Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Program lojalnościowy Air France i KLM w nowej odsłonie
Po 12 latach Air France i KLM rewolucjonizują swój program lojalnościowy Flying Blue. Usprawnienia pojawią się po 1 kwietnia 2018.
Jak każda linia lotnicza, Air France i KLM posiadają swój (w tym przypadku wspólny) program lojalnościowy dla często latających pasażerów. W programach oferowanych przez linie schemat działania jest zazwyczaj ten sam - za każdy przelot linia daje członkom programu punkty lub mile, a te wymienia się na darmowe loty i inne nagrody. Jednak nie zawsze korzystanie z przywilejów członka jest jasne i proste, schematy punktacji zawiłe, a wykorzystanie punktów obwarowane ograniczeniami. Dlatego linie Air France i KLM postanowiły zupełnie zrewolucjonizować swój program.
Od 1 kwietnia 2018 Flying Blue ma mieć prostsze zasady, bardziej logiczną i sprawiedliwą punktację większy wybór nagród oraz udogodnienia, które były długo oczekiwane przez członków.
Flying Blue w skrócie
Flying Blue to działający od 12 lat program lojalnościowy oferowany przez Grupę Air France KLM, który zrzesza 39 linii oraz ponad 100 różnych partnerów. We Flying Blue są cztery poziomy uczestnictwa: podstawowy IVORY, SILVER, GOLD i najwyższy PLATINUM. Im więcej ktoś lata, tym więcej korzyści przynosi mu uczestnictwo w programie, które jest bezpłatne. Uczestnik ma do dyspozycji nie tylko coraz liczniejsze przywileje podczas podróży, ale też zarabia więcej Mil za swoje przeloty. Członkowie posiadają swoje wirtualne konta, do których mogą się logować poprzez klm.pl oraz airfrance.pl. Zarządzanie kontem odbywa się wyłącznie online - członkowie mogą zamawiać nagrody, rezerwować bilety i uzupełniać sobie brakujące przeloty. Program posiada dedykowaną stronę: flyingblue.com, gdzie są dostępne szczegółowe zasady, a także praktyczne video i tutoriale prezentujące jak korzystać w pełni ze swojego członkostwa. Flying Blue jest wielokrotnym zwycięzcą międzynarodowego konkursu "Freddie Awards" jako "najlepszy program lojalnościowy oferowany przez linie lotnicze". Po 12 latach funkcjonowania, program ma ulec dużym zmianom. Ma być prościej, sprawiedliwiej i elastyczniej.
Mile zarabiasz za każde wydane Euro
Do tej pory liczba mil Flying Blue, którą można było zarobić na podróży była uzależniona od dystansu lotu, a także od klasy rezerwacyjnej i kilku innych czynników. W rezultacie członkowie Flying Blue nie zawsze mieli świadomość, jaki "zarobek" przyniesie im lot Air France KLM.
Od kwietnia to się zmieni! To, ile zarobimy Mil w programie będzie uzależnione od wydatków. Każde wydane Euro na przelot Air France, KLM, HOP! lub Joon to konkretna liczba Mil, które pojawią się na naszym koncie.
Dodatkowo im wyższy jest poziom naszej karty, tym więcej mil przyniesie nam każdy wydatek na bilety lotnicze:Posiadacz karty podstawowej IVORY za 1 Euro otrzyma 4 Mile, SILVER za 1 Euro - 6 Mil, GOLD - 7 Mil, a PLATINUM - 8 Mil.
Co więcej, Mile dostanie się też wtedy, gdy do biletu dokupi się usługi dodatkowe oferowane przez linię, takie jak specjalne dania A la Carte, dodatkowy limit bagażowy, czy bardziej komfortowe miejsca na pokładzie (np. KLM Economy Comfort).
Mimo wejścia nowej punktacji od 1 kwietnia 2018, wszyscy uczestnicy zachowają na swoich kontach dotychczas zgromadzone Mile i będą dalej zbierać - już na nowych zasadach. Mile są ważne bezterminowo, pod warunkiem, że choć 1 raz na dwa lata odbędziemy przelot liniami Air France, KLM, Joon, HOP!, Aircalin, Kenya Aiways, Tarom lub na pokładzie innych linii należących do sojuszu Skyteam.
Więcej elastyczności w wydaniu Mil na nagrody
Zgromadziliśmy już sporo Mil i co teraz? Możemy zamówić bilet nagrodowy, dodatkowe usługi podczas podróży (np. posiłek A la Carte, specjalne wygodne miejsce na pokładzie itp.) lub nagrody "pozalotnicze", czyli wszystko co znajdziemy we Flying Blue Store - gadżety podróżne, kosmetyki, elektronikę, jak też wejściówki na wydarzenia kulturalne, wycieczki turystyczne, vouchery do restauracji i wiele innych.
Dotychczas, decydując się na bilet nagrodowy za Mile Flying Blue zamówienie nagrody mogło być niekiedy trudne lub niemożliwe, ponieważ na każdym locie było dostępnych tylko kilka miejsc do sprzedaży za Mile.
Od czerwca 2018 liczba miejsc na przeloty nagrodowe nie będzie limitowana, a zamówienia na bilety za Mile będą realizowane aż do ostatniego dostępnego miejsca w samolocie. Wszystkie miejsca na lotach Air France, KLM, HOP!, Joon i Transavia będzie można kupić płacąc Milami. "Cena" (liczba potrzebnych Mil) takiego biletu będzie skalkulowana w zależności od trasy oraz daty lotu. Będzie można ją sprawdzić w narzędziu do rezerwacji biletów Flying Blue - po zalogowaniu do konta na stronie airfrance.pl lub klm.pl.
