Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Miniony rok był lepszy dla gdańskiej turystyki
Gdańska Organizacja Turystyczna zaprezentowała badania ruchu turystycznego w Gdańsku, w roku 2021. Dzięki nim wiemy, że poprzedni rok był bardzo udany i widać zdecydowaną poprawę po pandemicznym roku 2020.
W roku 2021 Gdańsk odwiedziło łącznie 3 037 tys. gości. Na tę liczbę złożyło się 1,78 mln turystów i 1,25 mln jednodniowych odwiedzających. Jest to wzrost aż o 53% w stosunku do roku 2020, kiedy Gdańsk odwiedziło niespełna 2 mln osób.
Goście krajowi stanowili blisko 86 % ruchu turystycznego. Odwiedzali Gdańsk przyjeżdżając głównie z województwa pomorskiego a także z kujawsko-pomorskiego (15%) i z Mazowsza (10%). Z kolei turyści zagraniczni to przede wszystkim Niemcy - 41% oraz Skandynawowie - 14%. Warte odnotowania jest pojawienie się większej liczby gości z Czech i Hiszpanii (po ok. 5%).
Gdańsk jest miastem bezpiecznym i niezmiennie popularnym. Bardzo cieszy wyraźny wzrost liczby turystów w stosunku do roku 2020, który był rokiem trudnym, nie tylko dla turystyki- zaznaczył podczas briefingu prasowego poświęconego podsumowaniu roku 2021, zastępca prezydenta Gdańska Piotr Borawski.
Z kolei prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej Łukasz Wysocki podkreślał rosnącą liczbę połączeń lotniczych Gdańska oraz awizowanych zawinięć statków turystycznych do portu. To znak, że trend covidowy się odwrócił - zaznaczył Wysocki. Jeśli chodzi o sposób podróżowania, to najczęściej wybierano samochód (68%), pociąg (blisko 18%) oraz samolot (8%).
Ci, którzy nocowali, decydowali się na hotel (29%), wynajęte mieszkanie (15%) oraz pobyt u znajomych/rodziny (15%)
Jakie miejsca cieszyły się największą popularnością? Były to: Westerplatte - 30%, molo w Brzeźnie (24%) a także park i katedra w Oliwie (blisko 23%). Z kolei jeśli chodzi o spędzanie czasu to królowały spacery (52%), zwiedzanie (również 52%) oraz zakupy (27%). Ocena pobytu w Gdańsku - to 8.9 w skali 10 punktowej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
MSiT chce 10 strategii dla
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Dział hotele, pensjonaty:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
MSiT chce 10 strategii dla
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Ile odszkodowań powinien zapłacić Ryanair?
Chorwacja zakończy rok na plusie
Malta jednak wpuści niezaszczepionych
Należąca do Rainbow spółka hotelarska kupiła nowy obiekt
Mieszkańcy Mazowsza nie chcą zamknięcia Lotniska Chopina
Ograniczenie wstępu do Wenecji w fazie testów
Nowy zarząd Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel
Które lotniska najlepiej wypadły w rankingu AirHelp?
Anex Tour Poland oferuje dynamiczne pakietowanie
Wakacje.pl podsumowują zeszłoroczne trendy
Centrum Amsterdamu bez wynajmu krótkoterminowego
Jest szansa na powrót do stacjonarnych zajęć w szkołach
POT zachęca osoby niepełnosprawne do podróżowania
Prośba o wycenę mebli kuchennych / gastronomicznych
Drezno zaprezentuje się jako destynacja dla MICE
Wyniki finansowe Enter Air za 2021 r.
Sun&Snow: brak ferii może pozbawić branżę 1/3 przychodów
KLM testuje elektryczny samolot
GlobalData: Turyści będą ciąć koszty, ale nie zrezygnują z wyjazdów
dlaczego polskie biura podróży nie obniżają cen przy spadku kursów