Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Sfinks podliczył rok 2019
Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w 2019 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 198,80 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 5% r/r. Pomimo tego, spółka zakończyła rok na minusie.
Lokale wypracowały taki obrót w warunkach większej liczby niehandlowych niedziel (37 w 2019 r. wobec 23 w 2018 r.), a sprzedaż gastronomiczna przekroczyła poziom z 2017 r., czyli sprzed wprowadzenia zakazu handlu w niedziele. Jednocześnie przychody jednostkowe spółki w 2019 r. wyniosły 159,43 mln zł wobec 175,20 mln, co m.in. było efektem przekształcania części lokali własnych na franczyzowe.
Na wyniki finansowe za 2019 r. znaczny wpływ miały nowe przepisy rachunkowe (MSSF 16) oraz odpisy na majątek i różnice kursowe, a także rosnące koszty pracy. W minionym roku spółka zanotowała wynik netto -16,69 mln zł w ujęciu formalnym i -13,75 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF 16 (wobec -3,44 mln zł w 2018 r.). EBITDA osiągnęła poziom 36,91 mln zł w ujęciu formalnym i 6,54 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF (wobec 12,19 mln zł w 2018 r.)
W 2019 r. przychody gastronomiczne rosły w ramach wszystkich głównych marek grupy Sfinks Polska. Największą dynamikę sprzedaży zanotowała Fabryka Pizzy (+177%), która rośnie w związku z otwarciami nowych restauracji, jednocześnie dobry wynik sprzedażowy odnotowała także sieć Chłopskie Jadło (+12%). Obroty zwiększały się również w sieci Sphinx (+2%). Ta ostatnia marka ma największy udział w przychodach gastronomicznych grupy (85%), przy czym w miarę rozwoju komplementarnego portfolio marek jej udział maleje, co jest zgodne z założeniami strategii i odzwierciedla rozwój pozostałych sieci.
W ostatnich latach ciągle zmagamy się ze zmianami otoczenia, które utrudniają płynną realizację naszych planów rozwoju. Mimo różnych wyzwań, które mają wpływ na rynek gastronomiczny w Polsce, cały czas pracujemy nad strukturą sieci. Rozwijamy portfolio marek i dążymy do tego, by mieć jak najwięcej restauracji wysoko przychodowych i o satysfakcjonującej rentowności. Otwieramy nowe, obiecujące lokalizacje, poprawiamy obroty w istniejących i czasem wychodzimy z niektórych punktów. To podejście przynosi efekty w postaci rosnących przychodów gastronomicznych, mimo że na koniec 2019 r. mieliśmy o dwie restauracje mniej niż na koniec 2018 r. Co więcej, jesteśmy na tyle skuteczni w zarządzaniu siecią, że w 2019 r. przekroczyliśmy poziom sprzed wprowadzenia zakazu handlu w niedziele, który uderzył rykoszetem w branżę gastronomiczną. To doświadczenie i kompetencje w powiązaniu z wdrożonymi narzędziami wspomagającymi sprzedaż stanowią naszą siłę w 2020 r., kiedy cała gastronomia mierzy się z pandemią COVID-19. Mimo iż nasze przychody spadły w okresie zamknięcia restauracji o około 90%, a po ponownym uruchomieniu restauracji są jeszcze dalekie od osiągnięcia poziomu z analogicznego okresu roku ubiegłego, nie tylko trwamy, ale także rozwijamy się, otwierając nowe lokalizacje nawet w tym wyjątkowo trudnym okresie. Uruchomiliśmy też program "Franczyza za 1 zł", wspierający działające na rynku restauracje, które chcą skorzystać z naszego know-how i silnych marek przynajmniej przez rok, bez opłat wstępnych i wielkich inwestycji - komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
W 2019 r. grupa Sfinks Polska otworzyła 12 restauracji, a wśród nich znalazły się cztery nowe Fabryki Pizzy (Skierniewice, Katowice, Warszawa i Kraków), trzy Piwiarnie Warki (Kraków, Warszawa, Siedlce), dwie restauracje Sphinx (Warszawa, Siedlce), a także kupiła dwa lokale Meta oraz klub Meta Disco. W 2020 roku w ramach grupy zostały uruchomione trzy nowe restauracje, z czego dwie po odmrożeniu gastronomii, a kolejne są w przygotowaniu m.in. nowy Sphinx w Starogardzie Gdańskim, który rusza "na dniach".
W 2019 r. grupa Sfinks Polska osiągnęła skonsolidowane przychody o wartości 170,36 mln zł (wobec 181,61 mln zł rok wcześniej). Skonsolidowany EBIT wyniósł -5,15 mln zł w ujęciu formalnym i -10,59 mln zł po oczyszczeniu z MSSF16 (wobec 1,27 mln zł w 2018 r.). Z kolei skonsolidowany wynik netto wyniósł -18,00 mln zł w ujęciu formalnym oraz -15,02 mln zł po oczyszczeniu z wpływu MSSF16 (wobec -4,68 mln zł w 2018 r.). EBITDA grupy po 2019 r. to 37,10 mln zł w ujęciu formalnym i 6,16 mln zł po oczyszczeniu (przy 12,00 mln zł w 2018 r.).
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
ONZ: Turystyka odegra ważną rolę w odbudowie gospodarki
UNWTO zajmie się wnioskiem o zawieszenie Rosji
Turystyczne rekordy w Singapurze
Sprzedaż w biurach podróży wzrasta?
3 oferty na budowę terminala w Radomiu
Wyraźny wzrost polskiego rynku gastronomicznego
Rząd kolejny raz zaskakuje branżę turystyczną
Zimą Polacy chętnie skorzystaliby z ciepłych wakacji
TUI liczy na dalsze wzrosty sprzedaży
Rozpoczęły się targi TT Warsaw
Nowe przepisy na Starym Mieście w Krakowie?
Organizator turystyki kończy działalność
Zbliża się konferencja Hotel Trends Poland