Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Kolejny przewoźnik pod lupą UOKiK
Gdzie Polacy latali sami na wakacje?
ECTAA: Potrzebne jest prawo chroniące pasażerów linii lotniczych
W ciągu dwóch lat upadło 36 linii lotniczych, jednak nie powstał żaden fundusz w celu ochrony pasażerów przed upadłościami. Zdaniem ECTAA należy utworzyć obowiązkowy mechanizm chroniący pasażerów, którego koszty ponosiliby przewoźnicy.
Francuska linia lotnicza Aigle Azur to najnowsza pozycja na długiej liście linii lotniczych, które zawiesiły swoją działalności. Tym razem poszkodowanych zostało ponad 13 000 podróżnych pozostawionych bez opieki oraz tysiące pasażerów, którzy zdążyli wykupić bilety - teraz już bezwartościowe. To kolejny dowód na brak właściwej ochrony konsumentów na wypadek upadłości czy zawieszenia działalności przez linie lotnicze.
Druga co do wielkości francuska linia lotnicza Aigle Azur z dniem 7 września zawiesiła działalność. Na stronie internetowej przewoźnika znajduje się informacja o odwołaniu wszystkich lotów i instrukcja dla pasażerów, jak zakupić bilet powrotny.
Paweł Niewiadomski, prezes ECTAA powiedział: "Po każdej upadłości linii lotniczej sytuacja jest taka sama - pasażerowie pozostają za granicą bez żadnego wsparcia i na własną rękę muszą zaopatrzyć się w bilety powrotne, bez realnych szans na zwrot pieniędzy za niewykorzystane. W chwili obecnej pasażerowie, wykupujący sam przelot, nie są odpowiednio chronieni".
Unijna dyrektywa w sprawie podróży zorganizowanych zabezpiecza pasażerów, podróżujących w ramach imprezy turystycznej, także przed upadłościami linii lotniczych. Mechanizm ten nie obejmuje jednak pasażerów, którzy wykupili tylko przelot. Biura podróży i organizatorzy wycieczek są objęci obowiązkiem posiadania kosztownych gwarancji finansowych i/lub ubezpieczenia na wypadek niewypłacalności. Wobec przewoźników nie stosuje się jednak równoważnych wymagań, które zwiększyłyby ochronę ich klientów.
Obecna struktura branży lotniczej w Europie wskazuje, że w nadchodzących latach będzie postępować konsolidacja rynku, co najprawdopodobniej spowoduje dalsze upadłości linii lotniczych. ECTAA ubolewa nad faktem, że ustawodawcy unijni i krajowi nie są na tyle zdeterminowani, by objąć ochroną swoich obywateli. Pomimo przekonujących wyników dwóch dużych badań dotyczących upadłości europejskich linii lotniczych, które oceniały ich wpływ na pasażerów i wskazywały możliwe rozwiązania, europejscy ustawodawcy nie zdecydowali się na ustanowienie prawa chroniącego pasażerów.
ECTAA przyjmuje to z rozczarowaniem, tym bardziej że badanie z 2011 r. jasno wykazało, że najbardziej skutecznym rozwiązaniem tego problemu będzie wprowadzenie ogólnego funduszu rezerwowego w celu ochrony pasażerów przed upadłościami linii lotniczych.
ECTAA od wielu lat wzywa do utworzenia obowiązkowego mechanizmu chroniącego pasażerów, którego koszty ponosiliby przewoźnicy. Podsumowując, Paweł Niewiadomski stwierdził: "Potrzebujemy równych szans dla wszystkich pasażerów i zagwarantowania podróżującym rozwiązań, które w przypadku upadłości linii lotniczej umożliwią im po prostu bezpieczny powrót do kraju i zwrot kosztów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pasażerowie linii lotniczych nie mają ochrony
[2019-09-12 15:52 31.0.86.*]
Co ta ECTAA znowu. Wczesniej pozywa IATA a teraz? Zwykle przewoznicy nie upadaja z dnia na dzien, tak jak biura podrozy. O kondycji finansowej firmy wiadomo zwykle z duzym wyprzedzeniem, więc skoro ktos kupil bilet to jest teho świadomy. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Travelplanet.pl: Turyści pytają o Turcję i Maltę
FlixBus - naszym konkurentem jest samochód
Ile można zarobić po turystyce?
Jest decyzja w sprawie cen wiz do Egiptu
IGHP: obniżki cen nie poprawiły sytuacji hotelarzy
Air France z rozkładem na poziomie 90 proc. lotów sprzed pandemii
Sytuacja biznesowa w branży kształtuje się pomyślnie
O odszkodowanie za opóźniony lot będzie można się starać nawet bez karty pokładowej?
Kto zwyciężył w Turystycznych Mistrzostwach Blogerów
Najbardziej pożądane greckie kierunki
Turcja pokonuję Grecję i Egipt
Ile potrwa hossa na rynku hotelowym?
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali Polacy
Prezes Air France-KLM rezygnuje ze stanowiska
Dominikana przedłuża program darmowych ubezpieczeń od COVID-19 dla turystów
Rajska wyspa ponownie dostępna dla turystów?
Inwestycja w Nadgoplańskim Parku Tysiąclecia na ukończeniu
Kanada zmieniła przepisy dotyczące transportu lotniczego
PIT przypomina o złożeniu oświadczeń dot. rekompensat za prąd