Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
McDonald`s przegrał przed Sądem UE
Sąd Unii Europejskiej stwierdził, że McDonald's nie wykazał rzeczywistego używania znaku towarowego na terytorium Unii przez nieprzerwany okres pięciu lat w odniesieniu do niektórych towarów i usług.
Supermac's i McDonald's, odpowiednio - irlandzka i amerykańska sieć restauracji typu fast food, toczą spór dotyczący unijnego znaku towarowego Big Mac. Znak ten został zarejestrowany na rzecz McDonald's w 1996 r.
W 2017 r. sieć Supermac's złożyła wniosek o stwierdzenie wygaśnięcia prawa do tego znaku w odniesieniu do niektórych towarów i usług. Uznała bowiem, że wspomniany znak nie był rzeczywiście używany na terytorium Unii w odniesieniu do tych towarów i usług nieprzerwanie przez pięć lat.
Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) częściowo uwzględnił ów wniosek. Potwierdził jednak obowiązywanie ochrony przyznanej sieci McDonald's w odniesieniu do zakwestionowanego znaku m.in. dla żywności przygotowywanej z mięsa i wyrobów drobiowych oraz kanapek z mięsem i kanapek zawierających kurczaka, jak również dla usług dostarczanych do lub związanych z prowadzeniem restauracji i innych obiektów oferujących żywność i napoje gotowe do spożycia i zakupu w obiektach podjazdowych (typu drive-in) oraz przygotowywania
posiłków na wynos.
W wyroku Sąd stwierdził częściową nieważność decyzji EUIPO i zmienił ją, przez co jeszcze bardziej ograniczył ochronę przyznaną sieci McDonald s w odniesieniu do kwestionowanego znaku. Sąd uznał, że sieć McDonald's nie wykazała, iż rzeczywiście używała zakwestionowanego znaku w odniesieniu dla towarów "kanapki zawierające kurczaka", "żywność przygotowywana z wyrobów drobiowych" i usług "dostarczanych do lub związanych z prowadzeniem restauracji i innych obiektów oferujących żywność i napoje gotowe do spożycia i zakupu w obiektach podjazdowych; przygotowywania posiłków na wynos".
Dowody przedstawione przez McDonald's nie wykazały w żaden sposób znaczenia używania znaku towarowego dla tych towarów, a w szczególności w odniesieniu do wielkości sprzedaży, okresu, w którym używanie znaku miało miejsce, i częstotliwości jego używania. W związku z tym dowody uwzględnione przez EUIPO nie pozwoliły na stwierdzenie rzeczywistego używania zakwestionowanego znaku w odniesieniu do wspomnianych towarów.
Ponadto dowody przedstawione przez McDonald's nie pozwoliły wykazać, że zakwestionowany znak towarowy był używany w odniesieniu do "usług dostarczanych do lub związanych z prowadzeniem restauracji i innych obiektów oferujących żywność i napoje gotowe do spożycia i zakupu w obiektach podjazdowych; przygotowywania posiłków na wynos"
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Starsze aktualności:
Ile Polacy chcą wydać na
Rusza trzecia edycja konkursu Teraz Polska
Jak polskie obiekty szykują się do
McDonald`s przegrał przed Sądem
Czego boją się Polacy na
Jakich wakacji szukano w
Dofinansowania wycieczek dla szkół za 70 mln
Nowe kierunki w ofercie EXIM
Wenecja idzie dalej z
Prezes Polskiej Grupy Lotniczej
Komisja Europejska zarzuca Airbnb łamanie prawa
Chiny kończą budować największe lotnisko świata
Polski Bus zniknie z naszych dróg?
Airbnb.org współpracuje z Międzynarodową Organizacją ds. Migracji
Emirates zmienia zasady zwrotu biletów
InPost na ratunek zapominalskim pasażerom
COP24 wpłynął na ruch na lotnisku w Pyrzowicach
Nadmorskie hotele świecą pustkami
Nieuwaga w korzystaniu z roamingu może sporo kosztować
Majowe ceny wycieczek rosną, ale wolniej niż przed rokiem
Gowin: turystyka na końcu listy gałęzi gospodarki do otwarcia
Krakowska branża turystyczna chce podziękować medykom
Jak wyglądał okres przedświąteczny w biurach podróży?
Słowacy zaniepokojeni brakiem polskich turystów