Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Booking pod presją
Dobra wiadomość dla hotelarzy - Komisja Europejska zdecydowała, że platforma Booking.com zostanie uznana za strażnika dostępu ("gatekeeper"). Oznacza to, że na serwis zostaną nałożone nowe, bardziej rygorystyczne wymogi przewidziane Aktem o rynkach cyfrowych (DMA).
Kim są gatekeepers? Regulacja DMA zakłada, że tzw. strażnikiem dostępu jest firma, która ma powyżej 7,5 mld euro rocznego obrotu w Unii i z liczbą użytkowników większą od 45 mln miesięcznie. Pod uwagę są także brane inne kryteria jakościowe m.in. znaczenia dla europejskiego biznesu.
Booking.com został siódmym strażnikiem dostępu, po Google'em Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta, Microsoft i iPadOS. Jak widać Booking.com załapał się w towarzystwo prawdziwych gigantów i może mu to przysporzyć dużo dodatkowej pracy. Obowiązki "gatekeeper" są dość złożone i jak podaje strona KE:
Przykłady działań: strażnicy dostępu będą na przykład musieli:
- umożliwiać osobom trzecim interoperacyjność z własnymi usługami strażnika dostępu w niektórych szczególnych sytuacjach;
- umożliwiają swoim użytkownikom biznesowym dostęp do danych, które generują podczas korzystania z platformy strażnika dostępu;
- zapewnia przedsiębiorstwom reklamującym się na swojej platformie narzędzia i informacje niezbędne reklamodawcom i wydawcom do przeprowadzenia własnej niezależnej weryfikacji swoich reklam hostowanych przez strażnika dostępu;
- umożliwiają swoim użytkownikom biznesowym promowanie swojej oferty i zawieranie umów ze swoimi klientami poza platformą strażnika dostępu.
Jest też szereg zakazów oraz obowiązki składania sprawozdań dotyczące własnych działań. Więcej można przeczytać: digital-markets-act.ec.europa.eu
Dla wielu obiektów dla których booking jest ważnym kanałem sprzedaży jest to dobra informacja. Znaczy to, że platforma nie będzie miała całkowitej swobody w ustalaniu swoich działań i będzie można wywierać na firmę nacisk, aby nie wykonywała zmian, które godzą w interes hotelarza (a także pośrednio lub bezpośrednio konsumentów).
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Wakacje last minute - duży stres czy świetna
Rego-Bis - Nowy Rok, nowe połączenia i perspektywy
Od stycznia tylko jeden nowy kraj w Schengen
POT i Polonus podpisały porozumienie o współpracy
Turyści decydowali się na coraz dłuższe i bardziej komfortowe wyjazdy
Listopad łaskawy dla cypryjskiej turystyki
Islandzki wulkan straszy Europę
Kto zwyciężył w World Class Poland 2021?
Grecja łagodzi ograniczenia i żegna PLF-y
Miliony pasażerów przewiezionych przez PKP Intercity w II kwartale
Pomysł na City Break - tanie loty do Paryża
Wystartowała nowa kampania Polskiej Organizacji Turystycznej
Trzęsienie ziemi w środkowej Szwajcarii. Władze liczą straty
Czeskie zamki i pałace wkrótce rozpoczną sezon turystyczny
Rozbudowano terminal pasażerski na lotnisku w Lublinie
Przewodnik turystyczny po Płocku i okolicach - Sylwia Wojewódzka