Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Przez epidemię Polacy wybiorą krótsze urlopy?
Aż 63,5% Polaków bierze pod uwagę, że ze względu na pandemię koronawirusa w ostatniej chwili będzie musiało zrezygnować z letnich planów urlopowych - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Europa Ubezpieczenia. Jednocześnie COVID-19 istotnie skrócił w badanej grupie Polaków średnią długość wyjazdu urlopowego.
Zestawiając plany dotyczące tegorocznego wypoczynku z realnymi zachowaniami urlopowymi z 2019 roku widać wyraźnie, że pandemia wpłynęła na skrócenie czasu wyjazdu wakacyjnego. Jednocześnie blisko połowa badanych zgodziła się z twierdzeniem, że ze względu na koronawirusa częściej będzie wybierało się w najbliższym sezonie letnim na kilkudniowe, spontaniczne wyjazdy - kosztem dłuższego, zaplanowanego wcześniej urlopu. Ten trudny dla wszystkich czas zmienił sposób planowania wakacyjnego wypoczynku. Przystosowanie się do tych trwałych zmian w zachowaniach Polaków będzie wyzwaniem dla branży ubezpieczeniowej - mówi Marat Nevretdinov, prezes Europa Ubezpieczenia.
41,3% respondentów deklaruje, że spędzi tegoroczne wakacje w Polsce, a 24,7% planuje wyjazd zagraniczny. 19,9% badanych osób nie wie jeszcze, co będzie robić latem. 15,9% spędzi urlop w miejscu swojego zamieszkania i w jego najbliższej okolicy. 9,3% przeznaczy go na przydomowe prace i porządki.
U progu trzeciej fali pandemii plany wakacyjne Polaków najlepiej opisuje jedno słowo: niepewność. Z jednej strony możemy się spodziewać szturmu na krajowe kurorty i obiekty turystyczne. Z drugiej strony, duża część badanych nie wie jeszcze, co będzie robić latem. Ze względu na często zmieniające się restrykcje wielu z nich decyzję dotyczącą wyjazdów będzie podejmować w ostatniej chwili. Jeśli dodamy do tego wysoki poziom gotowości do skorzystania z szybkich, krótkoterminowych ubezpieczeń - zadeklarowało go 45,8% respondentów - to możemy się spodziewać ogólnego wzrostu popytu na tego typu usługi - mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń podróżnych w Europa Ubezpieczenia.
Wśród aktywności, za którymi respondenci tęsknią najmocniej po roku trwania pandemii i wprowadzania ograniczeń związanych z aktywnym spędzaniem czasu wolnego są: spotkania towarzyskie ze znajomymi (67,6%), wyjścia do restauracji (67,3% respondentów) i krótkie, spontaniczne wyjazdy 1- i 2-dniowe (61,9%). Jednocześnie najmniej brakuje im zakupów w centrach handlowych - tę aktywność wskazało jedynie 39,8% badanych.
Badanie Europa Ubezpieczenia zrealizowano w dniach 9-10 marca metodą wspomaganego wywiadu komputerowego - CAWI. Zapytano w nim 750 osób z miast liczących ponad 100 tys. mieszkańców o wpływ pandemii COVID-19 na ich plany związane z wypoczynkiem i aktywnym spędzaniem czasu wolnego. To osoby najbardziej aktywne i mobilne na rynku usług turystycznych i sportowych.
Poniżej cały raport.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20210323_europa_ubezpieczenia.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział dla turystów:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
LOT wprowadza odroczone
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Jakie trendy widać w turystyce luksusowej?
Hotele Deutsche Hospitality zapraszają do Berlina
Grecos nagradza zwycięzców Grywalizacji
Austria: przyjazdy turystyczne na razie niemożliwe
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie płatna?
Nocowanie.pl: Seniorzy rzadziej szukają noclegów niż przed rokiem
Cypr wprowadza dodatkowe środki bezpieczeństwa
Urząd Marszałkowski organizuje szkolenie z ustawy o imprezach turystycznych w Krakowie
Emirates rekrutuje w Warszawie
ULC: Zmiana procedury rozpatrywania skarg pasażerów
Ministerstwo Zdrowia szykuje nowe obostrzenia
Ambasador apeluje o ostrożność w Izraelu
Nowa Zelandia zacznie pobierać podatek turystyczny
Wyniki hoteli poprawiają się, ale ciągle są niezadowalające
Dwie nowe marki na rynku hotelowym
Internetowi oszuści uderzają w tureckich hotelarzy
Tajlandia dofinansuje leczenie turystów
Kolejni przewoźnicy wystąpią o odszkodowanie
Nowe biuro podrozy www.BeeFree.pl