Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Kanada zmieniła przepisy dotyczące transportu lotniczego
15 grudnia zaczęło obowiązywać w Kanadzie nowe rozporządzenie o ochronie pasażerów samolotów (Air Passengers Protection Regulations - APPR; sygn. SOR/2019-150). Zgodnie z jego treścią, pasażerowie wszystkich linii lotniczych podróżujący do, z oraz wewnątrz Kanady, mogą liczyć na lepszą opiekę, szybszą komunikację i wyższe odszkodowania za odwołane lub opóźnione loty.
Zakres nowego kanadyjskiego prawa jest szerszy niż jego europejski odpowiednik. Obejmuje bowiem nie tylko opóźnione i odwołane loty oraz odmowę przyjęcia na pokład, ale także prawa podróżnych poniżej 14 roku życia, odszkodowanie za uszkodzenie lub utratę bagażu, uczciwą reklamę cen biletów lotniczych, a nawet transport instrumentów muzycznych.
Pierwsza faza zmian w kanadyjskich przepisach o ochronie pasażerów weszła w życie 15 lipca tego roku i obejmowała przepisy związane z komunikacją. Zgodnie z nimi, pasażerowie powinni być informowani w sposób niezwłoczny i zrozumiały o swoich prawach w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu, odmowy przyjęcia na pokład, zagubienia lub uszkodzenia bagażu. Nowelizacja zakładała również konieczność zapewnienia dzieciom poniżej 14 roku życia miejsca pozwalającego na kontakt z opiekunem (w grudniu regulacja została doprecyzowana poprzez wprowadzenie wymogu wskazania konkretnego miejsca i rzędu, w zależności od wieku dziecka).
Gdy dochodzi do opóźnienia, linie lotnicze muszą informować pasażerów o aktualnym statusie ich lotu co pół godziny, aż do potwierdzenia nowej godziny odlotu za pośrednictwem słyszalnego i widzialnego ogłoszenia oraz poprzez e-mail lub SMS. Linie lotnicze powinny także zapewnić dostęp do komunikacji osobom z niepełnosprawnościami, w obsługiwanym przez nie formacie (elektronicznym, drukowanym, lub w razie potrzeby - w alfabecie Braille'a). W momencie odmowy wejścia na pokład z powodu przepełnienia, linia lotnicza powinna znaleźć ochotników, którzy zrezygnują z miejsca i wydadzą pisemne potwierdzenie uzgodnionych świadczeń przed odlotem. Należne im odszkodowanie zależy od długości opóźnienia w przybyciu do miejsca docelowego. Ponadto, gdy pasażerowie czekają na opóźniony start w samolocie, mają prawo dostępu do działających toalet, właściwej wentylacji i temperatury, a także jedzenia i picia oraz do możliwości komunikowania się z osobami spoza samolotu. W przypadku zagubienia lub utraty bagażu z winy linii lotniczych, przewoźnik ponosi odpowiedzialność do wysokości ok. 2100 USD za loty krajowe.
Wiele rozwiązań wprowadzonych w Kanadzie jest wzorowanych na europejskich przepisach regulujących prawa pasażerów. Wprowadzone w Kanadzie rozwiązania zapewniają dalej idącą ochronę pasażerom i przyznają im szerszy zakres uprawnień, a także nakładają wyższy standard w zakresie obowiązków informacyjnych niż ustawodawstwo unijne. - mówi Kamila Szczygieł, adwokat z firmy GIVT, zajmującej się uzyskiwaniem odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty oraz w przypadku odmowy wejścia na pokład.
Na dostosowanie się i wprowadzenie kolejnych udogodnień dla pasażerów dano przewoźnikom 6 miesięcy. Druga faza zmian, obowiązująca od 15 grudnia, dotyczy przede wszystkim minimalnej wysokości odszkodowań za opóźnienie lub odwołanie lotu, które są obliczane na podstawie długości opóźnienia po przylocie do miejsca docelowego i wynoszą:
Ponadto, już przy 2-godzinnym opóźnieniu linia lotnicza powinna zapewnić pasażerom jedzenie i napoje oraz umożliwić komunikację, np. poprzez bezpłatne wi-fi. W przypadku przesunięcia startu na kolejny dzień, linie lotnicze muszą zapewnić pasażerom bezpłatne zakwaterowanie, wraz z niezbędnym transportem. Gdy opóźnienie przekroczy 3 godziny, linia lotnicza musi zarezerwować pasażerowi bilety na kolejny dostępny lot. Jeśli pasażer dobrowolnie z niego zrezygnuje, przysługuje mu zwrot ceny biletu, a także rekompensata w wysokości 400 C$ (w przypadku dużych linii lotniczych) i 125 C$ (gdy podróżuje z mniejszym przewoźnikiem). Pasażerowie mają rok od daty wylotu na złożenie wniosku do linii lotniczej o wypłatę odszkodowania. Odpowiedź na reklamację powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni.
Należy pamiętać, że odszkodowanie za zakłócenia podczas lotu podlegającego zarówno przepisom kanadyjskim, jak i UE, można uzyskać wyłącznie raz - albo od strony kanadyjskiej, albo od unijnej - dodaje Kamila Szczygieł, adwokat z firmy GIVT.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
IGHP: obniżki cen nie poprawiły sytuacji hotelarzy
Air France z rozkładem na poziomie 90 proc. lotów sprzed pandemii
Jak będą wyglądać dworce przyszłości?
Sąd UE rozpatrzył skargi Ryanair na pomoc dla innych przewoźników
Ile potrwa hossa na rynku hotelowym?
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali Polacy
Niedzielski: szczegółowy plan odmrażania w przyszłym tygodniu
Enter Air ze stratą w pierwszym kwartale
Mordaszow przekazał udziały w TUI własnej żonie
SITE Poland prezentowało ofertę polskiej turystyki biznesowej na SITE NITE
PIT przypomina o złożeniu oświadczeń dot. rekompensat za prąd
Spotkania biznesowe coraz ważniejsze dla restauratorów
Niemcy usunęły Polskę z listy obszarów ryzyka
Turystyka aktywna przyciągnie turystów do Macedonii?
Motywacja w hotelu - kij czy marchewka?
Ankieta dot. jakości w biurze podróży