TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co wybierają?

Światowa Rada Podróży i Turystyki (WTTC) przedstawiła swój raport, badający zbadać różnice pomiędzy deklaracjami turystów, dotyczącymi wyboru zrównoważonych opcji, a ich rzeczywistymi wyborami.


Raport Bridging the Say-Do Gap: How to Create an Effective Sustainability Strategy by Knowing Your Customers został opracowany we współpracy z YouGov.

Raport bada rozdźwięk między tym, co podróżni mówią o zrównoważonym rozwoju, a wyborami, których ostatecznie dokonują.

Zapewnia on praktyczne wskazówki dla firm z branży turystycznej, w jaki sposób mogą one wypełnić tę lukę, oferując rozwiązania, które uczynią zrównoważone podróże bardziej dostępnymi i atrakcyjnymi, ostatecznie równoważąc wzrost gospodarczy i odpowiedzialność za środowisko.

Badanie, oparte na ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 10 000 respondentów, podzieliło podróżnych na sześć segmentów konsumentów, od świadomych ekologicznie "pełnych nadziei zmartwień" po niezaangażowanych "agnostyków zmian klimatycznych". Każda grupa ma unikalne zachowania, priorytety i bariery w wyborze zrównoważonych wyborów.

Zrozumienie tych różnych perspektyw jest istotne dla firm, aby mogły tworzyć skuteczne strategie zrównoważonego rozwoju, które znajdą oddźwięk wśród odbiorców i będą miały rzeczywisty wpływ.

Zgodnie z danymi, koszty i jakość pozostają dominującymi priorytetami dla podróżnych, przeważając nad względami zrównoważonego rozwoju. We wszystkich segmentach konsumentów ponad 50% twierdzi, że koszty są najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe, podczas gdy około 30% stawia na jakość.

W przeciwieństwie do tego zrównoważony rozwój jest głównym czynnikiem tylko dla niewielkiej mniejszości, od 11% do 7%, nawet wśród najbardziej świadomych ekologicznie grup.

Brak widoczności również pozostaje znaczącą barierą postępu. Ponad 10% respondentów zgłosiło brak kontaktu z komunikatami lub informacjami na temat zrównoważonego rozwoju za pośrednictwem żadnego kanału, w tym głównych mediów, platform społecznościowych lub inicjatyw społecznościowych.

Podróżnym zależy na zrównoważonym rozwoju, ale przy zakupie podróży najważniejsze są koszty i jakość. Klienci oczekują, że firmy stworzą niedrogie, zrównoważone opcje. Jednak wielu członków WTTC inspiruje zmiany - czy to odbudowę raf koralowych, czy redukcję marnowania żywności. Klienci angażują się w marki o silnych wartościach - powiedziała Julia Simpson, prezes i dyrektor generalny WTTC.

Raport WTTC zawiera siedem kluczowych rekomendacji, które pomogą branży przezwyciężyć ten podział. Aby wprowadzić realne zmiany, raport zaleca podkreślenie ekonomicznych i osobistych korzyści zrównoważonego podróżowania, zapewnienie, że przyjazne dla środowiska opcje są proste i wygodne dla konsumentów oraz wprowadzenie programów nagród w celu motywowania do działania na wszystkich poziomach.

W raporcie podkreślono, że dostosowany marketing, który bezpośrednio odnosi się do wartości i potrzeb poszczególnych konsumentów, znacznie zwiększa zaangażowanie w różnych segmentach. Projektowanie niezrównoważonych opcji, aby uczynić zrównoważony rozwój domyślnym wyborem, może ułatwić proces podejmowania decyzji i poprawić ogólne wrażenia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wttc światowa rada turystyki i podróży zrównoważona turystyka raport




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję