Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Na co skarżyli się turyści w okresie wakacyjnym?
Na III kwartał przypada okres wakacyjny. Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymało 2235 zgłoszeń, a tym
samym odnotowało wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału.
Jak wskazuje ECK, sporo skarg wpłynęło na polskich przedsiębiorców od ich zagranicznych klientów. Największa część spraw w dalszym ciągu była powiązana z pandemią koronawirusa. 35% skarg dotyczyło transportu lotniczego. Były to głównie sprawy związane z brakiem możliwości
skorzystania z lotu. Wpłynęło za to zdecydowanie mniej skarg na zagubiony czy zniszczony bagaż
13% skarg dotyczyło usług noclegowych, najczęściej chodziło o problemy z zarezerwowanymi hotelami w kontekście
zmieniającej się dynamicznie sytuacji w poszczególnych krajach. 5% skarg, z kolei dotyczyło rezygnacji z atrakcji podczas wyjazdów, odwołanych
koncertów, festiwali, czy wydarzeń sportowych.
Jako przykład rozpatrywanych spraw, ECK podaje lot polskiej konsumentki i jej męża w drodze powrotnej z Australii (Sydney - Singapur - Helsinki - Warszawa). Na odcinku Singapur - Helsinki, lot obsługiwany przez fińskie linie lotnicze, został opóźniony o ponad 3 godziny. Pasażerowie przez to spóźnili się na kolejny lot z Helsinek do Warszawy, w konsekwencji musieli czekać następne 3 godziny. Po przylocie okazało się, że jeden z ich bagaży został zagubiony. Zgłosili to na lotnisku w Warszawie i otrzymali raport PIR. Bagaż został dostarczony po dwóch dniach - uszkodzony. Pasażerowie domagali się od linii lotniczej odszkodowania za opóźnienie wysokości 1200 euro (600 EUR na pasażera), a także rekompensaty za uszkodzenie bagażu. Linia lotnicza odmówiła wypłaty, tłumacząc, że jeżeli lot był kupiony przez pośrednika - to właśnie tam pasażerowie powinni kierować swoja skargę.
Konsumentka skierowała jednak sprawę do ECK Polska, które we współpracy z ECK Finlandia poprowadziło ją nie przeciwko pośrednikowi, a linii lotniczej. Centrom udało się wyegzekwować od linii lotniczej odszkodowanie za opóźniony lot wysokości 1200 euro. Co do bagażu to zgodnie z Konwencją Montrealską konsumenci powinni byli zgłosić linii lotniczej uszkodzenie w terminie 7 dni od otrzymania bagażu. Z nadesłanej dokumentacji wynikało, że konsumentka zrobiła to po terminie. Przedsiębiorca miał więc prawo odrzucić jej skargę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Ruszył nabór do kwalifikacji znanego konkursu barmańskiego
Zbliżają się targi Wypoczynek i Toruński Festiwal Smaku
Będą edukować z zakresu prawa turystycznego
Pandemia zmieniła trendy w turystyce w Gdańsku
POT: większość Polaków będzie wypoczywać w kraju
Roczna dynamika sprzedaży wycieczek chwilowo pod kreską
Nowy szlak kulinarny w Poznaniu
Liczba wypadków na kolei systematycznie maleje
FlixBus przetestuje wodorowe autobusy dalekobieżne
Przywrócenie turystyki daje nadzieję milionom ludzi
Znamy zwycięzców Profit Hotel Awards 2017
Polacy wjadą na Cypr bez testów
ITD rozpoczyna wzmożone kontrole autokarów
Orbis otwiera pierwszą patronacką salę AccorHotels
Exim dzwoni do klientów z ofertami
Konferencja poświęcona wyzwaniom stojącym przed gastronomią
Start promocji kolejnego weekendu za pół ceny
Czy turystom należy się odszkodowanie za zmianę terminu wycieczek lokalnych?
Targi TT Warsaw potwierdziły swoją pozycję?
Nowy Sekretarz Generalny UNWTO
Pasażerka domagała się zadośćuczynienia za odwołany lot