Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wychowawca poszukiwany - Zimowiska Zakopane 2025
- Przewodnik - praca w Grecji
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
FlixMobility bierze udział w pracach nad autokarem napędzanym wodorem
FlixMobility bierze udział w nowym projekcie badawczym HyFleet. Projekt, realizowany wraz z partnerami Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG, koncentruje się na opracowaniu wysokowydajnego systemu ogniw paliwowych do autobusów dalekobieżnych.
Konsorcjum projektowe otrzymało oficjalne potwierdzenie "UIA" (niewiążący list intencyjny) od niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
Po opracowaniu technologii systemu ogniw paliwowych dalekiego zasięgu, FlixMobility planuje do 2024 roku wprowadzić na rynek europejski pierwszy dalekobieżny autobus napędzany wodorem. W projekt zaangażowana jest również klimatyczna organizacja pozarządowa atmosfair, a w przyszłości ma również dołączyć jeden z europejskich producentów autobusów.
Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią projektu HyFleet, którego celem jest opracowanie do 2024 roku pierwszego w Europie autobusu dalekobieżnego zasilanego ogniwami paliwowymi. Technologia zasilania z ogniw paliwowych jest częścią rewolucji ekologicznej mobilności i daje producentom autobusów szansę na kształtowanie przyszłości zrównoważonej mobilności. Dzięki temu projektowi kontynuujemy realizację naszej wizji dostarczania milionom ludzi przystępnych cenowo podróży, przy jednoczesnym dbaniu o środowisko. Jesteśmy w pełni zgodni z celem UE i Niemiec w zakresie neutralności węglowej i wyrażamy pełną gotowość do jego realizacji. - komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility.
W pierwszej fazie projektu HyFleet, finansowanego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, firma Freudenberg opracuje system ogniw paliwowych dalekiego zasięgu, który będzie testowany bezpośrednio w autobusie demonstracyjnym.
Przyszłość zrównoważonej mobilności wymaga rozwiązań, które sprawdzą się także przy pokonywaniu dużych odległości. Dzięki naszemu systemowi ogniw paliwowych mamy możliwość stworzenia takiego rozwiązania. Wspólnie z naszymi partnerami, takimi jak ZF Friedrichshafen AG i FlixBus, opracowujemy obecnie naukowe podstawy do szybkiej industrializacji i zwiększania skali tej technologii - stwierdza Claus Möhlenkamp, dyrektor generalny Freudenberg Sealing Technologies
W dalszym ciągu brakuje jednak praktycznego rozwiązania dla całkowicie neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla użytkowania autobusów dalekobieżnych w regularnym użyciu. Właśnie dlatego FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG postanowiły wspólnie opracować to rozwiązanie. FlixMobility spodziewa się, że planowane autokary na ogniwa paliwowe zasilane ekologicznym wodorem ograniczą 100% naszych emisji.
Podczas gdy autobusy napędzane wodorem jeżdżą już na trasach miejskich, wciąż brakuje tego typu rozwiązań dla autokarów wodorowych na długich dystansach. W zależności od liczby kierowców na danym kursie, autobus będzie musiał zrobić przerwę po 4,5 godzinach jazdy, co jest osiągane po około 450 km. Z tego powodu każda alternatywa dla autokaru z silnikiem diesla powinna być w stanie pokonać dystans co najmniej 500 kilometrów aż do kolejnego tankowania.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
Starsze aktualności:
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Majówka 2024 - taniej niż w zeszłym
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Atak na polski autokar pod Lwowem
Świąteczne wyjazdy popularne wśród Brytyjczyków
Egipt wprowadzi ułatwienia wizowe
Polish Prestige Hotels pod nową nazwą
Ile grecka turystyka straciła w pierwszym półroczu?
Otwarto ibis Styles Warszawa City
Kto rozregulował rynek turystyczny w 2018 roku?
Będzie można dojechać pociągiem do Katowice Airport
Wicepremier Emilewicz o możliwym terminie otwarcia granic
Pandemia przyczyni się do rozwoju turystyki medycznej?
Posiedzenie ministrów turystyki Unii Europejskiej w Dijon
Słowacja pozwoli na zagraniczne wyjazdy
Które atrakcje turystyczne były najczęściej wyszukiwane w Google?