Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Które atrakcje turystyczne były najczęściej wyszukiwane w Google?
2021-09-27Przy okazji Światowego Dnia Turystyki, Google prezentuje listę najczęściej wyszukiwanych miejsc turystycznych na Mapach Google w Europie i w Polsce.
r e k l a m a
Jak pokazują badania przeprowadzone przez Google i Kantar, głównym motywem rezerwacji podróży w tym roku są odwiedziny u przyjaciół i rodziny. Drugim powodem, dla którego ludzie chcą podróżować, jest chęć sprawienia sobie przyjemności, oderwania się od ekranów i codziennego, domowego życia.
Wraz z postępem programów szczepień i ponownym otwarciem granic, obserwujemy zwiększony optymizm i gotowość do nadrobienia straconego czasu i podróży. Od początku roku najczęściej wyszukiwanymi miejscami turystycznymi w Europie na Mapach Google są: Wieża Eiffla (Francja), Bazylika Sagrada Família (Hiszpania), Luwr (Francja), Europa-Park (Niemcy), Koloseum (Włochy), Park Narodowy Jezior Plitwickich (Chorwacja), Wybrzeże Amalfitańskie (Włochy). Na ósmym miejscu znalazła się atrakcja z Polski - Energylandia. Miejsce dziewiąte zajęła Katedra w Mediolanie (Włochy), a dziesiąte stadion Camp Nou w Barcelonie (Hiszpania).
W Polsce zestawienie najczęściej wyszukiwanych atrakcji turystycznych na Mapach Google (od początku roku) przedstawia się następująco:
- Energylandia
- ZOO we Wrocławiu
- Łazienki Królewskie
- Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau
- Zabytkowy rynek we Wrocławiu
- Zamek Książ
- Pałac Kultury i Nauki
- Manufaktura
- Zamek Królewski na Wawelu
- Molo w Sopocie
Niektóre z powyższych miejsc otrzymały w ubiegłym roku Złotą Pinezką - wyróżnienie dla najbardziej docenionych przez użytkowników Map atrakcji turystycznych w każdym z województw.
Według nowych badań przeprowadzonych przez ForwardKeys, liczba lotów międzynarodowych do europejskich destynacji w lipcu i sierpniu osiągnęła 39,9% poziomu sprzed pandemii, co stanowi wzrost o 13,3% w stosunku do ubiegłego roku.
Na początku tego roku Google uruchomił bezpłatne linki do rezerwacji hotelowych, dając hotelom i biurom podróży sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Jak dotąd bezpłatne linki do rezerwacji hotelowych przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania zarówno małych, jak i dużych partnerów turystycznych. Travel Insights with Google to bezpłatna strona internetowa, na której znaleźć można dostarczane w czasie rzeczywistym lokalne dane na temat zmian ruchu turystycznego oraz miejsc, w których zainteresowanie hotelami i okolicą jest największe.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Meetings Week Poland w nowej formule
UNWTO przygotowała pakiet mający pomóc turystyce
Nowa atrakcja turystyczna na Słowacji
WTTC: podróże powinny być dostępne nie tylko dla zaszczepionych
BUT zrezygnuje z nieekologicznych koszulek
POT będzie zgłaszać organom ścigania przypadki handlu bonami turystycznymi
Podróżujemy na potęgę - turystyka światowa z kolejnymi wzrostami
Polak na czele Europejskiej Federacji Dróg Świętego Jakuba
Pojawiają się pierwsze oznaki osłabienia sprzedaży w biurach?
Rosja pracuje nad podatkiem wyjazdowym