Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie

Czego przewoźnicy powinni się wystrzegać przy rozpatrywaniu reklamacji?
Reklamacje to niewygodny temat dla większości przedsiębiorstw. Jedne radzą sobie z nimi lepiej, inne gorzej. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestawienie nadużyć, jakie pojawiają się u przewoźników lotniczych przy rozpatrywaniu skarg pasażerów. Czego lepiej się wystrzegać?
Lista nadużyć przewoźników lotniczych została opracowana na podstawie skarg wpływających do ECK Polska.
- Przewoźnik do rozpatrzenia reklamacji żąda wydania oryginałów dokumentów (PIR, paragonów, faktury).
- Przewoźnik ogranicza możliwości składania reklamacji np. przyjmuje je wyłącznie pocztą tradycyjną.
- Przewoźnik do uznania reklamacji wymaga stwierdzenia uszkodzenia bagażu przez niezależnego eksperta - osobę trzecią. Linia lotnicza bierze odpowiedzialność za szkodę dopiero, gdy osoba ta zaświadczy o nieprzydatność walizki do dalszego użytkowania.
- Reklamacje dotyczące bagażu są przyjmowane wyłącznie bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego.
- Przewoźnik, który zgubił lub zniszczył bagaż ogranicza się do zakupu nowej walizki/jej wymiany (za pośrednictwem zewnętrznej firmy), a nie zgadza się na wypłatę odszkodowania.
- Przewoźnik często nie wypłaca odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo wypłaca 50% poniesionych kosztów, ewentualnie 100% za kosmetyki i bieliznę a 50% za pozostałe ubrania.
- Linie lotnicze wyłączają swoją odpowiedzialność za błędy w procesie rezerwacji, wynikające z awarii strony internetowej lub systemu rezerwacyjnego.
- Przewoźnik realizuje obowiązek "opieki" podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit.
- Z powodu niewystarczającej ilości miejsca na pokładzie załoga wymaga, aby przed wejściem na pokład oddać bagaż podręczny pracownikom. Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty.
- W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty, powołując się na swoje wewnętrzne regulacje (np. maksymalnie 3-gwiazdkowy hotel, w określonej odległości od lotniska).
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Według IGHP sierpień prawie wspaniały dla hotelarzy
Wybrano nowego członka zarządu Harmony Hotels
Jak prezentuje się start przyszłorocznej sprzedaży?
Emirates Group Security i Uniwersytet Arizony podpisują umowę o wzajemnej współpracy akademickiej
Dofinansowanie na projekty turystyczne
Wizz Air miał problem z biletami
jak skomentujecie nowy wpis na blogu prezesa TUI
IGGP: Nie widzimy podstaw do zakazywania działalności w ogródkach restauracyjnych
Albania i Macedonia Północna bliżej rozpoczęcia rozmów akcesyjnych do UE
Bliżej wydłużenia ważności certyfikatów covidowych
W czasie lotu dzieci się nudzą
Początek roku nie napawa hotelarzy optymizmem
Sprzedaż wolnocłowa w portach zwiększy zainteresowanie rejsami w Grecji?
Podróż na Święta bywa stresująca
Grecja: Pasażerowie mogą wypełnić PLF w dowolnym momencie
Dokąd Polacy pojadą z biurami podróży na ferie?
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green Key
IATA przedstawia pomysły na odbudowę ruchu lotniczego
Ecco Holiday prezentuje egzotyczną ofertę na sezon 2019/20
Zamieszanie z przepakowaniem bagaży na wycieczkach FUNCLUB-u z Poznania