TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Rozpoczęła się XVII edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczyna nabór do tegorocznej edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny. W pierwszym etapie właściciele i zarządcy produktów mogą zgłaszać swoje oferty do regionalnych organizacji turystycznych.


POT od 17 lat co roku prowadzi konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny. Jego celem jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez promowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie, przyjazne turystom i dają wiele możliwości spędzenia wolnego czasu. Przy ocenie kandydatur brane są pod uwagę między innymi dostępność dla turysty, wykorzystanie nowoczesnych technologii czy innowacyjność w rozwoju produktów.

Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej stanowią rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie. Mogą o nie starać się zarówno obiekty, szlaki czy miejsca, jak również cykliczne wydarzenia i imprezy turystyczne. Zachęcam wszystkich przedsiębiorców i włodarzy, aby zgłaszali swoje produkty turystyczne do konkursu - powiedział prezes POT Robert Andrzejczyk.

Produkty turystyczne zgłoszone do konkursu ubiegają się o jeden z czterech rodzajów Certyfikatów. Najbardziej prestiżowym, którego wybór wzbudza najwięcej emocji, jest Złoty Certyfikat, który może otrzymać produkt turystyczny nie wcześniej niż po upływie trzech lat od daty otrzymania Certyfikatu POT. Co roku przyznawanych jest aż 10 Certyfikatów POT, dla produktów które spełniają wszelkie kryteria oceny i są na rynku dłużej niż dwa lata. Od ubiegłego roku kapituła konkursowa może także wyróżnić Certyfikatem Specjalnym produkty turystyczne, które są na rynku krócej niż przez dwa lata, ale już mają duży potencjał. Głos w konkursie POT mają także użytkownicy sieci i mediów społecznościowych. Tworzą oni co roku rodzaj ogólnopolskiej kapituły konkursowej. Kierując się subiektywną oceną i wrażeniami po odwiedzeniu danych miejsc, w głosowaniu internetowym wybierają jeden produkt, który otrzymuje Certyfikat Internautów.

Pierwszy etap konkursu trwać będzie do 10 września, do tego dnia regionalne organizacje turystyczne mają czas, by desygnować swoich kandydatów do etapu ogólnopolskiego. Terminy składania zgłoszeń do ROT-ów mogą być inne dla każdego regionu. O dokładnym terminie rozpoczęcia i zakończenia etapu regionalnego decydują poszczególne regionalne organizacje turystyczne. Do I etapu konkursu będzie można zgłaszać produkty turystyczne przez stronę: konkurs.pot.gov.pl - powiedział Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej w POT i przewodniczący kapituły konkursu.

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 150 tys. złotych.

W ubiegłym roku laureatem głównej nagrody zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, zgłoszone przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
polska organizacja turystyczna konkurs produkt turystyczny certyfikat pot




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję