TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Mniejsze zyski w Emirates

Grupa Emirates ogłosiła dzisiaj wyniki za pierwsze półrocze 2018-19. Grupa odnotowała stały wzrost przychodów w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim, jednak zyski zmniejszyły się z uwagi na znaczny wzrost cen ropy, niekorzystne zmiany kursów walut na niektórych rynkach oraz inne wyzwania stojące przed przewoźnikiem i całą branżą.


Przychody Grupy Emirates w pierwszych 6 miesiącach roku finansowego 2018-19 wyniosły 54,4 mld AED (14,8 mld USD), o 10% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy wyniosły 49,4 mld AED (13,5 mld USD).

Rentowność spadła o 53% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku - w tym półroczu grupa odnotowała zysk netto w wysokości 1,1 mld AED (296 mln USD). Erozję zysków spowodował przede wszystkim znaczny wzrost cen paliwa (o 37%) w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym, a także niekorzystny wpływ wahań kursów walutowych na niektórych rynkach.

Stan środków finansowych Grupy na 30 września 2018 r. wynosił 21,5 mld AED (5,9 mld USD) w porównaniu z 25,4 mld AED (6,9 mld USD) w dniu 31 marca 2017 r.

W pierwszej połowie roku 2018-19 linie Emirates i spółka dnata odnotowały stabilny wzrost. Zapotrzebowanie na nasze znakomite produkty i usługi pozostaje wysokie, a nasze poszczególne spółki utrzymały klientów i pozyskały nowych, czego odzwierciedleniem są nasze przychody. Jednak wysokie koszty paliwa i dewaluacje walut w takich krajach jak Indie, Brazylia, Angola czy Iran pomniejszyły nasze zyski o około 4,6 mld AED - powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.

Aktywnie odpowiadamy na liczne wyzwania stojące przed naszą linią i całą branżą, w tym nieustanną presję na obniżanie marż czy niestabilną sytuację polityczno-gospodarczą w naszym regionie i innych częściach świata. Uważnie kontrolujemy koszty, na które mamy wpływ, i zamierzamy nadal zwiększać efektywność poprzez wdrażanie nowych procesów technologicznych i biznesowych - dodał Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum.

W ostatnim półroczu liczba pracowników Grupy zmniejszyła się o 1% w porównaniu z 31 marca 2018 r. ze 103 363 do 101 983 osób. Był to w dużym stopniu rezultat naturalnego procesu odchodzenia pracowników w połączeniu z wolniejszym tempem rekrutacji w miarę kontynuowania wewnętrznych programów Grupy na rzecz zwiększenia wydajności poprzez wdrażanie nowych technologii i reorganizację pracy.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy roku finansowego 2018-19 linie Emirates pozyskały 8 szerokokadłubowych samolotów - 3 Airbusy A380 i 5 Boeingów 777. Do końca roku finansowego flotę zasili kolejnych 5 maszyn. Oprócz tego przewoźnik wycofał z eksploatacji 7 starszych samolotów, a do 31 marca 2019 r. ze służby odejdą kolejne 4. Wieloletnia strategia inwestowania w najnowocześniejsze samoloty szerokokadłubowe pozwala przewoźnikowi zwiększyć całkowitą wydajność i jakość usług.

W pierwszym półroczu tego roku finansowego linie Emirates otworzyły nowe połączenia pasażerskie do Londynu-Stansted (Wielka Brytania) i Santiago (Chile). Przewoźnik wprowadził także nowe połączenie z Dubaju przez Bali do Auckland. 30 września globalna sieć połączeń Emirates obejmowała 161 miejscowości w 85 krajach. Flota przewoźnika obejmowała 269 samoloty, w tym samoloty towarowe.

Linie Emirates rozwinęły współpracę z flydubai, oferując pasażerom jeszcze więcej korzyści dzięki połączeniu programów lojalnościowych obu przewoźników w ramach Emirates Skywards. Na pasażerów czeka także większy wybór połączeń - linie Emirates i flydubai zsynchronizowały rozkłady lotów w ramach uzupełniających się siatek połączeń, tworząc nowe trasy wiodące przez Dubaj, a także otworzyły w pierwszej połowie 2018-19 nowe połączenia, m.in. do Kinszasy (Demokratyczna Republika Konga), Krakowa (Polska) i Katanii (Włochy).

Całkowite oferowanie w pierwszych 6 miesiącach bieżącego roku finansowego wzrosło nieznacznie o 3% do 31,8 mld ATKM. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) wzrosła o 4%, natomiast przepływ pasażerów mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) zwiększył się o 6%. Średni współczynnik wypełnienia miejsc (ang. Passenger Seat Factor) wyniósł 78,8%, w porównaniu z 77,2% w roku ubiegłym.

