Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Czy technologia blockchain zmieni przyszłość branży turystycznej?
2017-11-23Amadeus uważa, że blockchain jeden z sześciu elementów, które zdaniem firmy mogą zrewolucjonizować podróże niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmian w obszarze cyfrowej "wymiany wartości". Spółka rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami, który wesprze rozwijające się firmy testujące nowe pomysły za pomocą szeregu zróżnicowanych, nowatorskich technologii.
r e k l a m a
Wyobraźmy sobie, że podczas kontroli na lotnisku udostępniamy personelowi dane z naszego paszportu za pomocą bezpiecznej aplikacji aktywowanej przez odcisk palca, a do zbierania punktów w ulubionym hotelu, liniach lotniczych i wypożyczalni samochodów służy jedna karta lojalnościowa...
To tylko niektóre z elementów podróżowania, jakie zdaniem firmy Amadeus mogą w przyszłości ulec zmianie dzięki technologii blockchain (pl. łańcuch bloków) i które szerzej zostały omówione w najnowszym raporcie firmy pt. "Blockchain: harnessing its potential in travel" (Wykorzystanie potencjału technologii blockchain w branży turystycznej). W pracach nad opracowaniem uczestniczyły startupy Civic i Loyyal zajmujące się technologią blockchain, a sam raport powstał na podstawie szeregu wywiadów i analizy wtórnych danych. Wskazano w nim cztery potencjalne zastosowania technologii blockchain w turystyce, obejmujące uproszczoną i bezpieczniejszą identyfikację pasażerów, lepsze śledzenie bagażu, bardziej przyjazne dla użytkownika programy lojalnościowe i uproszczone płatności między biurami podróży i liniami lotniczymi.
Choć blockchain dopiero zaczyna się rozwijać, autorzy artykułu sugerują, że niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmiany sposobu, w jaki odbywa się cyfrowa "wymiana wartości". Tak jak struktura Internetu umożliwia nam niezwykle łatwą i szybką wymianę informacji, tak technologia blockchain może wprowadzić nową jakość przetwarzania danych, umożliwiającą wymianę wartości między przedsiębiorstwami, administracją publiczną i zwykłymi ludźmi. Do niedawna wartością tą była faktyczna waluta, lecz w opracowaniu Amadeus sugeruje się, że blockchain może przydać się branży turystycznej do udostępniania danych identyfikacyjnych, śledzenia bagażu i naliczania punktów w programach lojalnościowych.
Raport ma rzucić więcej światła na liczne i zróżnicowane obszary branży turystycznej, na które blockchain zaczyna oddziaływać. Prezentuje też szerszy rozwój samej technologii. Mamy nadzieję, że pomoże czytelnikom lepiej zrozumieć potencjał tego rozwiązania i zainspiruje całą branżę do współpracy, bez której nie da się urzeczywistnić opisanych w tekście możliwych zastosowań tej technologii powiedziała Katherine Grass, dyrektor działu innowacji i przedsięwzięć w firmie Amadeus.
Równolegle z publikacją artykułu w przededniu 30-lecia swojego istnienia firma Amadeus zapowiedziała nowe podejście do innowacji. W jego ramach przedsiębiorstwo wskazało sześć podstawowych zagadnień o największym potencjalne zrewolucjonizowania branży turystycznej. Są to: wspomniana technologia blockchain, rozszerzona zawartość, zoptymalizowana konwersja, komunikatory internetowe, operacje i wydajność oraz przełomowe technologie. Zagadnienia te zostały wybrane na podstawie informacji pozyskanych w rozmowach z przedstawicielami setek startupów i klientów firmy.
Jednocześnie w ramach nowego podejścia Amadeus rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami (Innovation Partnership Programme), który wesprze rozwijające się firmy działające w tych sześciu obszarach i pomoże im testować ich pomysły oraz po pomyślnym zakończeniu projektów pilotażowych szybciej wprowadzać je na rynek.
W przypadku innowacji liczy się koncentracja. Skupiając się na sześciu zagadnieniach, chcemy wygenerować większe korzyści zarówno dla naszych klientów, jak i dla obsługiwanych przez nich podróżnych powiedział Alex Luzarraga, wiceprezes ds. strategii korporacyjnej w firmie Amadeus.
Nasz nowy program współpracy nad innowacjami łączy ludzi o różnym sposobie myślenia, a przy tym pełnych ciekawości, pewnych siebie i otwartych na wspólne działanie to klucz do wydobycia potencjału z nowych pomysłów. Właśnie dlatego nasza inicjatywa łączy nasze własne doświadczenie z kreatywnością zewnętrznych partnerów. Pozwoli to nam z powodzeniem przejść od prognoz dotyczących trendów kształtujących przyszłość podróżowania do ich realizacji powiedział Alex Luzarraga.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Podwyżki średnich cen w europejskich hotelach i tak poniżej inflacji
Rozwiązanie Rainbow nagrodzone
Mandat za zabranie kamyka z greckiej plaży
Włochy: Sieć sklepów włączy się w promocję turystyczną
Wysokie wzrosty w biurach podróży za sprawą Świąt Wielkanocnych
Bułgaria zmieni warunki wjazdu?
Ważą się losy lotniska w Gdyni
Jedna z dziur w tzw. Tarczy dla turystyki załatana
Powstał nowy portal Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego
Robot będzie promował maltańską turystykę
Grecja: do restauracji bez certyfikatu covidowego
FlixBus: 40 milionów przewiezionych pasażerów w 2017 roku
LOT nie porozumiał się jeszcze ze związkami zawodowymi
W Olkuszu otwarto podziemną trasę turystyczną
W rejs z bohaterami kreskówek?
AccorHotels przejmuje szwajcarską sieć hoteli
Północna Izba Gospodarcza apeluje o niewprowadzanie kolejnego lockdownu
"KROŚNIEŃSKI WERNISAŻ POD GWIAZDAMI" - HAPPENING URZĘDU MIASTA I RCKP.