Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS.PODRÓŻY / KIEROWNIK
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej -...
- PRODUCT MANAGER
- STARSZY SPECJALISTA DS. TURYSTYKI - DZIAŁ...
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Poznań
- Rezydent Hotelowy Grecja
- Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju
- zatrudnię specjalistę, konsultanta ds. turystyki
- zatrudnimy od zaraz w biurze w Krakowie


Czym zajmowała się POT w ubiegłym roku?
2023-06-20Rada Polskiej Organizacji Turystycznej przyjęła sprawozdanie z działalności za 2022 rok.
r e k l a m a
Na początku 2022 roku POT realizowała zadania promocyjne za granicą we współpracy z 14 Zagranicznymi Ośrodkami POT, obejmującymi swoim zasięgiem 25 rynków zagranicznych (państw): austriacki i szwajcarski, belgijski i luksemburski, chiński, brytyjski i irlandzki, francuski, hiszpański i portugalski, holenderski, japoński i Korei Południowej, niemiecki, rosyjski, białoruski i kazachstański, amerykański i kanadyjski, ukraiński, włoski oraz Danii, Norwegii, Szwecji i Finlandii. POT prowadziła również działania promocyjne na pięciu rynkach nie objętych działaniem ZOPOT tj. czeskim, słowackim, węgierskim, izraelskim, Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Pod koniec roku szczególnie perspektywiczne rynki, tj. trzy ostatnie europejskie i rynek izraelski objęto działalnością nowych ZOPOT, odpowiednio w Pradze, Budapeszcie i Tel Aviwie. Jak wskazuje POT, duży wpływ na jej działalność miała przede wszystkim agresja Rosji na Ukrainę. Po 24 lutego 2022 roku czasowo zawieszono działania promocyjne na rynku ukraińskim oraz rosyjskim, a następnie całkowicie zrezygnowano z prowadzenia działań przez ZOPOT w Moskwie.
W porównaniu do czasów przed pandemią utrzymano zwiększoną aktywność w internecie, ze szczególnym uwzględnieniem własnych mediów społecznościowych - kont na Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz Narodowego Portalu Turystycznego. Jak podkreśla POT, głównym środkiem służącym do pobudzenia turystyki krajowej był bon turystyczny.
W ramach zadania Wsparcie i promocja turystyki poniesiono łącznie koszty w wysokości 77 184 460,58 zł. POT prowadziła internetowe kampanie promocyjne realizowane zarówno na rynku krajowym, - "Śladami najlepszych polskich blogerów", "Złap wiosenny oddech", "Aktywna jesień", "Polska bez barier", "Polska kulturalnie - festiwale", cykl audycji telewizyjnych "Jak smakuje Polska - smaki regionów", jak i na rynkach zagranicznych: "Poland. A land of welcome, beauty & culture", Slow Poland", "Ekologiczne i bezpieczne wakacje w Polsce", "Odkryj mniej znane destynacje", "Opowiedz o Polsce swojemu sąsiadowi", kampania ETC pod hasłem "Europe invites the curious", "Poland. More than you expected", "Wyjątkowy city break" oraz konkurs "Poland. Challenge accepted", które wygenerowały wysokie zasięgi w mediach społecznościowych i na NPT.
Z dużym, wg POT, zainteresowaniem spotkały się również reklama zewnętrzna i wystawy, w tym kampania outdoorowa Złotego Certyfikatu POT
2021.
Promowanie turystyki na rynku krajowym kosztowało 23 671 496,78 zł.
W 2022 roku, zgodnie ze wskazaniami Instytutu Monitorowania Mediów, o Polskiej Organizacji Turystycznej wspominano w internecie 18,2 tys. razy. Najwięcej informacji o POT pojawiło się w publikacjach prasowych, radiowych i telewizyjnych, a także w mediach społecznościowych. Polska Organizacja Turystyczna wydała 136 komunikatów prasowych oraz odpowiedzi na zapytania. Przedstawiciele POT udzielili ok. 153 wywiadów radiowych, telewizyjnych i prasowych. Wydarzeniom turystycznym udzielono 63 patronatów Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. Zgodę na wykorzystanie logo Polska zgodę otrzymało 6 wnioskujących podmiotów.
Realizacja zadania Promowanie atrakcyjności turystycznej Polski za granicą kosztowała 51.018.516,34 zł. W 2022 roku w promocji turystyki wypoczynkowej do Polski priorytetowym tematem kampanii produktowych były miasta, które na skutek pandemii zanotowały ogromny spadek liczby przyjazdów turystów zagranicznych, a także dziedzictwo kulturowe, w tym kulinaria. Zgodnie ze specyfiką rynków docelowych promowane były także produkty turystyki aktywnej, rekreacyjnej i specjalistycznej oraz turystyki zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem pobytów w uzdrowiskach oraz SPA & Wellness.
Koszty związane z realizacją Polskiego Bonu Turystycznego w 2022 roku wyniosły 2 245 549,33 zł. Dokładniejsze dane można znaleźć w załączonym poniżej sprawozdaniu Polskiej Organizacji Turystycznej za 2022 rok.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20230620_sprawozdanie_pot_2022_rok.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Sprawozdanie POT za 2022 rok
[2023-06-23 16:42 89.239.105.*]
A turystów zagranicznych jak nie było, tak nie ma... odpowiedz »
r e k l a m a
Dział biura turystyczne:
65 lat współpracy turystycznej z
Grecja przyciąga turystów również po wysokim
Tajlandia zmieni przepisy
Dział przewodnicy i piloci:
Ogłoszono datę otwarcia Wielkiego Muzeum
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Powstanie centrum koordynacji EuroVelo w
MSiT chce 10 strategii dla
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
65 lat współpracy turystycznej z
Accor chwali swój program
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Nie wszystko idzie ku
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Starsze aktualności:
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Airbnb ma zmienić sposób prezentacji ofert
Opłaty za prawa autorskie i pokrewne tematem spotkań IGHP
TSUE podjął decyzję w sprawie opłaty peronowej
Czarna perła Europy - Największy kompleks turystyki przemysłowej czeka na odkrycie!
NSA orzekł w sprawie uchwały antysmogowej
Niemiecki workshop turystyczny
Polacy skromniej przywitają nowy rok?
Badanie preferencji turystów odwiedzających Wisłę
Niemcy: dynamiczny wzrost liczby turystów z dalekich rynków
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem Światła
Turyści odwołali wyjazdy i starali się o zwroty z gwarancji po upadku touroperatora
NIK: Rozwój turystyki prowadzi do dewastacji wybrzeża
Serwis Pyszne.pl wprowadza nową funkcję