Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Sąd UE: Pomoc dla Air France nieważna
W kwietniu 2020 r., w czasie trwającej pandemii Covid-19, Francja zgłosiła Komisji Europejskiej pomoc indywidualną na rzecz Air France, przewidując udzielenie jej: gwarancji państwowej w wysokości 90% udzielonej przez konsorcjum banków pożyczki w wysokości czterech mld EUR oraz pożyczki akcjonariusza w maksymalnej wysokości trzech mld EUR.
Zdaniem Komisji beneficjentem tej pomocy była jedynie Air France, z wyłączeniem wszystkich pozostałych spółek należących do grupy Air France-KLM.
W marcu 2021 r. Francja zgłosiła ponadto Komisji pomoc indywidualną w postaci dokapitalizowania Air France i holdingu Air France-KLM na łączną kwotę czterech mld EUR. Środek ten polegał na:
- uczestnictwie Francji w projekcie podwyższenia kapitału o maksymalną kwotę miliarda EUR
- na przekształceniu pożyczki akcjonariusza w instrument hybrydowy.
Zdaniem Komisji beneficjentami tej pomocy były jedynie Air France i holding Air France-KLM, z wyłączeniem w szczególności KLM - spółki należącej do grupy Air France-KLM.
W obu tych przypadkach Komisja postanowiła nie wnosić zastrzeżeń. Jej zdaniem środki te stanowiły pomoc zgodną z rynkiem wewnętrznym. Ryanair i Malta Air zakwestionowały te decyzje, twierdząc w istocie, że rozpatrywane środki są sprzeczne z prawem Unii. Ich zdaniem Komisja błędnie zdefiniowała beneficjentów tej pomocy, uznając, że beneficjentami tej pomocy nie był ani holding Air France-KLM (w decyzji zaskarżonej w sprawie T-216/21), ani spółka KLM (w obu zaskarżonych decyzjach).
Sąd uwzględnił te skargi i stwierdził nieważność decyzji Komisji. Uznał, że określając beneficjentów przyznanej pomocy państwa, Komisja popełniła błąd, wykluczając holding Air France-KLM i KLM w sprawie T-216/21 i KLM w sprawie T-494/21. W tym względzie Sąd zbadał powiązania kapitałowe, organizacyjne, funkcjonalne i gospodarcze łączące spółki należące do grupy Air France-KLM, ramy umowne, na podstawie których zostały przyznane rozpatrywane środki, a także rodzaj przyznanego środka pomocowego i kontekst, w jaki się wszystkie one wpisują. Na tej podstawie doszedł do wniosku, że holding Air France-KLM (w pierwszej sprawie) i KLM (w drugiej sprawie) mogły skorzystać, przynajmniej pośrednio, z korzyści przyznanej w ramach rozpatrywanej pomocy państwa.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Dział aktualności dnia:
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
Tradycyjne modele sprzedaży zagrożone
Czy gospodarze zastąpią przewodników?
PPL mówi stop fałszywym alarmom bombowym
Władze Dubrownika wprowadzą podatek dla statków turystycznych
Samolot rozbił się podczas startu
Nowy przewoźnik w programie lojalnościowym Lufthansy dla firm w Polsce
Polacy w trakcie urlopu też chcą być online
Ponad 30% Polaków chce wyjechać już niedługo
Rozpoczął się konkurs na najlepszy produkt turystyczny województwa opolskiego
Białoruś wzmacnia kontrole nad obcokrajowcami
Obiekty niekategoryzowane podnosiły ceny noclegów
Hotelarze bawili się w Ostródzie
Wizz Air zwiększa obecność w Albanii
Airbus wycofa się z produkcji największych samolotów pasażerskich
Ponad 50 nowości w letniej siatce połączeń Air France KLM
Zasady korzystania ze stref Kiss&Fly naruszają konkurencję?
Mutacja omikron krzyżuje plany otwierania granic
IATA: ożywienie ruchu lotniczego coraz bardziej widoczne