Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Enter Air sprowadza kolejne samoloty i pokazuje dobre wyniki
W maju 2023 r. flota Enter Air powiększyła się o 3 nowe samoloty 737 MAX 8 (SP-EXC, SP-EXE, SP-EXF), które zostały odebrane z fabryki Boeinga i liczy obecnie 28 samolotów (23 Boeingi 737-800 oraz 5 maszyn 737 MAX 8). Przed rozpoczęciem sezonu letniego planowana jest dostawa jeszcze jednego Boeinga 737 MAX 8. W ostatnim miesiącu nowego A320 odebrał także Chair Airlines, szwajcarska linia lotnicza, której 49% należy do Enter Air. Flota Chair Airlines to aktualnie 4 samoloty: trzy Airbusy A320 i jeden A319. Łącznie Grupa będzie korzystała w sezonie letnim z 36 samolotów uwzględniając planowaną dostawę B 737 MAX 8 i trzy dodatkowe maszyny wynajęte na zasadach wet-lease.
Przewoźnik przedłużył współpracę ze swoimi wieloletnimi partnerami, a wartość zakontraktowanych już umów (z TUI Poland o szacunkowej wartości 718,3 mln zł, Rainbow Tours o szacunkowej wartości 196,8 mln zł i Itaka FLY o szacunkowej wartości 248,0 mln zł) przekroczyła 1,2 mld zł. Zawarta z TUI Poland umowa była rekordową w skali całego polskiego rynku, a rozbudowany program lotów realizowanych we współpracy z tym operatorem był jednym z fundamentów otwarcia nowe stałej bazy Enter Air w Gdańsku.
Enter Air osiągnął wyniki w I kwartale 2023 r.:
- 313,8 mln zł przychodów w I kwartale 2023 r. (wzrost o 46 % r/r),
- 13,2 mln zł straty operacyjnego (wobec 36,2 mln zł straty w I kwartale 2022 r.),
- 49,4 mln zł EBITDA i 16,5 mln zł straty netto,
- 23,2 mln zł dodatnich niegotówkowych różnic kursowych. Bez ich uwzględniania spółka miała 26,2 mln zł EBITDA i 39,7 mln zł straty netto.
Dla wszystkich obserwujących naszą działalność jest jasne, że jest ona sezonowa, a pierwszy kwartał to przede wszystkim przygotowania do sezonu letniego. W tym roku istotny wpływ miały opóźnienia w dostawach nowych samolotów, które ostatecznie trafiły do nas dopiero pod koniec maja, co spowodowało, że w pierwszym kwartale mieliśmy większe niż normalnie obciążenie kosztami technicznymi ponieważ musieliśmy przyspieszyć niektóre przeglądy, aby flota była gotowa do obsłużenia lotów zakontraktowanych w wiosennym rozkładzie. Trzeba również pamiętać o MSR, który nakazuje nam pokazywać wyższe koszty leasingów, pomimo że w zimowych miesiącach płacimy niższe raty leasingowe niż w pozostałej części roku mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. Optymistycznie patrzymy na zbliżający się wielkimi krokami sezon letni, który będzie miał kluczowy wpływ na wyniki za cały rok. Popyt ze strony touroperatorów nigdy jeszcze nie był tak duży, dlatego zdecydowaliśmy się powiększyć naszą flotę o kilka samolotów. Tak dynamiczny wzrost floty jest wynikiem dużego popytu na tanią i pewną usługę czarterową, jaką dostarcza Enter Air klientom nie tylko z Polski, ale z całej Europy dodaje Polaniecki.
Przychody Enter Air w I kwartale 2023 r. wyniosły 313,8 mln zł i były wyższe o prawie 46% w porównaniu do 215,1 mln zł przychodów w analogicznym okresie 2022 r. Zdecydowany wzrost przychodów w I kwartale 2023 r. w porównaniu do I kwartału 2022 r. związany był z końcem pandemii Covid-19 oraz wyższym kursem dolara. Zakontraktowanie 2023 r. sugeruje, że Polacy chętnie wracają do planowania wakacji za granicą.
Enter Air zanotował 13,2 mln zł straty operacyjnej, co oznacza lepszy wynik o prawie 23 mln zł w porównaniu do 36,2 mln zł straty operacyjnej rok wcześniej. Grupa wypracowała 49,4 mln zł EBITDA i miała 16,5 mln zł straty netto w porównaniu do 16,3 mln zł straty EBITDA i 68,7 mln zł straty netto w I kwartale 2022 r. Na prezentowane wyniki wpływ miały dodatnie różnice kursowe*, które wyniosły w I kwartale 2023 r. 23,2 mln zł. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 26,2 mln zł EBITDA oraz 39,7 mln zł straty netto.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Orbis ujawnia wyniki za 2018 rok
Rozpoczęto remont kolejki na Kasprowy Wierch
Lotnisko w Radomiu zostanie rozbudowane?
Ile turyści wydali w Krakowie?
Kraków Airport liderem wzrostów wśród lotnisk regionalnych
Dokąd Polacy pojadą na wakacje?
Izrael zamknął przejście graniczne w Tabie
Otwarcie portu lotniczego na Wyspie św. Heleny
Mielno walczy z medialnymi rewelacjami stawiającymi nadmorskie miejscowości w złym świetle
Nagrodzono najlepsze publikacje turystyczne
Województwo pomorskie nagradza zasłużonych dla rozwoju turystyki
Chcesz poznać prawne aspekty turystyki dzieci i młodzieży?
Kto zwyciężył w regatach hotelarzy?
Jaworzyna wysyła bony naszym klientom