Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Ryanair notuje 96 mln euro straty w III kwartale
Ryanair Holdings zanotował 96 mln euro straty netto w wynikach za III kwartał roku obrotowego 2021/22.
A analogicznym okresie roku wcześniejszego, irlandzka grupa lotnicza zanotowała stratę w wysokości 321 mln euro. W tym 3-miesięcznym okresie:
Ruch lotniczy w trzecim kwartale roku obrotowego Ryanaira wzrósł o 286% z 8,1 mln do 31,1 mln.
W II kwartale Ryanair zanotował silne odbicie ruchu lotniczego po udanym wprowadzeniu w lipcu unijnych certyfikatów covidowych i złagodzeniu ograniczeń w podróżowaniu w UE. Trzeci kwartał rozpoczął się dobrym startem dzięki silnym rezerwacjom na październikową przerwę wakacyjną i mniejszemu zamieszaniu (w październiku) związanemu z systemem "świateł drogowych" wprowadzonym przez rząd Wielkiej Brytanii.
Stosowana przez Ryanair strategia odzyskiwania pasażerów load active/ield passive sprawiła, że ruch w październiku wzrósł do 11,3 mln (współczynnik wypełnienia miejsc na poziomie 84%). W listopadzie współczynnik wykorzystania miejsc wzrósł do 86% (10,2 mln gości), choć przy niższych taryfach. Nagłe pojawienie się wariantu Omikron, pod koniec listopada zmusiła wiele europejskich rządów do ponownego wprowadzenia ograniczeń w podróżowaniu w okresie przedświątecznym, co znacznie osłabiło rezerwacje i ceny biletów w szczytowym okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. W rezultacie ruch w grudniu zmniejszył się do zaledwie 9,5 mln (przy współczynniku wykorzystania miejsc na poziomie 81%), czyli znacznie poniżej oczekiwanego poziomu 11 mln gości.
W styczniu przepustowość została zmniejszona o 33%, co spowodowało obniżenie prognozy na styczeń z 10 mln do 6-7 mln klientów.
W ciągu ostatnich 9 miesięcy Ryanair otworzył 15 nowych baz (Agadir, Billund, Chania, Korfu, Cork, Madera, Newcastle, Norymberga, Ryga, Sztokholm, Wenecja (Marco-Polo), Wenecja (Treviso), Turyn, Zadar i Zagrzeb), ogłoszono otwarcie 720 nowych tras i przedłużono długoterminowe umowy na rozwój tanich połączeń w Stansted (do 2028 r.), Bergamo (2028 r.), Manchesterze (2028 r.), East Midlands (2028 r.) i Charleroi (2030 r.). Grupa podwoiła swoje zdolności przewozowe w Rzymie (FCO), Lizbonie, Wiedniu, a w Dublinie bazować będzie rekordowa liczba 33 samolotów. Baza Ryanair we Frankfurcie nad Menem zostanie zamknięta w marcu, ponieważ wzrost opłat lotniskowych sprawił, że nie jest ona w stanie konkurować z wieloma tanimi lotniskami w Europie i Niemczech.
Planowe przychody w III kw. wzrosły o 345% do 0,79 mld euro, dzięki silnemu wzrostowi ruchu z 8,1 mln do 31,1 mln gości (przy współczynniku wykorzystania miejsc na poziomie 84%). Pomimo dobrego początku III kwartału, szczególnie w związku z przerwą w październiku, wariant Omikron i powrót ograniczeń w podróżowaniu na początku grudnia znacznie zaszkodziły (przynoszącym wyższe zyski) rezerwacjom na święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok.
Średnia cena biletu w III kwartale wyniosła zaledwie 25 EUR (spadek o 24% w porównaniu z tym samym kwartałem przed wprowadzeniem Covid). Przychody dodatkowe przyniosły dobre wyniki, generując 22 euro na pasażera (+8%), ponieważ goście wybrali priorytetowe wejście na pokład i zarezerwowane miejsca. Łączne przychody wzrosły w III kwartale o ponad 330% do 1,47 mld euro.