W dniach od 1 kwietnia do 30 września 2018 r. linie Emirates przewiozły 30,1 mln pasażerów, o 3% więcej w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Wielkość przewiezionego ładunku nie uległa znaczącej zmianie i wyniosła 1,3 mln ton, natomiast zysk z przewozu towarów zwiększył się o 11%. Dobre wyniki są rezultatem przemyślanych inwestycji Emirates SkyCargo w produkty i usługi stworzone z myślą o najważniejszych sektorach, które zapewniają przewoźnikowi wyraźną przewagą konkurencyjną na wychodzącym z kryzysu światowym rynku lotniczym cargo.

W pierwszej połowie roku finansowego 2018-19 zysk netto linii Emirates wyniósł 226 mln AED (62 mln USD), o 86% mniej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 48,9 mld AED (13,3 mld USD) wzrosły o 10% w porównaniu z 44,5 mld AED (12,1 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rezultat ten był możliwy dzięki zwiększonej elastyczności w kontroli oferowania, a lepsze wykorzystanie miejsc pomimo wzrostu cen biletów odzwierciedla wysokie zapotrzebowanie pasażerów na produkty Emirates.

Koszty operacyjne Emirates wzrosły o 13% przy zwiększeniu całkowitego oferowania o 3%. Koszty paliwa wzrosły średnio o 42% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim, głównie ze względu na wzrost cen ropy (o 37% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym) i zwiększenie dostaw paliwa o 4% w związku z rozwojem operacji lotniczych floty Emirates. Paliwo wciąż stanowi największą część kosztów ponoszonych przez linie - 33% kosztów operacyjnych, w porównaniu z 26% w pierwszym półroczu poprzedniego roku.

dnata
Spółka dnata stopniowo rozwija swoje oddziały, które obecnie znajdują się w przeszło 35 krajach. W pierwszej połowie roku 2018-19 działalność międzynarodowa dnata stanowiła ponad 68% przychodów spółki.

Przychody dnata, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 7,0 mld AED (1,9 mld USD) zwiększyły się o 11% w porównaniu z odnotowanym w zeszłym roku przychodem na poziomie 6,3 mld AED (1,7 mld USD). Wynik ten spółka zawdzięcza dynamicznemu rozwojowi organicznemu, szczególnie w dziale International Airport Operations.

Całkowity zysk dnata wzrósł o 31% do 861 mln AED (235 mln USD). Powyższa kwota uwzględnia zysk z jednorazowej transakcji zbycia 22% udziałów w spółce specjalizującej się w zarządzaniu podróżami Hogg Robinson Group (HRG) podczas przejęcia HRG przez Amex Travel Business Group. Bez wspomnianej transakcji zysk dnata zmniejszyłby się o 18% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.

Obsługa lotniskowa w dalszym ciągu generuje największą część przychodu dnata - 3,6 mld AED (976 mln USD), co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Liczba samolotów obsłużonych przez dnata wzrosła o 6% do 350 052. Ponadto spółka przeładowała 1,5 mln ton cargo, o 2% więcej niż w roku poprzednim.

Jest to rezultat pozyskania nowych zamówień i dobrych wyników biznesowych na kluczowych rynkach, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, ZEA, Australii i Włoszech. W pierwszym półroczu 2018-19 dnata rozwinęła działalność we Włoszech, zwiększając udziały w Airport Handling SPA, spółce z Mediolanu świadczącej obsługę naziemną, z 30 do 70%. Ponadto rozpoczęła obsługę pasażerów na lotnisku Johna F. Kennedy ego w Nowym Jorku. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich dnata nabyła pakiet większościowy akcji DUBZ, spółki zajmującej się przechowywaniem i dostawą bagażu, która rozszerza swoją ofertę usług dla pasażerów.

Dział turystyczny przyniósł dnata przychody w wysokości 1,7 mld AED (456 mln USD), czyli o 9% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Rzeczywista sprzedaż netto działu wzrosła o 6% do 5,9 mld AED (1,6 mld USD).

Było to możliwe dzięki dobrym wynikom działu turystycznego w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, przychodom spółki Destination Asia przejętej przez dnata we wrześniu 2017 r. oraz rozwojowi działalności w Wielkiej Brytanii, do którego dodatkowo przyczyniło się umocnienie kursu funta szterlinga do dolara amerykańskiego. Pod koniec września spółka weszła na rynek niemiecki wraz z przejęciem biura podróży Tropo, specjalizującego się w pakietach turystycznych, wycieczkach last minute i rezerwacjach hotelowych.

Przychody z usług cateringu pokładowego dnata wyniosły 1,1 mld AED (311 mln USD), o 4% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. W pierwszej połowie roku finansowego liczba dostarczonych posiłków wzrosła o 2% do 31,0 mln.

Presję na obniżanie marż, szczególnie na rynku australijskim, zrównoważyły dobre wyniki działalności Alpha Group oraz większa liczba dostarczonych posiłków dzięki rozwijającej się działalności w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Czechach i Szardży (ZEA)




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
emirates wyniki półrocze 2018 zysk przychód wzrost




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję