiedzali częściej lokale gastronomiczne w tym roku niż w 2016, wskaźnik wzrósł do 3,7 odwiedzin w skali miesiąca. W informacji prasowej wypowiada się Lidia Kucharska, analityk w dziale Consumer Goods and Retail GfK. Rosnąca liczba lokali i ich coraz bardziej różnorodna oferta wydaje się wpływać na wzrost intensywności korzystania przez konsumentów z gastronomii, zarówno w formie rosnącej częstotliwości wizyt, jak i odwiedzania/próbowania różnych typów lokali-mówi.
Jeśli chodzi o wydatki konsumentów, również w tym zakresie branża gastronomiczna może być usatysfakcjonowana. Klienci punktów gastronomicznych, średnio wydawali średni 98 zł miesięcznie i jest to najwyższy wynik w ciągu ostatnich 9 lat. Swoje wizyty w lokalach, najczęściej tłumaczyli chęcią spotkania się z znajomymi. Przy wyborze restauracji kierowali się smakiem dań, lokalizacją czy przyzwyczajeniem.
Ogólnie rzecz biorąc, frytki, burgery, mięsne zestawy posiłków, pizza i lody to najbardziej popularne produkty zamawiane w placówkach gastronomicznych, co jest odbiciem niezmiennie dominujących typów odwiedzanych przez Polaków lokali. Bowiem pizzerie, restauracje i fastfoody to najbardziej popularne rodzaje placówek odwiedzanych przez konsumentów-czytamy w komunikacie.
Oczywiście wśród lokali króluje McDonald's. Prawie dwie trzecie Polaków w wieku 15+ deklaruje, iż odwiedziło punkt tej sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Sieci KFC i Pizza Hut nadal pozostają w czołówce rankingu popularności.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wzrasta wartość rynku gastronomicznego
[2017-12-13 22:45 178.217.251.*]
czyli dalej bez zmian, ...rządzi śmieciówa, odpowiedz »
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział aktualności dnia:
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
Zbliża się konferencja Hotel Trends Poland
Stewardessa PLL LOT zdobyła tytuł Miss Polski
AccorHotels nabywa grupę Gekko
Enter Air porozumiał się z Boeingiem w sprawie rekompensaty za uziemienie B 737 Max
Nowy konkurs na targach EuroGastro
Komisja Europejska zaleca znoszenie całkowitych zakazów podróży do Wielkiej Brytanii
Nowa platforma Emirates konkurencją dla organizatorów turystyki?
Linie Emirates zapłacą za kwarantannę swoich pasażerów
Zbiorowy dojazd na kolonie będzie możliwy
ECTAA apeluje o dostosowanie ochrony pasażerów linii lotniczych do standardów dyrektywy turystycznej
Krakowska Izba Turystyki apeluje do Premiera o ochronę biur podróży
Wielkopolska promuje się komiksem
Merlin X wprowadza poprawki w sposobie prezentacji oferty
Akademia Gościnności - szkolenie 26-27.04