Podczas gdy sektory zwiększyły się ponad dwukrotnie (+220%), a ruch lotniczy wzrósł o 286%, koszty operacyjne wzrosły zaledwie o 136% do 1,59 mld euro, głównie dzięki niższym kosztom zmiennym, takim jak koszty lotniskowe i przeładunku, opłaty trasowe oraz lepsze spalanie paliwa w związku z wprowadzeniem do floty większej liczby Gamechangerów (zniwelowane przez wyższe koszty paliwa lotniczego). Niższe koszty, w połączeniu z rosnącymi współczynnikami wykorzystania miejsc, sprawiły, że jednostkowy koszt na pasażera w III kwartale (bez paliwa) spadł do 32 euro.
Bilans Ryanair to prawie 3 mld euro gotówki (na 31 grudnia) i 90% floty B737 bez obciążeń. W październiku Grupa spłaciła pożyczkę z brytyjskiego CCFF w wysokości 600 mln funtów 5 miesięcy przed terminem. W czasie kryzysu dług netto wzrósł do ponad 2 mld euro. Władze grupy planują spłacenie go najpóźniej w ciągu 2 lat. Silne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, skompensowane nakładami inwestycyjnymi w wysokości 0,8 mld euro (głównie dostawy Gamechanger i depozyty samolotów), spowodowały nieznaczne zmniejszenie zadłużenia netto do 2,1 mld euro na dzień 31 grudnia (31 marca: 2,3 mld euro).
Perspektywy cen i stóp kapitalizacji na pozostałą część roku obrotowego 2022 są bardzo niepewne. Zgodnie z zapowiedzią z 22 grudnia, zdolność przewozowa w styczniu została zmniejszona o 33% (zmniejszenie ruchu z ok. 10 mln do 6-7 mln). Mimo, że w ostatnim czasie liczba rezerwacji uległa poprawie, w związku ze złagodzeniem ograniczeń w podróżowaniu, krzywa rezerwacji pozostaje bardzo późna i zbliżona, więc ruch w IV kw. wymaga znacznej stymulacji cenowej, aby szybko poprawić współczynniki wykorzystania miejsc, które uległy gwałtownemu spadkowi w związku z załamaniem się rezerwacji w okresie Świąt Bożego Narodzenia/Nowego Roku.
Prognoza całorocznego ruchu lotniczego Ryanair pozostaje niezmieniona na poziomie "nieco poniżej" 100 mln pasażerów, ale ze względu na niepewność związaną z pandemią, prognoza straty netto za rok obrotowy 2022 pozostaje w szerszym niż zwykle przedziale od 250 mln EUR do 450 mln EUR. Wynik ten jest bardzo wrażliwy na wszelkie dalsze pozytywne lub negatywne informacje dotyczące COVID-19.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Stan wyjątkowy w Tunezji przedłużony
Ceny wyjazdów w okresie ferii sporo niższe niż przed rokiem
Lufthansa Group wprowadza nowe narzędzie dla biur podróży
ITD wykryła duże naruszenie czasu pracy
Tunezyjski Nabeul wzbudza coraz większe zainteresowanie turystów
Zdrojowa Hotels oferuje darmowy pobyt w swoich obiektach
Nowy minister turystyki w Grecji
PIT apeluje o zniesienie testów dla zaszczepionych, przylatujących spoza Schengen
45 atrakcji z rekomendacją Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej
Poszukiwacze słońca wybierają Dominikanę
Ubezpieczenie na wyjazd na ferie?
Makłowicz reklamuje Wakacje.pl
FlixBus umożliwi płatności przez Google Play
SITE Poland powołuje komisję ds. incentive travel
Airbnb po raz pierwszy od marca przekroczył granicę miliona rezerwacji dziennie
Kolejna tarcza nie dla turystyki
Wypowiedź wiceministra może zaostrzyć konflikt z kontrolerami lotów
Przewoźnik oferuje wi-fi na wszystkich lotach