TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Itaka skontrolowała agentów

Itaka skontrolowała swoich agentów. Władze touroperatora nie są zadowolone z wyników audytu.


Celem nadrzędnym jest sprzedaż oferty Itaki naszym wspólnym Klientom na tych samych zasadach. ITAKA konsekwentnie stosuje taką samą cenę imprez turystycznych we wszystkich kanałach sprzedaży, niezależnie czy jest to sprzedaż online, czy sprzedaż agencyjna. To nasza fundamentalna zasada. Niestety nie wszyscy jej przestrzegają. - przekonuje, cytowany w komunikacie, wiceprezes Itaki, Piotr Henicz.

Do Itaki wpłynęły sygnały na temat biur, które w sposób niedopuszczalny miały sprzedawać ofertę touroperatora. W związku z tym został zlecony audyt zewnętrznej firmie, przeprowadzony metodą "Tajemniczy Klient". Zbadano 36 biur. W 3 z nich wykryto sprzedaż nieautoryzowaną, w 8 udzielenie rabatu.

Wyniki audytu są bardzo rozczarowujące tym bardziej, że część biur działa na rynku od kilkunastu lat i są nam dobrze znane. Przypominamy: udzielanie rabatów i udostępnianie loginów biurom trzecim jest niedopuszczalne i podlega karze umownej 10.000 PLN lub rozwiązaniem umowy w trybie natychmiastowym.Informujemy, że 8 z badanych biur otrzymało karę finansową, z 3 rozwiązaliśmy umowy. Jesteśmy przekonani, że podjęte działania spotkają się ze zrozumieniem naszych partnerów przestrzegających warunków współpracy - ostrzega Piotr Henicz.

Publiczna informacja o kontroli i jej wynikach wygląda na żółtą (oby tylko) kartkę dla agentów. Udzielanie rabatów trudno pochwalać, ale łączenie tego z zarzutem sprzedaży przez biuro trzecie nie wydaje się być uczciwe względem agentów. Rabat bowiem jest psuciem rynku, a sprzedaż nieautoryzowana jest tak na prawdę obejściem problemu stworzonego przez ograniczenia sieci agencyjnej, które ustanawia... sama Itaka. Organizatorzy bowiem często wolą mieć mniej agentów, a za to robiących większy obrót, bo ułatwia to obsługą/szkolenia itp. oraz wymusza lojalność/zależność agentów od organizatora.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
itaka tajemniczy klient touroperator biuro podróży agent


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję