Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Czego przewoźnicy powinni się wystrzegać przy rozpatrywaniu reklamacji?
Reklamacje to niewygodny temat dla większości przedsiębiorstw. Jedne radzą sobie z nimi lepiej, inne gorzej. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestawienie nadużyć, jakie pojawiają się u przewoźników lotniczych przy rozpatrywaniu skarg pasażerów. Czego lepiej się wystrzegać?
Lista nadużyć przewoźników lotniczych została opracowana na podstawie skarg wpływających do ECK Polska.
- Przewoźnik do rozpatrzenia reklamacji żąda wydania oryginałów dokumentów (PIR, paragonów, faktury).
- Przewoźnik ogranicza możliwości składania reklamacji np. przyjmuje je wyłącznie pocztą tradycyjną.
- Przewoźnik do uznania reklamacji wymaga stwierdzenia uszkodzenia bagażu przez niezależnego eksperta - osobę trzecią. Linia lotnicza bierze odpowiedzialność za szkodę dopiero, gdy osoba ta zaświadczy o nieprzydatność walizki do dalszego użytkowania.
- Reklamacje dotyczące bagażu są przyjmowane wyłącznie bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego.
- Przewoźnik, który zgubił lub zniszczył bagaż ogranicza się do zakupu nowej walizki/jej wymiany (za pośrednictwem zewnętrznej firmy), a nie zgadza się na wypłatę odszkodowania.
- Przewoźnik często nie wypłaca odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo wypłaca 50% poniesionych kosztów, ewentualnie 100% za kosmetyki i bieliznę a 50% za pozostałe ubrania.
- Linie lotnicze wyłączają swoją odpowiedzialność za błędy w procesie rezerwacji, wynikające z awarii strony internetowej lub systemu rezerwacyjnego.
- Przewoźnik realizuje obowiązek "opieki" podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit.
- Z powodu niewystarczającej ilości miejsca na pokładzie załoga wymaga, aby przed wejściem na pokład oddać bagaż podręczny pracownikom. Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty.
- W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty, powołując się na swoje wewnętrzne regulacje (np. maksymalnie 3-gwiazdkowy hotel, w określonej odległości od lotniska).
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Dział dla turystów:
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Według IGHP sierpień prawie wspaniały dla hotelarzy
Wybrano nowego członka zarządu Harmony Hotels
Jak prezentuje się start przyszłorocznej sprzedaży?
Emirates Group Security i Uniwersytet Arizony podpisują umowę o wzajemnej współpracy akademickiej
Dofinansowanie na projekty turystyczne
Wizz Air miał problem z biletami
jak skomentujecie nowy wpis na blogu prezesa TUI
IGGP: Nie widzimy podstaw do zakazywania działalności w ogródkach restauracyjnych
Albania i Macedonia Północna bliżej rozpoczęcia rozmów akcesyjnych do UE
Bliżej wydłużenia ważności certyfikatów covidowych
W czasie lotu dzieci się nudzą
Początek roku nie napawa hotelarzy optymizmem
Sprzedaż wolnocłowa w portach zwiększy zainteresowanie rejsami w Grecji?
Podróż na Święta bywa stresująca
Grecja: Pasażerowie mogą wypełnić PLF w dowolnym momencie
Dokąd Polacy pojadą z biurami podróży na ferie?
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green Key
IATA przedstawia pomysły na odbudowę ruchu lotniczego
Ecco Holiday prezentuje egzotyczną ofertę na sezon 2019/20
Zamieszanie z przepakowaniem bagaży na wycieczkach FUNCLUB-u z Poznania