TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ferie zimowe nie były w pełni udane

Pomimo, że ferie zimowe 2025 zakończyły się ponad tydzień temu, to w niemal całej Polsce można już poczuć prawdziwy powiew wiosny. To przypomina, że sezon letni coraz bliżej i to właśnie w tym okresie branża turystyczna upatruje nadziei. Bowiem ferie zimowe pozostawiły pewnego rodzaju niedosyt - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród partnerów serwisu Nocowanie.pl.


W badaniu przeprowadzonym przez największy polski portal turystyczny udział wzięło 200 właścicieli obiektów hotelowych. Na pewno jest trudno mówić o pełnym sukcesie podczas dopiero co zakończonych ferii zimowych. Na przeszkodzie, w dużej mierze, stanęła pogoda, która była mało zimowa. Na pewno miało to swoje przełożenie na ruch turystyczny i zainteresowanie noclegami w miejscowościach, w których znajdują się stoki narciarskie. Właściciele obiektów zapytani o to, jak oceniają ruch w trakcie ostatnich ferii zimowych w porównaniu do poprzedniego roku, w 34% ocenili, że był zdecydowanie gorszy. Z kolei 20% partnerów oceniło ruch turystyczny jako zdecydowanie lepszy.

Ciężko jest jednoznacznie ocenić, czy zakończone ferie zimowe były dobre pod względem finansowym dla polskiej branży turystycznej. Warto zauważyć, że aż 58% partnerów zdecydowało się nie podnosić cen, względem ubiegłego roku. Jeśli już, to była to minimalna podwyżka, maksymalnie do 5%. Warto też podkreślić, że wypoczynek podczas ferii był krótki (średnio 4 dni), co również miało przełożenie na finalne wyniki finansowe podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

A skoro o długości wypoczynku mowa, to ten od kilku sezonów znacznie się skraca. Tygodniowy pobyt jest już rzadkością. Blisko 53% respondentów zgodnie stwierdziło, że w czasie ferii zimowych goście spędzili u nich średnio od 3 do 5 nocy. Jedna trzecia badanych odnotowała jeszcze krótsze średnie długości rezerwacji na zaledwie 1-2 dni. Pobyty 6-7 dniowe przeważały u około 14% ankietowanych.

Co okazało się skuteczne w przyciąganiu gości na ferie zimowe 2025? Partnerzy zapytani o to, jakie działania promocyjne okazały się najskuteczniejsze w przyciąganiu gości, jasno podkreślają, że najskuteczniejsza okazała się reklama w mediach społecznościowych (34,5%), promocje cenowe (27,6%), czy reklama w Google (24,1%).

Dla turystów liczy się komfort wypoczynku, dobra lokalizacja i okazyjna cena noclegu. Z punktu widzenia naszego serwisu, dużym sukcesem okazała się kampania promocyjna na ferie zimowe, które pozwoliła zarezerwować noclegi z 20% rabatem. Tego typu promocje cenowe cieszyły się dużą popularnością wśród turystów, którzy szukali komfortowego wypoczynku w dobrej cenie dodaje Rzeszutek.

Były to głównie rodziny z dziećmi - w przypadku 60% respondentów, właśnie ta grupa była najliczniejsza. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokoje z udogodnieniami dla rodzin - taka sytuacja miała miejsce u 40% respondentów. Chętnie rezerwowano też apartamenty 3-6 osobowe (26,7%) oraz domki (23,3%).

Skoro zima, to oczywiste, że rodziny z dziećmi za wszelką cenę dążyły do tego, by ich urlop był możliwie jak najlepszy. Dlatego też, w odpowiedziach naszych partnerów można zauważyć, że najbardziej popularnymi udogodnieniami wśród turystów były atrakcje w miejscowości (51,6%), lokalizacja blisko wyciągów narciarskich (38,7%) oraz wyżywienie i dostęp do kuchni (38,7%). Brak śniegu nie był większą przeszkodą w zaplanowaniu ferii zimowych komentuje Agnieszka Rzeszutek.

Po nie do końca udanych feriach zimowych, polska branża turystyczna dokłada wszelkich starań, by nadchodzący sezon letni był udany pod każdym względem. Co ciekawe, aż 65,7% respondentów nie zamierza wprowadzać żadnych zmian w ofercie noclegowej. Z kolei 17% zamierza postawić na więcej udogodnień na świeżym powietrzu. Właściciele obiektów turystycznych zamierzają aktywnie przekonywać turystów do swojej oferty, głównie online: poprzez reklamę w mediach społecznościowych, poprawienie własnej strony internetowej, wsparcie ze strony serwisów rezerwacyjnych.

Dobra informacja dla turystów jest taka, że blisko 64% partnerów nie zamierza podnosić cen na sezon letni. Jest grupa, która zdecyduje się na 5-15% podwyżki - jest ich 30,6%. Warto już teraz planować swoje wakacyjne wyjazdy, szczególnie, że w naszym serwisie rozpoczęła się kampania Wakacje First Minute 2025, dzięki której można zaoszczędzić do 30% na rezerwacjach online podsumowuje Agnieszka Rzeszutek.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
ferie 2025 ocena obłożenie wyniki




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję