Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Protest mediów
2021-02-10Media protestują przeciwko nowemu podatkowi od reklam. W ramach sprzeciwu przeciw planowanej opłacie, wiele redakcji zawiesiło dziś działalność.
r e k l a m a
Pomysł, aby obciążyć wybraną branżę selektywnym podatkiem w rzekomo słusznym celu, pokazuje jak bardzo media niezależne od władzy jej przeszkadzają. Partii rządzącej wyraźnie spodobał się model węgierski, gdzie nie ma niezależnych mediów o dużym zasięgu, bo wszystkie zostały wykupione przez firmy państwowe lub zaprzyjaźnionych oligarchów.
Posłom proponujemy, aby w pomysłach wybiórczego opodatkowania parlamentarzyści zaczęli od siebie - najlepiej od likwidacji przywilejów takich jak wielokrotnie większa suma wolna od podatku. Mogą także ograniczyć rosnące z każdym rokiem wydatki na parlament, rząd, prezydenta i ministerstwa, które nic pozytywnego do gospodarki nie wnoszą.
Poniżej list otwarty protestujących:
Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego "składką", wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Wprowadzenie go będzie oznaczać:
- osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
- ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
- pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
- faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako "globalni cyfrowi giganci" zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.
Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.
Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.
Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.
Podatek wzbudził również sprzeciw Rady Przedsiębiorczości. Popierając protestujących podkreśla ona, iż wejście w życie projektu w obecnym kształcie będzie miało negatywne skutki i przyniesie ono miliardowe straty, zamiast zakładanych przychodów. W gospodarce rynkowej znana powszechnie jest prawdziwość twierdzenia, że reklama jest dźwignią handlu. Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat. A konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB. Według wyliczeń Deloitte dla World Federation of Advertisers w U E każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na 7 złotych wzrostu PKB. - podkreśla Rada Przedsiębiorczości
Rada wskazuje, że planowane obciążenia podatkowe dotkną zatem wszystkich przedsiębiorców, a w konsekwencji również obywateli. Wprowadzenie takich obciążeń w środku roku podatkowego, wbrew ustalonym od lat zasadom, a ponadto w czasie, w którym pandemia wciąż dławi gospodarkę, będzie miało efekt odwrotny do zamierzonego. Wyliczenia Ministerstwa Finansów, według których dodatkowe opodatkowanie przychodów reklamowych miałoby w 2022 roku przynieść ok. 800 mln złotych są błędne, gdyż nie uwzględniają negatywnych skutków proponowanych rozwiązań w postaci obniżki PKB. Straty na podatku VAT, PIT i CIT wielokrotnie przewyższą planowane wpływy z nowego podatku i mogą osiągnąć poziom 6 miliardów złotych. Polski rząd postanawia nałożyć na obywateli kolejne podatki i ograniczyć dopływ tlenu do gospodarki, gdy jednocześnie kraje sąsiadujące z Polską wprowadzają rozwiązania pozytywnie oddziałujące na gospodarkę. Niemcy obniżają VAT, a Czesi radykalnie zmniejszają podatek dochodowy. - można przeczytać w treści apelu, który podkreśla, że zmiany dotknę przede wszystkim te media, które nie są powiązane ze spółkami Skarbu Państwa.
Wątpliwości Rady Przedsiębiorczości budzą też zakres i konstrukcja podatku. Nie są one zgodne z prawem Unii Europejskiej, w tym z unijną zasadą swobody przepływu usług, swobody prowadzenia działalności gospodarczej oraz proporcjonalności - alarmuje Rada wskazując, że podnoszenie podatków w kryzysie nie jest rozwiązywaniem problemów polskiej gospodarki, a za dodatkowe opodatkowanie reklam zapłaci cała gospodarka i konsumenci, a w efekcie budżet państwa.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Media bez wyboru
[2021-02-10 16:26 83.17.160.*]
Na tym świecie jedno jest pewne, podatki i śmierć.
Nikt nie mówi o absurdach w turystyce,: ubezpieczenie biura Fundusz, ZAIKS ,podatki różne,koncesje na alkohol , mimo że restauracja nieczynna, za TV za to że stoi w pokoju, a turysty niema . podatek od tego że mam lokal i tu jest wszystko ok, nie piszecie o tym, może ktoś zacznie nam współczuć ? odpowiedz »Media bez wyboru
[2021-02-10 22:30 37.248.113.*]
Jednodniowy protest niewiele da. Dlatego proponuję strajk miesięczny, a może i dwumiesięczny :) . Tylko co na to powiedzą właściciele, odcięci przez ten czas od dopływu kasy? Tak czy siak - pecunia non olet! odpowiedz »
Media bez wyboru
[2021-02-11 10:12 83.0.175.*]
I bardzo dobrze niech molochy płacą to co się należy . Żyło się dobrze na krzywy r.....
POPIERAM MAJA PŁACIĆ PODATKI TAK JAK NA ZACHODZIE> odpowiedz »Media bez wyboru
[2021-02-11 10:46 46.204.49.*]
przecież to nie MOLOCHY będą płacić ! podatek jest skierowany to mediów, które krytykują rządzących ! nie widzisz 'orbanizacji' mediów w Polsce ?! odpowiedz »
r e k l a m a
Media bez wyboru
[2021-02-11 12:06 109.241.92.*]
Ja place podatki, a medialne giganty w zasadzie nie.. To nierówne traktowanie przedsiębiorców.Łatwo działać jak się nie płaci podatków. odpowiedz »
Media bez wyboru
[2021-02-11 12:08 109.241.92.*]
ale sie ktoś martwi i milionerów z zagranicznych firm, Nikt się nie martwi ze autobusy stoją a leasingi trzeba płacić. odpowiedz »
Media bez wyboru
[2021-02-11 12:08 109.241.92.*]
Ktos to pisze ale sie nie podpisuje, czyli boi sie odpowiedz »
Dział aktualności dnia:
Influencerzy mają promować atrakcje
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Ministerstwo Zdrowia szykuje nowe obostrzenia
Ambasador apeluje o ostrożność w Izraelu
Przewoźnik dołoży maseczki ochronne do biletów sieciowych
Wizz Air ogłasza nowe trasy z polskich lotnisk
Nowy pomysł władz Florencji na walkę z naciąganiem turystów
Accor z nową strukturą organizacji
Kolejni przewoźnicy wystąpią o odszkodowanie
Wykradziono dane z kart kredytowych pasażerów linii lotniczej
Bez wiz do USA nie dla wszystkich
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań reaktywowany
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie płatna?
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji gospodarzy?
Rezygnacja z wycieczki przez brak toalety w autokarze. Sąd wydał wyrok
DZT: Niemiecka oferta turystyczna jest bogatsza dzięki zjednoczeniu
Macedonia Północna - wspaniały kraj, uosobienie wielowiekowej tradycji