Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Sąd UE: Pomoc dla Air France nieważna
W kwietniu 2020 r., w czasie trwającej pandemii Covid-19, Francja zgłosiła Komisji Europejskiej pomoc indywidualną na rzecz Air France, przewidując udzielenie jej: gwarancji państwowej w wysokości 90% udzielonej przez konsorcjum banków pożyczki w wysokości czterech mld EUR oraz pożyczki akcjonariusza w maksymalnej wysokości trzech mld EUR.
Zdaniem Komisji beneficjentem tej pomocy była jedynie Air France, z wyłączeniem wszystkich pozostałych spółek należących do grupy Air France-KLM.
W marcu 2021 r. Francja zgłosiła ponadto Komisji pomoc indywidualną w postaci dokapitalizowania Air France i holdingu Air France-KLM na łączną kwotę czterech mld EUR. Środek ten polegał na:
- uczestnictwie Francji w projekcie podwyższenia kapitału o maksymalną kwotę miliarda EUR
- na przekształceniu pożyczki akcjonariusza w instrument hybrydowy.
Zdaniem Komisji beneficjentami tej pomocy były jedynie Air France i holding Air France-KLM, z wyłączeniem w szczególności KLM - spółki należącej do grupy Air France-KLM.
W obu tych przypadkach Komisja postanowiła nie wnosić zastrzeżeń. Jej zdaniem środki te stanowiły pomoc zgodną z rynkiem wewnętrznym. Ryanair i Malta Air zakwestionowały te decyzje, twierdząc w istocie, że rozpatrywane środki są sprzeczne z prawem Unii. Ich zdaniem Komisja błędnie zdefiniowała beneficjentów tej pomocy, uznając, że beneficjentami tej pomocy nie był ani holding Air France-KLM (w decyzji zaskarżonej w sprawie T-216/21), ani spółka KLM (w obu zaskarżonych decyzjach).
Sąd uwzględnił te skargi i stwierdził nieważność decyzji Komisji. Uznał, że określając beneficjentów przyznanej pomocy państwa, Komisja popełniła błąd, wykluczając holding Air France-KLM i KLM w sprawie T-216/21 i KLM w sprawie T-494/21. W tym względzie Sąd zbadał powiązania kapitałowe, organizacyjne, funkcjonalne i gospodarcze łączące spółki należące do grupy Air France-KLM, ramy umowne, na podstawie których zostały przyznane rozpatrywane środki, a także rodzaj przyznanego środka pomocowego i kontekst, w jaki się wszystkie one wpisują. Na tej podstawie doszedł do wniosku, że holding Air France-KLM (w pierwszej sprawie) i KLM (w drugiej sprawie) mogły skorzystać, przynajmniej pośrednio, z korzyści przyznanej w ramach rozpatrywanej pomocy państwa.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Dział aktualności dnia:
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
TFG cieszy się z rekordowego 2024
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Tradycyjne modele sprzedaży zagrożone
Czy gospodarze zastąpią przewodników?
PPL mówi stop fałszywym alarmom bombowym
Władze Dubrownika wprowadzą podatek dla statków turystycznych
Samolot rozbił się podczas startu
Nowy przewoźnik w programie lojalnościowym Lufthansy dla firm w Polsce
Polacy w trakcie urlopu też chcą być online
Ponad 30% Polaków chce wyjechać już niedługo
Rozpoczął się konkurs na najlepszy produkt turystyczny województwa opolskiego
Białoruś wzmacnia kontrole nad obcokrajowcami
Obiekty niekategoryzowane podnosiły ceny noclegów
Hotelarze bawili się w Ostródzie
Wizz Air zwiększa obecność w Albanii
Airbus wycofa się z produkcji największych samolotów pasażerskich
Ponad 50 nowości w letniej siatce połączeń Air France KLM
Zasady korzystania ze stref Kiss&Fly naruszają konkurencję?
Mutacja omikron krzyżuje plany otwierania granic
IATA: ożywienie ruchu lotniczego coraz bardziej widoczne