Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Czy technologia blockchain zmieni przyszłość branży turystycznej?
Amadeus uważa, że blockchain jeden z sześciu elementów, które zdaniem firmy mogą zrewolucjonizować podróże niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmian w obszarze cyfrowej "wymiany wartości". Spółka rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami, który wesprze rozwijające się firmy testujące nowe pomysły za pomocą szeregu zróżnicowanych, nowatorskich technologii.
Wyobraźmy sobie, że podczas kontroli na lotnisku udostępniamy personelowi dane z naszego paszportu za pomocą bezpiecznej aplikacji aktywowanej przez odcisk palca, a do zbierania punktów w ulubionym hotelu, liniach lotniczych i wypożyczalni samochodów służy jedna karta lojalnościowa...
To tylko niektóre z elementów podróżowania, jakie zdaniem firmy Amadeus mogą w przyszłości ulec zmianie dzięki technologii blockchain (pl. łańcuch bloków) i które szerzej zostały omówione w najnowszym raporcie firmy pt. "Blockchain: harnessing its potential in travel" (Wykorzystanie potencjału technologii blockchain w branży turystycznej). W pracach nad opracowaniem uczestniczyły startupy Civic i Loyyal zajmujące się technologią blockchain, a sam raport powstał na podstawie szeregu wywiadów i analizy wtórnych danych. Wskazano w nim cztery potencjalne zastosowania technologii blockchain w turystyce, obejmujące uproszczoną i bezpieczniejszą identyfikację pasażerów, lepsze śledzenie bagażu, bardziej przyjazne dla użytkownika programy lojalnościowe i uproszczone płatności między biurami podróży i liniami lotniczymi.
Choć blockchain dopiero zaczyna się rozwijać, autorzy artykułu sugerują, że niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmiany sposobu, w jaki odbywa się cyfrowa "wymiana wartości". Tak jak struktura Internetu umożliwia nam niezwykle łatwą i szybką wymianę informacji, tak technologia blockchain może wprowadzić nową jakość przetwarzania danych, umożliwiającą wymianę wartości między przedsiębiorstwami, administracją publiczną i zwykłymi ludźmi. Do niedawna wartością tą była faktyczna waluta, lecz w opracowaniu Amadeus sugeruje się, że blockchain może przydać się branży turystycznej do udostępniania danych identyfikacyjnych, śledzenia bagażu i naliczania punktów w programach lojalnościowych.
Raport ma rzucić więcej światła na liczne i zróżnicowane obszary branży turystycznej, na które blockchain zaczyna oddziaływać. Prezentuje też szerszy rozwój samej technologii. Mamy nadzieję, że pomoże czytelnikom lepiej zrozumieć potencjał tego rozwiązania i zainspiruje całą branżę do współpracy, bez której nie da się urzeczywistnić opisanych w tekście możliwych zastosowań tej technologii powiedziała Katherine Grass, dyrektor działu innowacji i przedsięwzięć w firmie Amadeus.
Równolegle z publikacją artykułu w przededniu 30-lecia swojego istnienia firma Amadeus zapowiedziała nowe podejście do innowacji. W jego ramach przedsiębiorstwo wskazało sześć podstawowych zagadnień o największym potencjalne zrewolucjonizowania branży turystycznej. Są to: wspomniana technologia blockchain, rozszerzona zawartość, zoptymalizowana konwersja, komunikatory internetowe, operacje i wydajność oraz przełomowe technologie. Zagadnienia te zostały wybrane na podstawie informacji pozyskanych w rozmowach z przedstawicielami setek startupów i klientów firmy.
Jednocześnie w ramach nowego podejścia Amadeus rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami (Innovation Partnership Programme), który wesprze rozwijające się firmy działające w tych sześciu obszarach i pomoże im testować ich pomysły oraz po pomyślnym zakończeniu projektów pilotażowych szybciej wprowadzać je na rynek.
W przypadku innowacji liczy się koncentracja. Skupiając się na sześciu zagadnieniach, chcemy wygenerować większe korzyści zarówno dla naszych klientów, jak i dla obsługiwanych przez nich podróżnych powiedział Alex Luzarraga, wiceprezes ds. strategii korporacyjnej w firmie Amadeus.
Nasz nowy program współpracy nad innowacjami łączy ludzi o różnym sposobie myślenia, a przy tym pełnych ciekawości, pewnych siebie i otwartych na wspólne działanie to klucz do wydobycia potencjału z nowych pomysłów. Właśnie dlatego nasza inicjatywa łączy nasze własne doświadczenie z kreatywnością zewnętrznych partnerów. Pozwoli to nam z powodzeniem przejść od prognoz dotyczących trendów kształtujących przyszłość podróżowania do ich realizacji powiedział Alex Luzarraga.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Podwyżki średnich cen w europejskich hotelach i tak poniżej inflacji
Rozwiązanie Rainbow nagrodzone
Mandat za zabranie kamyka z greckiej plaży
Włochy: Sieć sklepów włączy się w promocję turystyczną
Wysokie wzrosty w biurach podróży za sprawą Świąt Wielkanocnych
Bułgaria zmieni warunki wjazdu?
Ważą się losy lotniska w Gdyni
Jedna z dziur w tzw. Tarczy dla turystyki załatana
Powstał nowy portal Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego
Robot będzie promował maltańską turystykę
Grecja: do restauracji bez certyfikatu covidowego
FlixBus: 40 milionów przewiezionych pasażerów w 2017 roku
LOT nie porozumiał się jeszcze ze związkami zawodowymi
W Olkuszu otwarto podziemną trasę turystyczną
W rejs z bohaterami kreskówek?
AccorHotels przejmuje szwajcarską sieć hoteli
Północna Izba Gospodarcza apeluje o niewprowadzanie kolejnego lockdownu
"KROŚNIEŃSKI WERNISAŻ POD GWIAZDAMI" - HAPPENING URZĘDU MIASTA I RCKP.