Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- STARSZY SPECJALISTA D/S TURYSTYKI - dział...
- Psycholog/Pedagog/Socjoterapeuta/ 28.02-2.03
- Poszukiwana pielęniarka/ratownik med.
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- rozszerzenie oferty, przewodnictwo
- Kraków- specjalista d/s turystyki
- Doradca Klienta d/s turystyki PRUSZKÓW
- Rezydent Hotelowy GRECJA
Zobacz także
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln pasażerów
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z turystyki
Turcja chwali się wzrostem przyjazdów
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000 roku
Boeing przyzna się do oszustwa
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Ryanair spodziewa się trudnego roku
Od połowy marca większość floty Ryanair została uziemiona w związku z zakazem ruchu lotniczego. Przewoźnik opublikował swoje wyniki finansowe
Ograniczenia zmniejszyły ruch w marcu i w ciągu całego roku, o ponad 5 mln gości i obniżyły zyski w roku obrachunkowym Ryanair, kończącym się 31 marca 2020 r., o ponad 40 mln euro.
Zgodnie z aktualizacją z 1 maja, Ryanair spodziewa się, że w pierwszym kwartale (kwiecień-czerwiec) obsłuży mniej niż 1% swojego planowanego programu lotów. W drugim kwartale (lipiec-wrzesień) spodziewany jest powrót do obsługi lotów, a Ryanair spodziewa się, że obsłuży nie więcej niż 50% swojego pierwotnego docelowego ruchu w drugim kwartale (44,6 mln), ponieważ na rezerwacje będą miały wpływ ograniczenia dotyczące zdrowia (kontrola temperatury i pokrycie twarzy pasażerów i personelu) oraz wymogi dotyczące kwarantanny.
Sprzedaż Grupy Ryanair, w omawianym okresie wzrosła o 10% do 8,5 mld euro. Przychody planowane, dzięki wzrostowi ruchu o 4% do 149 mln euro i wzrostowi cen o 2%, wzrosły o 6% do 5,6 mld euro. Współczynnik wypełnienia miejsc w samolotach spadł o 1 punkt procentowy i wyniósł 95 proc. Ograniczenia lotów Covid-19 i uziemienia samolotów w drugiej połowie marca zmniejszyły ruch o ponad 5 mln w IV kw. Przychody z dodatkowych usług wzrosły o 20% do 2,9 mld euro, ponieważ więcej pasażerów wybierało usługi pierwszeństwa przy wejściu na pokład, czy wyboru miejsca.
Koszty ponoszone przez irlandzką grupę lotniczą na paliwo wzrosły o 14% (+335 mln euro) do 2,8 mld euro z powodu wyższych cen i 4% wzrostu ruchu. Na koszty jednostkowe paliw negatywny wpływ miał 48% spadek ruchu w marcu (-5,2 mln gości) z powodu uziemienia przez epidemię Covid-19 i w rezultacie wzrosły o 4% (wyprzedzając +2%). Wyższe koszty personelu (wyższe wynagrodzenia pilotów i wyższy współczynnik załóg w związku ze zwolnieniem tempa rezygnacji pilota do zera) oraz koszty obsługi technicznej (przedłużenie służby starszych samolotów, ze względu na opóźnienia w dostawie Boeinga MAX) zostały zrekompensowane spadkiem kosztów ponoszonych z tytułu odszkodowań za opóźnione loty, oraz niższe opłatay trasowymi.
W omawianym okresie, Buzz zwiększył swoją flotę do 45 Boeingów 737 i otworzył nowe bazy w Pradze i Budapeszcie.
Lauda osiągała słabsze wyniki w roku obrachunkowym 2020 ze względu na silną konkurencję cenową ze strony spółek zależnych Lufthansy na jej głównych rynkach austriackim i niemieckim. Ruch wzrósł jednak do 6,4 mln przy wysokich współczynnikach obciążenia. Ze względu na epidemię Covid-19, Lauda musiała całkowicie przemyśleć swoją strategię i znacznie obniżyć swoje plany rozwoju. Zespół zarządzający przedsiębiorstwa wdraża plany restrukturyzacji i redukcji kosztów, a obecnie prowadzi rozmowy z pracownikami i związkami zawodowymi na temat oszczędności personelu, aby zabezpieczyć przyszłość wiedeńskiej bazy. Przewoźnik ostrzega, że brak porozumienia w sprawie redukcji kosztów spowoduje zamknięcie bazy w Wiedniu, z końcem maja.
Malta Air, która latem ubiegłego roku stała się czwartą linią lotniczą Grupy, odnotowała silny wzrost w roku obrachunkowym 2020. Posiadając flotę liczącą prawie 120 samolotów, przejęła francuskie, niemieckie, włoskie i maltańskie bazy Grupy. Podobnie jak Buzz, Lauda i Ryanair DAC, także i ona dokonuje przeglądu wszystkich obszarów swojej bazy kosztowej, aby zachować konkurencyjność na swoich głównych rynkach, na których będzie konkurować z dotychczasowymi przewoźnikami ratowanymi przez rząd.
Ryanair DAC osiągnął dobre wyniki i otworzył nowe rynki w Armenii, Gruzji i Libanie. Jego flota zmniejszyła się jednak do 275 Boeingów 737, ponieważ zarówno Buzz, jak i Malta Air przejęły działalność lotniczą dla grupy. Punktualność wzrosła do ponad 90% (bez opóźnień spowodowanych strajkami kontrolerów lotów).
Obecne saldem gotówkowym w wysokości 4,1 mld EUR ( Ryanair pozyskał ostatnio 600 mln GBP w ramach brytyjskiego systemu Covid Corporate Financing Facility) oraz 330 nieobciążonych samolotów Boeing 737 (77% posiadanej floty).
Zarząd grupy spodziewa się, że rok obrachunkowy, który zakończy się 31 marca 2021 roku. Prowadzone są negocjacje w sprawie zwolnień grupowych wśród pilotów i personelu pokładowego, a także obniżek pensji, o czym pisaliśmy w aktualności Ryanair likwiduje 250 etatów pracowników biurowych
Grupa spodziewa się odnotować, w pierwszym kwartale roku obrachunkowego 2021 stratę w wysokości ponad 200 mln EUR. Mniejsza strata spodziewana jest w drugim kwartale (szczyt lata) ze względu na znaczny spadek ruchu i cen ze strony uziemienia Covid-19. Obecnie Grupa spodziewa się, że w 2021 r. przewiezie mniej niż 80 mln pasażerów (prawie 50% poniżej pierwotnego celu 154 mln).
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział dla turystów:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Starsze aktualności:
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
eSky zawalczy o rynek
Turystyka z gorszą obsługą
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
B&B HOTELS wchodzi na nowe
FlixBus zwiększa liczbę destynacji
Ryanair rozszerza ofertę lotów łączonych
Oficjalne otwarcie hotelu w Piotrkowie Trybunalskim
Kampania FLY.PL o podróżowaniu w pandemii nagrodzona
Wyższe opłaty na Lotnisku Chopina
Adepci sztuki kulinarnej poznali tajniki pracy sommeliera wodnego
Wrocław najlepszą europejską destynacją
Enter Air rozszerzył zakres współpracy z TUI Poland
IATA prognozuje ile zarobią linie lotnicze
Nowy dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji Turystycznej
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether formalizuje swoją działalność
Jak biura mają rozliczać VAT? Rzecznik generalny TSUE wydał opinię
transport z Lodzi na lotnisko Okecie w nocy 13.12