Miles & Cash - czyli płatność łączona
Nadchodzi też zmiana, o którą uczestnicy programu Flying Blue pytali bardzo często. Brakuje mi Mil na bilet, czy mogę resztę dopłacić? Tak! Teraz to będzie możliwe. Wystarczy mieć Mile na min. 75% wartości biletu, brakującą resztę będzie można dopłacić kartą kredytową. Podatki lotniskowe też nadal podlegają dopłacie kartą.
Punkty XP decydują o poziomie karty
Tak jak do tej pory, Flying Blue będzie nadal oferował 4 poziomy uczestnictwa - od podstawowego IVORY, poprzez SILVER i GOLD, aż do najwyższego PLATINUM. Zmieni się natomiast sposób kwalifikacji i przechodzenia na wyższe poziomy. Aktualnie poziom naszego uczestnictwa zależy od wylatanych mil i/lub liczby odbytych lotów w ciągu roku. Teraz, to czy mamy kartę IVORY, SILVER, GOLD czy PLATINUM będzie zależało od "Experience Points" (w skrócie XP). Liczba wymaganych XP na dany poziom wynosi:
XP zdobywamy za każdym razem lecąc liniami należącymi do Grupy Air France KLM (Air France, KLM, HOP!, Joon i Transavia, Aircalin, Kenya Airways, Tarom oraz na pokładach linii należących do aliansu Sky Team. Liczba XP zależy od kabiny (ekonomiczna, Premium Economy, biznes, klasa pierwsza) oraz od długości lotu (lot wewnętrzny w jednym kraju, europejski, czy lot międzykontynentalny).
Dzięki tej zmianie, klienci będą mogli łatwo sprawdzić jak realizowane przez nich loty wpływają na ich poziom w programie i jakie podróże muszą jeszcze wykonać, aby dostać kolejną - "wyższą" kartę.
Wraz z wprowadzeniem nowej punktacji znikają dotychczas stosowane Mile Statusowe" i "loty kwalifikujące", które zostaną zamienione na równowartość w XP.
Punkty XP będą gromadzone w okresie rocznym, przez 12 miesięcy. Suma jaką uzbieraliśmy zadecyduje o poziomie naszej karty na kolejny rok. Jeśli przykładowo udało nam się uzyskać 200 XP, to otrzymujemy kartę GOLD (wymagane 180 XP), a kolejny rok rozpoczynamy już ze 20 XP na koncie, ponieważ "nadwyżka" nie przepada, tylko jest zaliczana na następny okres kalendarzowy.
W ciągu dwóch lat prac nad modernizacją Flying Blue przyświecał nam jeden główny cel - spełnić oczekiwania klientów poprzez uproszczenia i spersonalizowanie oferty. Mamy nadzieję pozostać wiodącym programem oferowanym przez linię, dzięki temu, że potrafimy się zmieniać i dostosowywać słuchając naszych uczestników.- powiedział Frédéric Kahane, Wiceprezes ds. Programu Lojalnościowego Flying Blue w Air France KLM.
Co nastąpi po 1 kwietnia 2018?
Po 1 kwietnia 2018 członkowie zachowają wszystkie zgromadzone dotychczas Mile nagrodowe, przy czym od teraz będą je zbierać na nowych zasadach (1 Euro = minimum 4 Mile). Po drugie, członkowie zachowają te same poziomy kart, tylko zgromadzone dotychczas Mile Statusowe zostaną przeliczone na XP. Poza tym program będzie oferował wszystkie te same korzyści jak do tej pory:
- Różne przywileje podczas podróży uzależnione od poziomu karty;
- Liczne opcje wydawania Mil, włączając oferty specjalne takie jak Promo Awards (loty z połowę wymaganych Mil), upgrade do wyższej klasy, zakup dodatkowego bagażu ze zniżką i inne;
- Długa lista partnerów, za których usługi można zarabiać Mile, jak i je wydawać
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Skąd Polacy przylecą na
Dokąd polecą Polacy w okresie
Kolejny przewoźnik pod lupą
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Nadgorliwość Facebooka utrudnia promocję turystyczną
Egipt wprowadza kary za nachalne nagabywanie turystów
Grecja: przyciągnięcie pracujących zdalnie pomysłem na wydłużenie sezonu
IATA: pozwolenie na przyloty zaszczepionych osób z USA to krok w dobrą stronę
Liczba wypadków na kolei systematycznie maleje
Nowy dyrektor regionalny IGHP w Wielkopolsce
Także Brytyjczycy zakazują przewożenia elektroniki w bagażu podręcznym
Jakie trendy dominowały w kwietniowych rezerwacjach wypoczynku w Polsce?
Przedsiębiorcy turystyczni pozwą Skarb Państwa?
Które paszporty otwierają najwięcej granic?
Na co skarżyli się turyści w okresie wakacyjnym?
Konferencja poświęcona wyzwaniom stojącym przed gastronomią
Targi wracają do warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki
Ministerstwo chce wyeksponować turystykę wiejską
LHG ujednolica zasady przebywania zwierząt w pokojach hotelowych
Polscy turyści boją się COVID?
Podróż do USA - lepiej wybrać się z wizą czy bez?
Ruszył nabór do kwalifikacji znanego konkursu barmańskiego