Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Miniony rok był lepszy dla gdańskiej turystyki
Gdańska Organizacja Turystyczna zaprezentowała badania ruchu turystycznego w Gdańsku, w roku 2021. Dzięki nim wiemy, że poprzedni rok był bardzo udany i widać zdecydowaną poprawę po pandemicznym roku 2020.
W roku 2021 Gdańsk odwiedziło łącznie 3 037 tys. gości. Na tę liczbę złożyło się 1,78 mln turystów i 1,25 mln jednodniowych odwiedzających. Jest to wzrost aż o 53% w stosunku do roku 2020, kiedy Gdańsk odwiedziło niespełna 2 mln osób.
Goście krajowi stanowili blisko 86 % ruchu turystycznego. Odwiedzali Gdańsk przyjeżdżając głównie z województwa pomorskiego a także z kujawsko-pomorskiego (15%) i z Mazowsza (10%). Z kolei turyści zagraniczni to przede wszystkim Niemcy - 41% oraz Skandynawowie - 14%. Warte odnotowania jest pojawienie się większej liczby gości z Czech i Hiszpanii (po ok. 5%).
Gdańsk jest miastem bezpiecznym i niezmiennie popularnym. Bardzo cieszy wyraźny wzrost liczby turystów w stosunku do roku 2020, który był rokiem trudnym, nie tylko dla turystyki- zaznaczył podczas briefingu prasowego poświęconego podsumowaniu roku 2021, zastępca prezydenta Gdańska Piotr Borawski.
Z kolei prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej Łukasz Wysocki podkreślał rosnącą liczbę połączeń lotniczych Gdańska oraz awizowanych zawinięć statków turystycznych do portu. To znak, że trend covidowy się odwrócił - zaznaczył Wysocki. Jeśli chodzi o sposób podróżowania, to najczęściej wybierano samochód (68%), pociąg (blisko 18%) oraz samolot (8%).
Ci, którzy nocowali, decydowali się na hotel (29%), wynajęte mieszkanie (15%) oraz pobyt u znajomych/rodziny (15%)
Jakie miejsca cieszyły się największą popularnością? Były to: Westerplatte - 30%, molo w Brzeźnie (24%) a także park i katedra w Oliwie (blisko 23%). Z kolei jeśli chodzi o spędzanie czasu to królowały spacery (52%), zwiedzanie (również 52%) oraz zakupy (27%). Ocena pobytu w Gdańsku - to 8.9 w skali 10 punktowej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Ile odszkodowań powinien zapłacić Ryanair?
Chorwacja zakończy rok na plusie
Malta jednak wpuści niezaszczepionych
Należąca do Rainbow spółka hotelarska kupiła nowy obiekt
Mieszkańcy Mazowsza nie chcą zamknięcia Lotniska Chopina
Ograniczenie wstępu do Wenecji w fazie testów
Nowy zarząd Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel
Które lotniska najlepiej wypadły w rankingu AirHelp?
Anex Tour Poland oferuje dynamiczne pakietowanie
Wakacje.pl podsumowują zeszłoroczne trendy
Centrum Amsterdamu bez wynajmu krótkoterminowego
Jest szansa na powrót do stacjonarnych zajęć w szkołach
POT zachęca osoby niepełnosprawne do podróżowania
Prośba o wycenę mebli kuchennych / gastronomicznych
Drezno zaprezentuje się jako destynacja dla MICE
Wyniki finansowe Enter Air za 2021 r.
Sun&Snow: brak ferii może pozbawić branżę 1/3 przychodów
KLM testuje elektryczny samolot
GlobalData: Turyści będą ciąć koszty, ale nie zrezygnują z wyjazdów
dlaczego polskie biura podróży nie obniżają cen przy spadku kursów